در گزیده بسته سیاستی کاهش تصادفات رانندگی سال ۱۴۰۳ که نتیجه تحقیقات وزین مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی برای کاهشی کردن آمار تصادفات رانندگی، اقدامات زودبازده و مؤثر از جمله تشدید کنترل تخلف سرعت لحظهای و سرعت میانگین در جادهها، ارسال پیامک ثبت تخلف سرعت در لحظه وقوع تخلف و بازدارنده کردن مبلغ جرایم تخلفات […]
در گزیده بسته سیاستی کاهش تصادفات رانندگی سال ۱۴۰۳ که نتیجه تحقیقات وزین مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی برای کاهشی کردن آمار تصادفات رانندگی، اقدامات زودبازده و مؤثر از جمله تشدید کنترل تخلف سرعت لحظهای و سرعت میانگین در جادهها، ارسال پیامک ثبت تخلف سرعت در لحظه وقوع تخلف و بازدارنده کردن مبلغ جرایم تخلفات حادثهساز را توصیه شده است. پلیس راهور فراجا، همواره و به ویژه در دوره جدید از حمایتهای فکری و مطالعاتی تمام ارکان کشوری و لشگری و عموم مردم عزیز استقبال میکند و از اینکه مردم و نمایندگان آنها خود را متولی مسئله فرهنگ ترافیک و ایمنی راه و خودرو میدانند خشنود و سپاسگزار است. طبق تحقیق ارائه شده مطالعات بینالمللی بیانگر آن است که افزایش ۱۰ درصدی میانگین سرعت بهطور متوسط منجر به افزایش ۲۰ درصدی تعداد تصادفات جرحی و افزایش ۴۰ درصدی تصادفات فوتی شده این در حالی است که به جز اثر افزایشی سرعت وسایل نقلیه در شدت تصادفات و صدمات ناشی از آن خطر وقوع تصادف نیز با افزایش سرعت و دامنه تغییرات آن در جادهها افزایش مییابد. همچنین تجربیات بینالمللی نشان داده که کنترل میانگین سرعت وسایل نقلیه مؤثر تر از کنترل نقطهای سرعت از حیث کاهش تخلفات سرعت توسط رانندگان و تشخیص تخلفات توسط پلیس بوده است. لازم به ذکر است که کاهش سرعت مفهومی انعطافپذیر و سیال است. مثلاً در جادههای شیب دار و دارای زوایای تند چرخشی و گردشی هر قسمت از جاده سرعت متناسب خود که تابعی از میدان دید و عرض جاده و زمان شب و روز و فصول مختلف سال است را میطلبد. تازه این شرایط در گرو کنترل و سنجش میانگین سرعت از طریق دوربینهای آنلاین و نرمافزارهای هوشمند است و طبق معمول تمام این موارد در گرو بودجه و انسجام مدیریتهای فرابخشی در حوزه راه و ترابری و شهرداریها با مجموعه راهور است. خوشبختانه با تلاش کارشناسان در حالحاضر کنترل سرعت میانگین و ارسال لحظهای پیامک جرایم تخلفات رانندگی در اکثر جادههای پرتردد کشور همانند خراسان رضوی و محورهای شمال کشور و… در حال انجام است و نتایج خوبی هم در برداشته ولی کاهش سرعت در جادهها نیازمند بررسیهای مجدد کارشناسی و مصوبات شوراهای مربوطه میباشد و این بسته سیاستی که مجلس شورای اسلامی پیگیر آن میباشد با توجه به مطالعات تطبیقی و نتایجی که در سایر کشورها داشته میتواند مقوّم این مسیر باشد.
سردار سید تیمور حسینی؛ رئیس راهور فراجا
مشاور رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای، گفت: هدفگذاریها برای حذف ۹۰ درصد تصادفات و تلفات جادهای بر مبنای رویکردهای جهانی و تحول فناوری بین سالهای ۲۰۲۰ تا ۲۰۴۰ انجام شد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از وزارت راهوشهرسازی، مهران قربانی؛ با اشاره به تلاش این سازمان برای برقراری ارتباط بین فناوران هوشمند با جامعه […]
دیدگاه بسته شده است.