مدیرعامل یک شرکت اتوبوسسازی، گفت: فروش نرفتن اتوبوسهای تولید داخل از جمله چالشهای صنعت اتوبوسسازی است. به گزارش مناقصهمزایده، جلیل هاشمی؛ افزود: سالانه ظرفیت تولید هزار دستگاه اتوبوس را در یک شیفت کاری داریم که اگر دو شیفت کار شود، قابلیت تولید سه هزار دستگاه انواع اتوبوس شهری هم وجود دارد. وی گفت: مشکلی که […]
مدیرعامل یک شرکت اتوبوسسازی، گفت: فروش نرفتن اتوبوسهای تولید داخل از جمله چالشهای صنعت اتوبوسسازی است. به گزارش مناقصهمزایده، جلیل هاشمی؛ افزود: سالانه ظرفیت تولید هزار دستگاه اتوبوس را در یک شیفت کاری داریم که اگر دو شیفت کار شود، قابلیت تولید سه هزار دستگاه انواع اتوبوس شهری هم وجود دارد. وی گفت: مشکلی که وجود دارد، فروش نرفتن اتوبوسهایی است که تولید میشود؛ اکنون بیش از ۱۰ سال است که از اتوبوس سازان داخلی محصولی خریداری و به ناوگان درونشهری اضافه نشده است. این خودروساز، افزود: تقریباً نیاز سالانه کشور بیش از ۲۰ هزار دستگاه است و شرکتهایی که در زمینه تولید اتوبوس فعالیت دارند، به راحتی میتوانند نیاز کشور را برطرف کنند، اما مشکل اینجاست که تصمیمگیران باید با خودروساز قرارداد ببندد و بودجه کافی برای این کار تخصیص دهند. هاشمی؛ گفت: موضوع حملونقل عمومی ارتباط مستقیم با مصرف سوخت، آلایندگی هوا، رفاه و آسایش مردم دارد؛ هر چقدر مردم از اتوبوس و حملونقل عمومی استفاده کنند، ترافیک و آلایندگی کمتر میشود. وی افزود: به جرأت میتوان گفت؛ با ارتقای کمی و کیفی حملونقل عمومی مسافری و باری، ۷۰ درصدی ترافیک در سطح کلانشهرها، شهرهای بزرگ و متوسط کاهش مییابد. هاشمی؛ با اشاره به اینکه اتوبوسسازی بسیار اشتغالزاست و از هر لحاظ میتواند در اقتصاد کشور تأثیر بگذارد، گفت: بهعنوان تولیدکننده معتقدم، اگر مدیران کشور ارزش حملونقل عمومی را بدانند و تصمیمات مناسبی برای این صنعت بگیرند، این صنعت میتواند پایدار باشد و میتوانیم به غیر از نیاز داخل کشور، نیاز کشورهای دیگر را هم تأمین کنیم. این خودروساز، اضافه کرد: بیش از ۵۰ درصد قطعات اتوبوس از جمله شاسی، بدنه، شیشه در داخل کشور تولید میشود. کمک از قطعهسازان داخلی در تولید اتوبوس باعث رونق کارخانجات تولیدی و افزایش اشتغالزایی میشود. وی گفت: تمرکز اتوبوسسازان داخلی، روی خودروهای حملونقل عمومی با بهترین کیفیت و بالاترین سطح استانداردهاست بهطوری که اکنون اتوبوسهای تولید داخل استانداردهای بینالمللی را دارند. هاشمی؛ افزود: لازم است اقداماتی در صنعت خودرو برای کاهش مصرف سوخت با محوریت رضایتمندی مردم از خودروهای تولیدی و وارداتی، رضایت از حق ایاب و ذهاب و حملونقل در شهرها و روستاها و جادهها انجام شود.
دیدگاه بسته شده است.