رقابت ناعادلانه فروشگاههای مجازی با کسب و کارهای سنتی شهره حقی- سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه عدم نظارت باعث شده تا فروشگاههای مجازی در رقابتی ناعادلانه با کسب و کارهای سنتی قرار گیرند، گفت: در مقابل فروشندگان مجازی، فعالان اقتصادی در بازارهای سنتی همواره مورد بازرسی و کنترل قرار گرفته و فعالیتهایشان ساماندهی […]
رقابت ناعادلانه فروشگاههای مجازی با کسب و کارهای سنتی
شهره حقی- سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه عدم نظارت باعث شده تا فروشگاههای مجازی در رقابتی ناعادلانه با کسب و کارهای سنتی قرار گیرند، گفت: در مقابل فروشندگان مجازی، فعالان اقتصادی در بازارهای سنتی همواره مورد بازرسی و کنترل قرار گرفته و فعالیتهایشان ساماندهی شده است، این درحالی است که هیچ سازمان و قانونی بر واحدهای اینترنتی نظارت کافی ندارد.
به گزارش خبرنگار مناقصهمزایده، صدیفبدری اظهار کرد: نظارت دقیق و مناسبی بر عملکرد فروشگاههای اینترنتی صورت نمیگیرد و بسیاری از این مراکز خرید، حتی مجوزهای لازم را نیز ندارند.
نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید فعالیت و عملکرد فروشگاههای مجازی دارای چارچوب و ضابطه شود، گفت: نمیتوان نسبت به سوءاستفادههای احتمالی در این مسیر بیتوجه بود، چرا که بارها مشاهده شده که برخی با عناوین و برندهای جعلی به دنبال فریب مردم و به دست آوردن سود بیشتر برای خود میباشند.
بدری با اشاره به گسترش روزافزون فروشگاههای مجازی و نیاز به ساماندهی و تصویب قوانین مرتبط با این حوزه، تصریح کرد: اینکه فروشگاههای مجازی چندین سال است که در کشور در حال فعالیت و گسترش هستند، از اینکه نظارت دقیق و مناسبی بر عملکرد فروشگاههای اینترنتی صورت نمیگیرد و بسیاری از این مراکز خرید، حتی مجوزهای لازم را نیز ندارند، مایه تأسف است.
وی با اشاره به اینکه در شهرهای بزرگ مردم با توجه به مشکلات تردد و آسانی خرید اینترنتی، رو به این مسأله آوردهاند، بیانکرد: باید ایمنی و مراقبتهای لازم از سوی دستگاههای متولی صورت بگیرد تا اطلاعات و مشخصات مردم به صورت جعلی دریافت نشود و از امنیت اطلاعات مردم و واقعی بودن معاملات اطمینان حاصل شود.
عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه کسبه سنتی در این بین کمی دچار ضرر شده و باید رقابت عادلانه و منصفانه در این مسیر وجود داشته باشد، اظهار کرد: فروشگاههای معمولی سطح شهر تمامی مراحل قانونی را طی کرده و مالیات فعالیت خود را نیز پرداخت میکنند، در حالی که بسیاری از فروشگاههای مجازی حتی مالیات هم نمیدهند که این عوامل ضرورت ساماندهی فروشگاههای مجازی را اهمیت میبخشد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.