تخصیص بودجه به شهرداری کرمان برای مرمت برخی آثار تاریخی

معاون هماهنگی و بودجه سازمان برنامه و بودجه استان کرمان خبر داد تخصیص بودجه به شهرداری کرمان برای مرمت برخی آثار تاریخی   معاون هماهنگی و بودجه سازمان برنامه و بودجه استان کرمان از تخصیص بودجه به شهرداری برای مرمت برخی آثار تاریخی شهر کرمان خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی […]

معاون هماهنگی و بودجه سازمان برنامه و بودجه استان کرمان خبر داد

تخصیص بودجه به شهرداری کرمان برای مرمت برخی آثار تاریخی

 

معاون هماهنگی و بودجه سازمان برنامه و بودجه استان کرمان از تخصیص بودجه به شهرداری برای مرمت برخی آثار تاریخی شهر کرمان خبر داد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی و اموربین‌الملل شهرداری کرمان، محمدرضاوحیدی در بازدید از برخی پروژه‌های در دست اجرای شهرداری کرمان، ازجمله مرمت حمام باغ‌لـله، به‌سازی میدان شهدا (پروژه‌ شش‌دروازه) و زیرگذر میدان آزادی، با بیان این‌که کرمان، شهری تاریخی است و فعالیت‌های تمام دستگاه‌های اجرایی باید در راستای به‌سازی و حفظ آثار تاریخی استان باشد، گفت: اگر آثار تاریخی شهر کرمان را به‌سازی و نگهداری نکنیم، به آثار تاریخی و پیشینه‌ خود ظلم کرده‌ایم.

وی افزود: در کرمان، آثار تاریخی فراوانی ازجمله حمام باغ‌لـله داریم و با توجه به اعتباراتی که میراث فرهنگی دارد، به‌تنهایی نمی‌تواند این آثار را به نحو احسن، حفظ و نگهداری کند؛ بنابراین، تمام دستگاه‌ها ازجمله شهرداری‌های استان و به‌ویژه شهرداری کرمان، باید در راستای حفظ این آثار تاریخی، به کمک میراث فرهنگی بیایند.

وحیدی با اشاره به این‌که حمام باغ‌لـله، پیش از این تبدیل به زباله‌دانی شده و منظره‌ خیلی نامطلوبی به شهر کرمان داده بود، گفت: خوشبختانه با همت بابایی، شهردار و پرسنل شهرداری کرمان، مرمت این بنا شروع شده که اگر این بنا تا پایان سال به بهره‌برداری برسد، یک بنای تاریخی خیلی مهم، به بناهای تاریخی کرمان اضافه می‌شود و گردشگران می‌توانند از این اثر تاریخی بازدید کنند و بیش‌تر با پیشینه‌ استان آشنا شوند.

وحیدی افزود: به‌سازی میدان شهدا نیز نمای میدان را متحول کرده و اگر بخش خصوصی هم همت کند و مغازه‌ها را بازسازی کنند، میدان شهدا در آینده نه چندان دور، به یکی از میدان‌های تاریخی و قابل‌توجه کشور تبدیل می‌شود.

معاون هماهنگی و بودجه سازمان برنامه و بودجه استان کرمان ادامه داد: میدان توحید نیز که به‌سازی و پیاده‌راه‌سازی آن در دستور کار شهرداری قرار دارد، اگر سرعت بیش‌تری پیدا کند، شهر کرمان ار زمینه‌ میدان‌های تاریخی، حرف زیادی در کشور خواهد داشت.

وحیدی یکی از اهداف و برنامه‌های استاندار و سازمان برنامه و بودجه استان کرمان را تأمین منابع مالی برای شهرداری در راستای حفظ آثار تاریخی دانست و گفت: کمک به شهرداری کرمان و استفاده از توان شهرداری، برای احیا و حفظ بناهای تاریخی، در دستور کار مدیریت استان قرار دار استفاده تا با پرداخت اعتبارات لازم به شهرداری، به مرمت و حفظ آثار تاریخی کمک کنیم.

 وی اظهار امیدواری کرد تا پایان سال اعتبارات لازم به استان تخصیص پیدا کند تا با هماهنگی استانداری، بخشی از این اعتبارات در راستای حفظ و نگه‌داری آثار تاریخی، به شهرداری کرمان پرداخت شود.

معاون هماهنگی و بودجه سازمان برنامه و بودجه استان کرمان افزود: با توجه به هدفی که آقای استاندار دارند، به نظر می‌رسد تا پایان سال بتوانیم اعتبارات قابل‌توجهی برای مرمت آثار تاریخی به شهرداری کرمان پرداخت کنیم.

وحیدی بیان کرد: از همکاران شهرداری، به‌ویژه بابایی شهردار کرمان و اعضای شورای اسلامی شهر که همت می‌کنند تا آثار تاریخی این شهر براساس استانداردهای میراث فرهنگی مرمت شوند تا بتوانیم آثار تاریخی استان کرمان را بیش‌تر به گردشگران و مردم شریف کرمان معرفی کنیم، تشکر می‌کنم.