کمیسیون تجارت فدرال آمریکا در گزارش جدیدی، اعلام کرد شرکتهای شبکه اجتماعی، حجم وسیعی از اطلاعات کاربران خود را جمعآوری، همرسانی و پردازش میکنند، بدون اینکه شفافیتی درباره نحوه استفاده از آنها توسط سیستمهای دارای هوشمصنوعی داشته باشند، یا امکان کنترل نحوه استفاده از دادههای شخصی را برای کاربران فراهم کنند. به گزارش ایسنا، این […]
کمیسیون تجارت فدرال آمریکا در گزارش جدیدی، اعلام کرد شرکتهای شبکه اجتماعی، حجم وسیعی از اطلاعات کاربران خود را جمعآوری، همرسانی و پردازش میکنند، بدون اینکه شفافیتی درباره نحوه استفاده از آنها توسط سیستمهای دارای هوشمصنوعی داشته باشند، یا امکان کنترل نحوه استفاده از دادههای شخصی را برای کاربران فراهم کنند. به گزارش ایسنا، این گزارش نحوه مدیریت پلتفرمهای شرکت «متا»، تیک تاک بایت دنس و پلتفرم بازی توئیچ آمازون و پلتفرمهای دیگر را تجزیه و تحلیل کرده و به این نتیجه رسیده که سیاستهای مدیریت و حفظ دادهها در بسیاری از شرکتها، به شکل تأسف باری ناکافی است. یوتیوب، شبکه اجتماعی «ایکس»، اسنپ، دیسکورد و رِدیت هم در این گزارش بررسی شده بودند اما یافتههای این گزارش، ناشناس بود و شرکتهای خاصی را فاش نکرد. یوتیوب متعلق به گوگل است. پلتفرم ارتباطی دیسکورد اعلام کرد این گزارش، مدلهای تجاری بسیار متفاوت را در یک دسته قرار داده و در زمان انجام این مطالعه، دیسکورد تبلیغاتی ارائه نمیداد. سخنگوی «ایکس» هم اعلام کرد این گزارش بر مبنای شیوههای فعالیت از سال ۲۰۲۰ است که در آن زمان، این سایت به نام «توییتر» معروف بود و از آن زمان، «ایکس» شیوههای مذکور را بهبود بخشیده است. این پلتفرم، حریم خصوصی داده کاربر را جدی گرفته و تضمین میکند که کاربران از اشتراکگذاری دادههایشان در این پلتفرم و نحوه استفاده از آنها، مطلع باشند و همزمان، به کاربران امکان میدهد جمعآوری دادهها از حسابهایشان را محدود کنند. کمیسیون تجارت فدرال آمریکا اعلام کرد: شرکتهای شبکه اجتماعی، دادههای کاربران را از طریق فناوریهای ردیابی مورد استفاده در تبلیغات آنلاین و خرید اطلاعات از کارگزاران داده و روشهای دیگر، جمعآوری میکنند. حفظ حریمخصوصی دادهها، به خصوص برای کودکان و نوجوانان، یک مسئله مهم بوده است. مجلس نمایندگان آمریکا مشغول بررسی لوایحی است که در ژوئیه توسط سنا به تصویب رسیده و هدف آنها، پرداختن به تأثیرات شبکههای اجتماعی بر کاربران کم سن و سال است. شرکت «متا» هم به تازگی، حسابهای کاربری نوجوانان را معرفی کرده که کنترلهای والدینی پیشرفته را در خود جای داده است. در این بین، شرکتهای فناوری بزرگ برای به دست آوردن منابع داده برای آموزش فناوریهای هوشمصنوعی نوظهور خود در تلاش هستند. معاملات دادهها به ندرت فاش میشوند و اغلب شامل محتوای خصوصی هستند که در پشت دیوارهای پرداخت و صفحه ورود به سیستم قفل شدهاند؛ بدون اطلاع کاربرانی که آن را ارسال کردهاند یا اطلاعی از آن ندارند. اکثر شرکتهایی که کمیسیون تجارت فدرال بررسی کرد، علاوه بر جمعآوری دادههایی درباره نحوه تعامل کاربران با خدمات خود، سن و جنسیت کاربران را جمعآوری کردند یا براساس اطلاعات دیگر حدس زدند. طبق گزارش رگولاتور آمریکایی، برخی نیز اطلاعاتی در مورد درآمد، تحصیلات و وضعیت خانواده کاربران جمعآوری کردند. شرکتها، دادههایی را درباره افرادی که از خدمات آنها استفاده نمیکردند، جمعآوری کردند و برخی از این کاربران، قادر به شناسایی همه روشهای جمعآوری و استفاده از دادهها نبودند. براساس گزارش رویترز، گروههای صنعت تبلیغات، از این گزارش انتقاد کرده و مدعی شدند مصرفکنندگان، ارزش خدمات تحت پشتیبانی تبلیغات را میدانند.
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس، اعلام کرد: ایجاد یک سازمان جدید در حوزه هوشمصنوعی مغایر با اصل ۷۵ قانون اساسی و مصوبه هیئت وزیران است و باید اصلاحاتی روی طرح ملی هوشمصنوعی برای تبدیل شدن به یک قانون واقعیتر انجام شود. احسان عظیمیراد؛ سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، در گفتگو با خانهملت، درباره نشست […]
مشاغلی که به دلیل نرخ بالای تعامل، کمتر در معرض اتوماسیون قرار دارند، امنترین مشاغل در برابر خطر جایگزین شدن با هوشمصنوعی هستند. به گزارش ایسنا، هوشمصنوعی همچنان محیطهای کاری را مختل میکند، اما همه مشاغل به یک اندازه در معرض خطر نیستند. از تکنسینهای فوریتهای پزشکی گرفته تا مدیران منابع انسانی، مقاومترین مشاغل که […]
در حالیکه هوشمصنوعی این روزها در دولت و مجلس محل بحث و تصویب قوانین است، حالا مجمع تشخیص مصلحت نظام هم به این موضوع ورود کرده است. به گزارش فارس، موضوع هوشمصنوعی در روزهای اخیر یکی از بحثهای داغ حوزه فناوری است و موارد مربوط به این حوزه در روزهای اخیر مصوبهای در هیئت دولت […]
میگفت یک دهه تلاش کرده تا به ساختن هوش فوقالعادهای کمک کند که سرطان را درمان کند و حالا یک روز با صدها پیام این چنینی بیدار میشود که «نگاه کن، من تو را به سبک جیبلی تبدیل کردم، هاها»؛ این شکوۀ طنزآمیز سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، پس از ترند شدن ابزار جدید تولید تصویر […]
دیدگاه بسته شده است.