جابه‌جا کردن لاستیک‌های خودرو کاری درست یا غلط

لاستیک از جمله بخش‌های مهم خودرو به حساب می‌آید که تعویض و جابه‌جایی آن باید مطابق روش درست و استاندارد باشد تا از بروز هرگونه نقص جلوگیری شود. به گزارش مناقصه‌مزایده، برخی از افراد درباره تعویض لاستیک‌‌ها و چگونگی جابه‌جایی آن‌ها، باور‌ها و رفتارهای متفاوتی دارند. زمانی که لاستیک‌های فرسوده جلو نیاز به تعویض دارند، […]

لاستیک از جمله بخش‌های مهم خودرو به حساب می‌آید که تعویض و جابه‌جایی آن باید مطابق روش درست و استاندارد باشد تا از بروز هرگونه نقص جلوگیری شود. به گزارش مناقصه‌مزایده، برخی از افراد درباره تعویض لاستیک‌‌ها و چگونگی جابه‌جایی آن‌ها، باور‌ها و رفتارهای متفاوتی دارند. زمانی که لاستیک‌های فرسوده جلو نیاز به تعویض دارند، برخی از افراد این لاستیک‌‌ها را با مدل‌های نو و جدید عوض می‌کنند؛ اما نکته مهم اینجاست که می‌توان اندکی تأمل کرد. به جای تعویض لاستیک‌های فرسوده محور جلو با نمونه نو، می‌توان آن‌ها را روی محور عقب قرار دهیم و لاستیک‌هایی را که در پشت بودند به جلو منتقل کنیم. برخی از افراد شاید این روش را بدانند، اما مدیر فنی شرکت لاستیک‌سازی میشلین در بریتانیا، برایان پورتئوس، اخیراً اعلام کرد که نیمی از رانندگان بریتانیایی نمی‌دانستند که این کار در زمان به‌روزرسانی لاستیک‌‌ها ضروری است! حتی بسیاری از فروشندگان لاستیک نیز از این موضوع بی‌خبرند. اما چه منطقی پشت این روش وجود دارد؟ پاسخ این سؤال، یک سؤال دیگر است! چرا می‌خواهید بهترین لاستیک‌‌ها را در عقب داشته باشید، در حالی که قسمت جلویی است باید تمام کارهای مهم و ترمزهای سنگین را انجام دهد؟ همه این‌ها به ثبات خودرو مربوط می‌شود. هنگامی که خودرو پایدار است، در واقع می‌بینید که ترمز و کشش کافی از لاستیک‌های نیمه فرسوده در جلو نشئت می‌گیرد. نکته مهم این است که درک و کنترل هر گونه لغزش در قسمت جلو برای راننده آسان‌تر خواهد بود.