فسادی که در کارهای امانی وجود دارد در کارهای پیمانی نیست

  معاون عمرانی استاندار لرستان گفت: شهرداران از امانی کار کردن پرهیز کنند چراکه فسادی که در کارهای امانی وجود دارد در کارهای پیمانی نیست و در کارهای امانی هزینه‌های پنهانی وجود دارد که دیده نمی‌شوند. به گزارش مناقصه‌مزایده، محمد اصلانی در رابطه با منعقد شدن قراردادهای شهرداری اظهار داشت: برخی از شهرداری‌ها کار‌‌ها را […]

 

معاون عمرانی استاندار لرستان گفت: شهرداران از امانی کار کردن پرهیز کنند چراکه فسادی که در کارهای امانی وجود دارد در کارهای پیمانی نیست و در کارهای امانی هزینه‌های پنهانی وجود دارد که دیده نمی‌شوند.

به گزارش مناقصه‌مزایده، محمد اصلانی در رابطه با منعقد شدن قراردادهای شهرداری اظهار داشت: برخی از شهرداری‌ها کار‌‌ها را در موعد مقرر انجام نمی‌دهند و به زمان پایان سال موکول می‌کنند و از طرفی در اجرای کارهایی که به شکل پیمانی و مناقصات مردمی است باید استدلالی پشت آن وجود داشته باشد.

وی با اشاره به این‌‌که شهرداران باید از توان پیمانکارانی استفاده کنند که مطمئن و دارای حسن عملکرد باشند، گفت: مجوز ترک‌تشریفات جزو برای موارد خاصی که امکان برگزاری مناقصه وجود نداشته باشد انجام نمی‌گیرد.

اصلانی به لزوم تدوین برنامه ۵ ‌ساله شهرداری‌ها تأکید کرد و اظهار داشت: اگر در بدنه شهرداری‌ها افراد توانمند و کارشناسان مجرب وجود ندارد به‌طور حتم توان کارشناسان ذی‌ربط به‌ صورت وقت مزدی استفاده شود تا برنامه ۵ ‌ساله با توجه به رویکرد گذشته شهرداری‌ها و با یک رویکرد تکامل‌گرایانه تدوین شود.

وی بر لزوم حسابرسی شهرداری‌ها نیز تأکید کرد و افزود: در برخی شهرداران متأسفانه هنوز حسابرسی سال ۹۳ را انجام نداده‌اند چراکه نمی‌توان دو سال حسابرسی نداشته باشیم.

معاون عمرانی استاندار لرستان تصریح‌ کرد: یکی از مشکلات ما در سازمان شهرداری‌ها، سلیقه‌ای عمل کار کردن است به‌طوری‌که تنوعی در ارایه خدمات ندیده‌ایم که عمده‌‌‌ترین مشکل در این زمینه سیستمی عمل نکردن است که سبب می‌رود حقوق حقه شهرداری‌ها نیز ایفا نشود.

وی عنوان کرد: در بحث انجام کارهای شهرداری‌ها به‌صورت الکترونیک ۱۷ ماه پیش مصوبه داشتیم اما تاکنون شهرداران این اقدام را انجام نداده که به‌طور حتم باید به آن جامع عمل بپوشانند چون اگر شهر الکترونیک پیاده شود کار‌‌ها در اسرع وقت انجام می‌شود.

 

اصلانی بیان کرد: شهرداران پیشنهادات جامع و پخت‌های به شورای شهر ارایه دهند که مطابق با قانون باشد که در این زمینه می‌توان گفت هرچه موارد در کمیته انطباق با شوراهای حل اختلاف مطرح شود ناتوانی یکی از طرفین را می‌رساند.