کمیسیون تجارت فدرال آمریکا در گزارش جدیدی، اعلام کرد شرکتهای شبکه اجتماعی، حجم وسیعی از اطلاعات کاربران خود را جمعآوری، همرسانی و پردازش میکنند، بدون اینکه شفافیتی درباره نحوه استفاده از آنها توسط سیستمهای دارای هوشمصنوعی داشته باشند، یا امکان کنترل نحوه استفاده از دادههای شخصی را برای کاربران فراهم کنند. به گزارش ایسنا، این […]
کمیسیون تجارت فدرال آمریکا در گزارش جدیدی، اعلام کرد شرکتهای شبکه اجتماعی، حجم وسیعی از اطلاعات کاربران خود را جمعآوری، همرسانی و پردازش میکنند، بدون اینکه شفافیتی درباره نحوه استفاده از آنها توسط سیستمهای دارای هوشمصنوعی داشته باشند، یا امکان کنترل نحوه استفاده از دادههای شخصی را برای کاربران فراهم کنند. به گزارش ایسنا، این گزارش نحوه مدیریت پلتفرمهای شرکت «متا»، تیک تاک بایت دنس و پلتفرم بازی توئیچ آمازون و پلتفرمهای دیگر را تجزیه و تحلیل کرده و به این نتیجه رسیده که سیاستهای مدیریت و حفظ دادهها در بسیاری از شرکتها، به شکل تأسف باری ناکافی است. یوتیوب، شبکه اجتماعی «ایکس»، اسنپ، دیسکورد و رِدیت هم در این گزارش بررسی شده بودند اما یافتههای این گزارش، ناشناس بود و شرکتهای خاصی را فاش نکرد. یوتیوب متعلق به گوگل است. پلتفرم ارتباطی دیسکورد اعلام کرد این گزارش، مدلهای تجاری بسیار متفاوت را در یک دسته قرار داده و در زمان انجام این مطالعه، دیسکورد تبلیغاتی ارائه نمیداد. سخنگوی «ایکس» هم اعلام کرد این گزارش بر مبنای شیوههای فعالیت از سال ۲۰۲۰ است که در آن زمان، این سایت به نام «توییتر» معروف بود و از آن زمان، «ایکس» شیوههای مذکور را بهبود بخشیده است. این پلتفرم، حریم خصوصی داده کاربر را جدی گرفته و تضمین میکند که کاربران از اشتراکگذاری دادههایشان در این پلتفرم و نحوه استفاده از آنها، مطلع باشند و همزمان، به کاربران امکان میدهد جمعآوری دادهها از حسابهایشان را محدود کنند. کمیسیون تجارت فدرال آمریکا اعلام کرد: شرکتهای شبکه اجتماعی، دادههای کاربران را از طریق فناوریهای ردیابی مورد استفاده در تبلیغات آنلاین و خرید اطلاعات از کارگزاران داده و روشهای دیگر، جمعآوری میکنند. حفظ حریمخصوصی دادهها، به خصوص برای کودکان و نوجوانان، یک مسئله مهم بوده است. مجلس نمایندگان آمریکا مشغول بررسی لوایحی است که در ژوئیه توسط سنا به تصویب رسیده و هدف آنها، پرداختن به تأثیرات شبکههای اجتماعی بر کاربران کم سن و سال است. شرکت «متا» هم به تازگی، حسابهای کاربری نوجوانان را معرفی کرده که کنترلهای والدینی پیشرفته را در خود جای داده است. در این بین، شرکتهای فناوری بزرگ برای به دست آوردن منابع داده برای آموزش فناوریهای هوشمصنوعی نوظهور خود در تلاش هستند. معاملات دادهها به ندرت فاش میشوند و اغلب شامل محتوای خصوصی هستند که در پشت دیوارهای پرداخت و صفحه ورود به سیستم قفل شدهاند؛ بدون اطلاع کاربرانی که آن را ارسال کردهاند یا اطلاعی از آن ندارند. اکثر شرکتهایی که کمیسیون تجارت فدرال بررسی کرد، علاوه بر جمعآوری دادههایی درباره نحوه تعامل کاربران با خدمات خود، سن و جنسیت کاربران را جمعآوری کردند یا براساس اطلاعات دیگر حدس زدند. طبق گزارش رگولاتور آمریکایی، برخی نیز اطلاعاتی در مورد درآمد، تحصیلات و وضعیت خانواده کاربران جمعآوری کردند. شرکتها، دادههایی را درباره افرادی که از خدمات آنها استفاده نمیکردند، جمعآوری کردند و برخی از این کاربران، قادر به شناسایی همه روشهای جمعآوری و استفاده از دادهها نبودند. براساس گزارش رویترز، گروههای صنعت تبلیغات، از این گزارش انتقاد کرده و مدعی شدند مصرفکنندگان، ارزش خدمات تحت پشتیبانی تبلیغات را میدانند.
معاون پژوهشی وزیر علوم، از ابلاغ شیوهنامه استفاده از هوشمصنوعی در اوایل سال ۱۴۰۴ خبر داد و گفت: این شیوهنامه به نشریات علمی ابلاغ خواهد شد. پیمان صالحی؛ در گفتگو با ایرنا، در مورد ورود هوشمصنوعی به عرصه تحقیق و پژوهش، گفت: بهطور کل ورود هوشمصنوعی قطعاً اثرات خیلی مهمی در زندگی همه افراد داشته […]
هوشمصنوعی هر روز باهوشتر میشود، اما آیا واقعاً میفهمد؟ وقتی ماشینها در آزمونهای اخلاقی مردد میمانند، آیا باید نگران باشیم؟ شاید AI فقط یک توهم از دانش باشد، نه چیزی بیشتر! در سال ۲۰۲۳، محققان گوگل دیپمایند مدل هوشمصنوعی Gemini را معرفی کردند که تواناییهای استدلالی آن به حدی پیچیده بود که برخی آن را […]
در جلسه «شورایعالی راهبری برنامه هفتم توسعه» در دفتر معاون اول رئیسجمهور برگزار شد، موضوعات «برنامه مقابله با فقر» و «برنامه ملی توسعه هوشمصنوعی در دولت» مورد بحث و بررسی قرار گرفت. به گزارش مهر، در جلسه «شورایعالی راهبری برنامه هفتم توسعه» که در دفتر محمدرضا عارف؛ معاون اول رئیسجمهور برگزار شد، «برنامه عملیاتی محرومیتزدایی […]
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، گفت: «نبود بانک اطلاعاتی»، نخستین چالش بهکارگیری هوشمصنوعی در صنعت ساختمان ایران است. به گزارش مناقصهمزایده، غزال راهب؛ در همایش «نقش هوشمصنوعی در رشد فناوری ساختمان» با رویکرد توسعه پایدار در اصفهان، افزود: اگر بهدنبال استفاده مؤثر از هوشمصنوعی هستیم باید این همت در مقیاس حکمرانی وجود داشته […]
دیدگاه بسته شده است.