امروز دندان دلالهای خودرو تیز شده و سعی میکنند ۳۰ هزار جانباز مشمول این طرح را قانع کنند تا ماشینهایی را که هنوز وجود خارجی ندارد، با قیمت ناچیز به آنها بفروشند. به گزارش تسنیم، بهمنماه سال ۱۴۰۲ موضوع واردات خودرو با شرایط ویژه به جانبازان مطرح شد و نخستین مرحله ثبتنام خودروهای وارداتی برای […]
امروز دندان دلالهای خودرو تیز شده و سعی میکنند ۳۰ هزار جانباز مشمول این طرح را قانع کنند تا ماشینهایی را که هنوز وجود خارجی ندارد، با قیمت ناچیز به آنها بفروشند. به گزارش تسنیم، بهمنماه سال ۱۴۰۲ موضوع واردات خودرو با شرایط ویژه به جانبازان مطرح شد و نخستین مرحله ثبتنام خودروهای وارداتی برای جانبازان، از تاریخ ۰۴/۱۱/۱۴۰۲ آغاز و طی چند مرحله ثبتنام خودروهای وارداتی جانبازان در سه گروه مختلف شامل گروه ۵۰ تا ۶۹ درصد، گروه ۷۰ درصد معمولی و همچنین گروه ۷۰ درصد امکانپذیر شد. در لیست خودروهای وارداتی، برای جانبازان ۵۰ درصد سقف قیمتی ۲۵ هزار یورو، جانبازان ۷۰ درصد عادی سقف قیمتی ۳۰ هزار یوروی و همچنین خودروهای وارداتی برای جانبازان ۷۰ درصد سقف قیمتی ۳۵ هزار یورویی در نظر گرفته شد. در اطلاعیهها اعلام شده، جانبازان میتوانند گزینه واردات شخصی را انتخاب یا گزینه واردات شرکتی را فعال کنند. البته اگر جانبازان به صورت شخصی اقدام به واردات کنند، برای انتخاب شرکت و ثبتنام در سامانه با مشکلات بسیاری مواجه هستند. البته که روند شرکتها در سامانه ثبتنام هم متفاوت است. علاوه بر این، گزینهای هم در لیست ثبتنام وجود دارد که با پرداخت مبلغ توافقی به شرکتهای واردکننده توسط متقاضی میتوان واردات خودرو را انجام داد. در ۲۵ شهریورماه مهلت ثبتنام خودروهای وارداتی به اتمام رسید و متقاضیان باید برای مرحله بعدی ثبتنام یا تحویل خودروها منتظر باشند اما سؤال مهم اینجاست امتیاز واردات خودرو به جانبازان تا چه میزان به نفع آنهاست و آیا اصلاً عایدی برای جانبازان خواهد داشت یا خیر! در سایت ثبتنام مدلهای مختلفی برای انتخاب جانبازان اعلام شده اما هنوز خبری از تحویل خودرو به ثبتنامیهای قبلی نیست و به نوعی هیچ مسئولی اعلام نکرده چه تعداد خودرو برای جانبازان وارد شده و اصلاً ارز لازم به واردات این خودروها تأمین شده است یا خیر! جانبازان مشمول ثبتنام خودروهای وارداتی، میگویند: طی چندین مرحله، اطلاعیههای بنیاد شهید و وزارت صمت مقرر شد مراحل ثبتنام و ثبت سفارش خودرو توسط جانبازان و در دو شکل واردات شخصی (توسط جانباز یا نماینده قانونی او) و شرکتی (توسط شرکتهای واردکننده) انجام پذیرد اما متأسفانه نهتنها خودرویی تحویل داده نشده، بلکه جانبازان را با حجم زیادی از مشکلات روبهرو ساختهاند. از یک طرف جانبازان توانایی تأمین هزینه خودروها را ندارند و از طرف دیگر با شرکتها و دلالهایی روبهرو هستند که میخواهند با هزینهای ناچیز حواله خودروهای ثبتنامی را از آنها بخرند. امروز دندان دلالهای خودرو تیز شده و سعی میکنند ۳۰ هزار جانباز مشمول این طرح را قانع کنند تا ماشینهایی را که هنوز وجود خارجی ندارد با قیمت ناچیز به آنها بفروشند. دلالها قیمتهای دو یا سه میلیاردی را برای خودروی جانبازان ۷۰ درصد یا ۷۰ درصد ویژه پیشنهاد میدهند و برای جانبازان کمتر از ۷۰ درصد هم قیمت پایینتری پیشنهاد میکنند و چند برابر مبلغ واریزی، از خریدار سفته میگیرند. مسئولان باید پاسخ دهند؛ جانبازانی که توانایی تأمین هزینههای درمان خود را ندارند چگونه میتوانند خودروهای وارداتی به کشور وارد کنند و چرا باید درگیر کارهای دلالبازی برای فروش حوالهها باشند. آیا دغدغههای معیشتی جانبازان با این تصمیمات غیرکارشناسی تأمین میشود یا فقط امتیازی برای دلالبازی عدهای خاص فراهم شده تا به نام جانباز خودروهای میلیاردی را وارد کشور کرده و سودهای بالایی را کسب کنند.
دیدگاه بسته شده است.