برگزاری مناقصه عملیات اجرایی بند خاکی میاندشت

تا پایان سال صورت می‌گیرد برگزاری مناقصه عملیات اجرایی بند خاکی میاندشت سرپرست اداره کل امور عشایر خراسان‌شمالی از شناسایی ۳ منطقه برای اسکان عشایر استان خبر داد.  محمدرضاقلی‌پور در گفت‌و‌گو با مهر بابیان این‌که بند خاکی میان دشت اسفراین یکی از مناطق شناسایی‌شده برای اسکان عشایر است، اظهار‌ کرد: تاکنون ۱۵ میلیارد تومان در […]

تا پایان سال صورت می‌گیرد

برگزاری مناقصه عملیات اجرایی بند خاکی میاندشت

سرپرست اداره کل امور عشایر خراسان‌شمالی از شناسایی ۳ منطقه برای اسکان عشایر استان خبر داد.

 محمدرضاقلی‌پور در گفت‌و‌گو با مهر بابیان این‌که بند خاکی میان دشت اسفراین یکی از مناطق شناسایی‌شده برای اسکان عشایر است، اظهار‌ کرد: تاکنون ۱۵ میلیارد تومان در این زمینه هزینه شده و برای تکمیل آن ۲۵ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

وی با اشاره این‌که عملیات اجرایی بند خاکی میان دشت ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح ‌کرد: در حال حاضر تأمین آب شرب و جدول‌گذاری این منطقه انجام‌شده و ۱۲۰ خانوار عشایری استان در آن ساماندهی می‌شوند.

قلی‌پور افزود: همچنین برای اشتغال و درآمدزایی خانوار عشایر بیش از ۴۰۰ هکتار از اراضی ملی این منطقه که مستعد انجام کشاورزی است، مورد شناسایی قرارگرفته است.

سرپرست اداره کل امور عشایر استان با بیان این‌که عملیات اجرایی خاکی بند میاندشت طی امسال به مناقصه گذاشته می‌شود، گفت: اجرای باقی‌مانده عملیات این منطقه و احداث پمپاژ و ۵ کیلومتر خط انتقال آبرسانی تا یک ماه آینده پس از انتخاب پیمانکار، انجام می‌شود.

قلی‌پور همچنین از احداث یک سایت اسکان عشایر در منطقه جیران‌سو خبر داد و اظهار ‌کرد: در این منطقه دو بند خاکی برای جلوگیری از وقوع سیلاب احداث می‌شود که با بهره‌برداری از این سایت، ۱۰۰ خانوار عشایر استان در آن اسکان داده می‌شوند.

وی تصریح‌ کرد: همچنین یک سایت اسکان عشایر در شیروان ساماندهی شده که در حال حاضر ۲۵ خانوار در این منطقه استقرار دارند.