معاون وزیر نفت خبر داد

افزایش ۱۰۰۰ کیلومتری خطوط لوله انتقال نفت و گاز تا پایان سال

معاون وزیر نفت، با اشاره به اهمیت و جایگاه خطوط انتقال نفت، با بیان اینکه خطوط انتقال نفت و گاز شاهرگ اصلی در زنجیره تأمین انرژی کشور است، گفت: تا پایان امسال نزدیک به یک‌هزار کیلومتر به طول خطوط لوله انتقال افزوده خواهد شد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت نفت، محمدصادق عظیمی‌فر؛ در […]

معاون وزیر نفت، با اشاره به اهمیت و جایگاه خطوط انتقال نفت، با بیان اینکه خطوط انتقال نفت و گاز شاهرگ اصلی در زنجیره تأمین انرژی کشور است، گفت: تا پایان امسال نزدیک به یک‌هزار کیلومتر به طول خطوط لوله انتقال افزوده خواهد شد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت نفت، محمدصادق عظیمی‌فر؛ در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، با قدردانی از مجاهدت‌های کارکنان صنعت انتقال نفت، تصریح ‌کرد: این صنعت به‌مثابه شاهرگ اصلی در تأمین انرژی کشور است و نقش حلقه میانی و مهم در زنجیره تولید و توزیع نفت خام و فرآورده‌های نفتی کشور را به‌عهده دارد. مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، افزود: اولویت در انتصابات در دوره جدید، استفاده از ظرفیت‌های داخلی شرکت‌هاست. در شرکت خطوط لوله و مخابرات نیز این ظرفیت وجود دارد، بنابراین با ارزیابی‌های انجام‌شده و با توجه به توانمندی‌های مدیرعامل جدید به‌ویژه عملیاتی ‌بودنشان، وی می‌تواند به پایداری شرایط عملیات کمک کند. عظیمی‌فر؛ با بیان اینکه مجموعه پالایش و پخش نسبت به رفع چالش‌های شرکت‌های زیرمجموعه مضایقه نخواهد کرد، تأکید کرد: در دوره جدید انتظارمان این است که ارزیابی‌های کارشناسانه برای چالش‌های موجود با اولویت نگهداری دارایی‌ها، در وهله نخست، سرمایه انسانی و در گام بعدی، تأسیسات و تجهیزات انجام شود و به‌موازات آن برنامه‌های عملیاتی تدوین و با یک تیم چابک عملیاتی شود. وی در بخش دیگری از گفته‌های خود با اشاره به ناترازی انرژی در کشور، گفت: شدت مصرف انرژی در کشور حدود دو تا ۲٫۵ برابر میانگین جهانی است و باید اذعان کرد فشاری که از بخش مصرف به بخش تولید و انتقال وارد می‌شود، روزبه‌روز در حال افزایش است. مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، بیان ‌داشت: تا پایان امسال نزدیک به یک‌هزار کیلومتر به طول خطوط لوله انتقال افزوده خواهد شد که با توجه به گستردگی کار، باید ملزومات متناسب با آن، از هم‌اکنون برنامه‌ریزی شود تا وقفه‌ای در فعالیت‌‌ها رخ ندهد. عظیمی‌فر؛ افزود: همچنین لازم است استفاده از فناوری‌های جدید برای افزایش بهره‌وری در اولویت مدیریت جدید شرکت قرار گیرد.

توسعه و پیشرفت شرکت در گروی استفاده از نیروهای توانمند و متخصص است

علی احمدی‌پور؛ مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت نیز، در این آیین، گفت: شعار اصلی این شرکت استمرار و پایداری در انتقال ایمن مواد نفتی است و باید با تلاش‌های شبانه‌روزی، همه توانمان برای تحقق این شعار به‌ کار گرفته شود. وی تصریح‌ کرد: نقش صنعت انتقال نفت با توجه به ناترازی انرژی که در کشور وجود دارد، بسیار پررنگ‌تر و نمایان‌تر است و کوتاهی در هر بخشی از این صنعت، به ایجاد خسارات جبران‌ناپذیری منجر می‌شود. مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت، در بخشی دیگر از سخنان خود به ضرورت پرورش و تعلیم مدیران جوان و توانمند تأکید کرد و گفت: توسعه و پیشرفت شرکت در گروی استفاده از نیروهای توانمند و متخصص است، بنابراین باید بر پرورش و تعلیم مدیران جوان و توانمند متمرکز شد.