فروش مزایده‌ای سهام ایران خودرو در بورس تهران

فروش مزایده‌ای سهام ایران خودرو در بورس تهران شرکت ایران خودرو با انتشار اطلاعیه‌ای در سامانه کدال فروش سهام «خگستر» و «پارسیان» خود را آگهی کرد تا سهام این دو زیر مجموعه خود را از طریق مزایده عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار واگذار کند. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از رکنا شرکت ایران خودرو، […]

فروش مزایده‌ای سهام ایران خودرو در بورس تهران

شرکت ایران خودرو با انتشار اطلاعیه‌ای در سامانه کدال فروش سهام «خگستر» و «پارسیان» خود را آگهی کرد تا سهام این دو زیر مجموعه خود را از طریق مزایده عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار واگذار کند.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از رکنا شرکت ایران خودرو، بالاخره برنامه واگذاری سهام دو زیرمجموعه خود را آگهی کرد. شرکت ایران خودرو با انتشار اطلاعیه‌ای در سامانه کدال فروش سهام «خگستر» و «پارسیان» خود را آگهی کرد تا سهام این دو زیر مجموعه خود را از طریق مزایده عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار واگذار کند.

بر اساس این گزارش، سهام قابل عرضه شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو ۲۴۰ میلیون سهم معادل ۱۶ درصد کل سهام شرکت به ارزش پایه هر سهم ۷ هزار ریال می‌باشد که طبق اطلاعات موجود به صورت نقدی واگذار خواهد شد.

علاوه بر این ۱۴٫۱۱ درصد سهام بیمه پارسیان متعلق به گروه ایران خودرو نیز در قیمت ۳۷۵۰ ریال به صورت نقدی عرضه خواهد شد.

با اعلام این آگهی و براساس قیمت فروش سهام این دو زیر مجموعه گروه ایران خودرو در آگهی منتشره، «خگستر» در قیمت ۴۲۴۸ ریال و بیمه پارسیان با قیمت ۱۸۵۴ ریال با توجه به تفاوت قیمت موجود در متن آگهی و قیمت روی تابلوی معاملات سهام، دو سهم مذکور کار خود را با تشکیل صف خرید به پایان رساندند.