عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: با واردات مدیریت شده خودرو، علاوه بر رشد کمی و کیفی تولیدات داخلی به سمت افزایش بهرهوری صنعت خودرو حرکت خواهیم کرد. به گزارش خبرخودرو، سیدجواد حسینیکیا؛ اظهار داشت: ساماندهی بازار خودرو در گام نخست نیازمند واردات محدود و مدیریت شده خودرو است به نحوی […]
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: با واردات مدیریت شده خودرو، علاوه بر رشد کمی و کیفی تولیدات داخلی به سمت افزایش بهرهوری صنعت خودرو حرکت خواهیم کرد. به گزارش خبرخودرو، سیدجواد حسینیکیا؛ اظهار داشت: ساماندهی بازار خودرو در گام نخست نیازمند واردات محدود و مدیریت شده خودرو است به نحوی که ناترازی عرضه و تقاضا در بازار را متعادل کرده و خودروسازان داخلی را ناچار به رقابت کند. وی افزود: با واردات خودرو، خودروسازان نیز به منظور از دست ندادن بازار داخلی، با رشد کمی و کیفی تولیدات خود به سمت افزایش بهرهوری حرکت خواهند کرد. نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر ضرورت تأمین نقدینگی قطعهسازان و خودروسازان در راستای رشد تولیدات داخل، یادآور شد: یکی از روشهایی که میتواند به تأمین نقدینگی خودروسازان کمک کند، بلوکه کردن پول در حساب خودروسازان در طرحهای فروش خودرو است، چراکه شرکتهای خودروسازی از این محل تولیدات خود را افزایش داده و بدهی خود به قطعهسازان را پرداخت خواهند کرد. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در پایان تصریح کرد: متأسفانه سود حاصل از مسدودسازی پول در طرحهای فروش خودرو تنها نصیب بانکها شده و آوردهای برای صنعت خودرو نداشته است.
در حالیکه برخی نمایندگان مجلس مکرراً از روش واردات بدون انتقال ارز برای واردات خودرو دفاع میکنند که طبق بررسیها، استفاده از این روش به نوسانات نرخ ارز و افزایش تورم در کشور دامن میزند. چند سالی است که مسأله واردات بدون انتقال ارز، به موضوع مورد مناقشه میان واردکنندگان و بانکمرکزی برای تأمین ارز […]
دیدگاه بسته شده است.