انجام سالانه وجود ۸۰ پیوند قلب در تهران

  مسؤول بخش پیوند قلب بیمارستان مسیح دانشوری از انجام سالانه به‌طور میانگین ۸۰ پیوند قلب در تهران خبر داد. بابک شریفی کاشانی در آستانه برگزاری پنجمین کنگره نارسایی قلب ایران اظهار داشت: در زمینه پیوند قلب، ایران در منطقه به خوبی عمل کرده و در این زمینه پیشرو هستیم و امیدواریم با تلاش مسؤولین […]

 

مسؤول بخش پیوند قلب بیمارستان مسیح دانشوری از انجام سالانه به‌طور میانگین ۸۰ پیوند قلب در تهران خبر داد.

بابک شریفی کاشانی در آستانه برگزاری پنجمین کنگره نارسایی قلب ایران اظهار داشت: در زمینه پیوند قلب، ایران در منطقه به خوبی عمل کرده و در این زمینه پیشرو هستیم و امیدواریم با تلاش مسؤولین در زمینه پیوند چند عضو نیز مقدم باشیم.

وی با بیان این‌که در کنگره نارسایی قلبی موضوع پیوند چند عضو که قلب در آن نیز وجود داشته باشد، مطرح شده و در این زمینه تیم‌های فعال به کشور دعوت کرده‌ایم تا با همفکری و هم‌اندیشی در این راستا صورت گیرد.

کاشانی به موضوع اختلالات خواب اشاره کرد و گفت: این مسأله از عوامل ایجادکننده نارسایی قلبی به شمار می‌رود، همچنین برعکس این مسأله نیز وجود دارد، یعنی نارسایی قلبی می‌تواند سبب بروز اختلالات خواب شود، به عبارتی مشکلات تنفسی در حین خواب، انسداد خواب را به وجود آورده و این مشکل در افرادی که نارسایی قلبی دارند زیاد به چشم می‌خورد.

وی به موضوع فرهنگسازی در مورد نارسایی‌های قلبی و پیشگیری از آن تأکید کرد و اظهار داشت: افراد در صورتی که مراجعه به موقع به پزشک داشته باشند می‌توانند درمانهای مناسب‌تری را دریافت کنند.

مسؤول بخش پیوند قلب بیمارستان مسیح دانشوری ادامه داد: دومین علت مرگ و میر در کشور بیماری‌های قلب و عروق بوده و این مسأله نه تنها در ایران بلکه در دنیا نیز وجود دارد که ناشی از روش‌های زندگی و استرس است.

 

وی با اشاره به این‌که حدود ۷۵ درصد عمل پیوند قلب با موفقیت همراه است، گفت: هزینه پیوند ۱۰۰ میلیون تومان با احتساب دارو و فعالیت تیم‌های درمانی است، البته سیاست وزارت بهداشت این بوده که هزینه‌ای از بیمار دریافت نشود، ولی به‌طورکلی زمانی که قصد داشته باشیم بیمار را پیوند قلب کنیم، به خانواده وی اعلام می‌شود که حدود ۱۰ میلیون تومان داشته باشند.