کمیسیون تجارت فدرال آمریکا در گزارش جدیدی، اعلام کرد شرکتهای شبکه اجتماعی، حجم وسیعی از اطلاعات کاربران خود را جمعآوری، همرسانی و پردازش میکنند، بدون اینکه شفافیتی درباره نحوه استفاده از آنها توسط سیستمهای دارای هوشمصنوعی داشته باشند، یا امکان کنترل نحوه استفاده از دادههای شخصی را برای کاربران فراهم کنند. به گزارش ایسنا، این […]
کمیسیون تجارت فدرال آمریکا در گزارش جدیدی، اعلام کرد شرکتهای شبکه اجتماعی، حجم وسیعی از اطلاعات کاربران خود را جمعآوری، همرسانی و پردازش میکنند، بدون اینکه شفافیتی درباره نحوه استفاده از آنها توسط سیستمهای دارای هوشمصنوعی داشته باشند، یا امکان کنترل نحوه استفاده از دادههای شخصی را برای کاربران فراهم کنند. به گزارش ایسنا، این گزارش نحوه مدیریت پلتفرمهای شرکت «متا»، تیک تاک بایت دنس و پلتفرم بازی توئیچ آمازون و پلتفرمهای دیگر را تجزیه و تحلیل کرده و به این نتیجه رسیده که سیاستهای مدیریت و حفظ دادهها در بسیاری از شرکتها، به شکل تأسف باری ناکافی است. یوتیوب، شبکه اجتماعی «ایکس»، اسنپ، دیسکورد و رِدیت هم در این گزارش بررسی شده بودند اما یافتههای این گزارش، ناشناس بود و شرکتهای خاصی را فاش نکرد. یوتیوب متعلق به گوگل است. پلتفرم ارتباطی دیسکورد اعلام کرد این گزارش، مدلهای تجاری بسیار متفاوت را در یک دسته قرار داده و در زمان انجام این مطالعه، دیسکورد تبلیغاتی ارائه نمیداد. سخنگوی «ایکس» هم اعلام کرد این گزارش بر مبنای شیوههای فعالیت از سال ۲۰۲۰ است که در آن زمان، این سایت به نام «توییتر» معروف بود و از آن زمان، «ایکس» شیوههای مذکور را بهبود بخشیده است. این پلتفرم، حریم خصوصی داده کاربر را جدی گرفته و تضمین میکند که کاربران از اشتراکگذاری دادههایشان در این پلتفرم و نحوه استفاده از آنها، مطلع باشند و همزمان، به کاربران امکان میدهد جمعآوری دادهها از حسابهایشان را محدود کنند. کمیسیون تجارت فدرال آمریکا اعلام کرد: شرکتهای شبکه اجتماعی، دادههای کاربران را از طریق فناوریهای ردیابی مورد استفاده در تبلیغات آنلاین و خرید اطلاعات از کارگزاران داده و روشهای دیگر، جمعآوری میکنند. حفظ حریمخصوصی دادهها، به خصوص برای کودکان و نوجوانان، یک مسئله مهم بوده است. مجلس نمایندگان آمریکا مشغول بررسی لوایحی است که در ژوئیه توسط سنا به تصویب رسیده و هدف آنها، پرداختن به تأثیرات شبکههای اجتماعی بر کاربران کم سن و سال است. شرکت «متا» هم به تازگی، حسابهای کاربری نوجوانان را معرفی کرده که کنترلهای والدینی پیشرفته را در خود جای داده است. در این بین، شرکتهای فناوری بزرگ برای به دست آوردن منابع داده برای آموزش فناوریهای هوشمصنوعی نوظهور خود در تلاش هستند. معاملات دادهها به ندرت فاش میشوند و اغلب شامل محتوای خصوصی هستند که در پشت دیوارهای پرداخت و صفحه ورود به سیستم قفل شدهاند؛ بدون اطلاع کاربرانی که آن را ارسال کردهاند یا اطلاعی از آن ندارند. اکثر شرکتهایی که کمیسیون تجارت فدرال بررسی کرد، علاوه بر جمعآوری دادههایی درباره نحوه تعامل کاربران با خدمات خود، سن و جنسیت کاربران را جمعآوری کردند یا براساس اطلاعات دیگر حدس زدند. طبق گزارش رگولاتور آمریکایی، برخی نیز اطلاعاتی در مورد درآمد، تحصیلات و وضعیت خانواده کاربران جمعآوری کردند. شرکتها، دادههایی را درباره افرادی که از خدمات آنها استفاده نمیکردند، جمعآوری کردند و برخی از این کاربران، قادر به شناسایی همه روشهای جمعآوری و استفاده از دادهها نبودند. براساس گزارش رویترز، گروههای صنعت تبلیغات، از این گزارش انتقاد کرده و مدعی شدند مصرفکنندگان، ارزش خدمات تحت پشتیبانی تبلیغات را میدانند.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران، گفت: با توجه به حجم عظیم انتقال فرآورده و امکان بروز اختلال و خطا، همچنین لزوم پایش و رصد مستمر شاخصهای توزیع فرآورده در بیش از ۳۷ منطقه و ۲۳۵ ناحیه عملیاتی، استفاده از سامانههای هوشمصنوعی باید در ساختار این شرکت قرار گیرد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل […]
یک مطالعه جدید این پرسش را مطرح میکند که آیا مدلهای زبانی بزرگ هوشمصنوعی، واقعاً مدلهای منسجمی از جهان میسازند؟ به گزارش فارس به نقل از نوروساینسنیوز، یک مطالعه جدید این پرسش را مطرح میکند که آیا مدلهای زبانی بزرگ هوشمصنوعی (LLM)، علیرغم خروجیهای دقیق آنها در وظایف پیچیدهای مانند ارائه مسیریابی یا انجام بازیها، […]
عضو هیئتعلمی ایرانداک، با پرداختن به جوانب اخلاقی به این سؤال پاسخ داد که آیا میتوان مسئولیت نویسندگی یک مقاله را برعهده هوشمصنوعی گذاشت یا خیر؟ به گزارش مهر، رحمان شریفزاده؛ در کرسی ترویجی «اخلاق و سیاست هوشمصنوعی» از سری پیشنشستهای هشتمین دوره جایزه ملی فناوری اطلاعات که در ایرانداک برگزار شد، در مورد اینکه […]
فعالان حوزه هوشمصنوعی باور دارند نبودن سرمایهگذار پایهای و مهاجرت نیروی کار متخصص از اصلیترین چالشهای استارتآپهای هوشمصنوعی در ایران هستند. به گزارش پیوست، دومین گردهمایی استارتآپی پاندورا با هدف اجرای پروژههای عملیاتی هوشمصنوعی و تمرکز بر کسبوکارهای این حوزه برگزار شد. نوید شهدی، مدیرعامل شرکت Vector، درباره چالش کسبوکارهای حوزه هوشمصنوعی در ایران، گفت: […]
دیدگاه بسته شده است.