استاندار هرمزگان، با اشاره به مزیتهای نسبی ایران در ترانزیت و تجارت بینالمللی، گفت: تعرفههای ترانزیت نیازمند بازنگری و همسانسازی است. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از استانداری هرمزگان، مهدی دوستی؛ با اشاره به فرصتهای بزرگ کشورمان در حوزه ترانزیت بینالمللی، اظهار کرد: تمامی تلاش کشور در توسعه زیرساختهای ترانزیتی برای این است که هزینههای […]
استاندار هرمزگان، با اشاره به مزیتهای نسبی ایران در ترانزیت و تجارت بینالمللی، گفت: تعرفههای ترانزیت نیازمند بازنگری و همسانسازی است. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از استانداری هرمزگان، مهدی دوستی؛ با اشاره به فرصتهای بزرگ کشورمان در حوزه ترانزیت بینالمللی، اظهار کرد: تمامی تلاش کشور در توسعه زیرساختهای ترانزیتی برای این است که هزینههای حملونقل کالا در کشور کاهش پیدا کند و بتوانیم با رقبای بینالمللی در این بخش رقابت کنیم اما گاهی شاهدیم واسطههایی موجب میشوند که این مزیتها از بین برود. وی بیان کرد: بنابراین لازم است درگاهی برای ترانزیت بینالمللی کشور تعریف شده و تمامی قیمتها به صورت شفاف در این درگاه ارائه شود. نماینده عالی دولت در هرمزگان، ادامه داد: تعرفه حملونقل ریلی ایران با دیگر تعرفههای ترانزیت در ایران همخوانی ندارد و همین امر موجب میشود که تقریباً مزیت بندری ایران بیاثر شود که در این بخش نیز باید ضعف حکمرانی برطرف شود. دوستی؛ یادآور شد: یکی از طرحهای مهم بندری و ترانزیتی در استان هرمزگان توسعه پسکرانه بندر شهیدرجایی در اراضی موسوم به دو هزار و ۴۰۰ هکتاری است که در نظر داریم به پهنهای برای استقرار شرکتهای تولیدی بزرگ مقیاس تبدیل شود.
دیدگاه بسته شده است.