افزایش خدمات درمانی و پزشکی در منطقه آزاد اروند

در راستای اجرای طرح تحول سلامت دانش‌آموزان برنامه‌هایی در سطح وزارت آموزش و پرورش در حال انجام است که عمده آن به گروه‌های هدف مربوط می‌شود. به گزارش مناقصه‌مزایده، یکی از این گروه‌های هدف، دانش‌آموزان ۶ تا ۱۴ سال است که خدماتی در آن انجام می‌شود تا به واسطه آن در سال‌های آینده تعداد پوسیدگی […]

در راستای اجرای طرح تحول سلامت دانش‌آموزان برنامه‌هایی در سطح وزارت آموزش و پرورش در حال انجام است که عمده آن به گروه‌های هدف مربوط می‌شود.

به گزارش مناقصه‌مزایده، یکی از این گروه‌های هدف، دانش‌آموزان ۶ تا ۱۴ سال است که خدماتی در آن انجام می‌شود تا به واسطه آن در سال‌های آینده تعداد پوسیدگی دهان و دندان در این گروه کاسته شود.

عمده خدماتی که در این طرح انجام می‌شود، وارنیش فلوراید، فیشور سیلانت و ترمیم دندان است که کلینیکی در این مدرسه ایجاد شده بود نیز در راستای این خدمات است.

در سنین گرو‌های هدف نیز اغلب خدمات فیشور سیلانت بر روی دندان دانش‌آموزان انجام می‌شود که خطر پوسیدگی دندان‌های ثابت در آن‌ها کمتر شود.

در برنامه‌های آتی این طرح که با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند، دانشکده علوم پزشکی و اداره آموزش و پرورش آبادان برای دانش‌آموزان این مقطع شکل گرفته است، این نوع خدمات به صورت گسترده انجام خواهد گرفت تا در نهایت، این طرح به دانش‌آموزان بدون دندان پوسیده منتهی شود.