بسیاری از حرف‌‌ها با دفن «بابک زنجانی» ناگفته می‌ماند

  عضو کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر ضرورت پرداختن به ماهیت عوامل پشت پرده در پرونده بابک زنجانی، گفت: با اعدام زنجانی چیزی حل نمی‌شود و بسیاری از حرف‌‌ها با دفن وی ناگفته می‌ماند. امیرعباس سلطانی در گفت‌و‌گو با مهر، با اشاره به صدور حکم اعدام بابک زنجانی (متهم ردیف اول پرونده فساد نفتی) […]

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر ضرورت پرداختن به ماهیت عوامل پشت پرده در پرونده بابک زنجانی، گفت: با اعدام زنجانی چیزی حل نمی‌شود و بسیاری از حرف‌‌ها با دفن وی ناگفته می‌ماند.

امیرعباس سلطانی در گفت‌و‌گو با مهر، با اشاره به صدور حکم اعدام بابک زنجانی (متهم ردیف اول پرونده فساد نفتی) و دو هم‌‌دست وی در دادگاه بدوی، اظهار داشت: قطعاً در چنین پرونده‌ای با این حجم، خیلی مسایل مغفول و پنهان مانده است.

وی افزود: رانت‌ساز‌ها و کسانی که در پشت پرده خط می‌دادند، علت اصلی ماجرا بوده‌اند و هنوز به ماهیت آن‌ها پرداخته نشده است؛ این افراد در همه دولت‌‌ها بوده‌اند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: قطعاً این پرونده زوایای مختلفی دارد که تاکنون به آن پرداخته نشده است و تا زمانی که با عوامل اصلی برخورد نشود، موضوع رانت مطرح خواهد بود و بابک زنجانی‌‌ها وجود خواهند داشت.

سلطانی تأکید کرد: از ابتدا بحث ما این بوده است که با اعدام بابک زنجانی هم چیزی حل نمی‌شود و با دفن وی، بسیاری از حرف‌‌ها ناگفته باقی می‌ماند.

وی خاطرنشان کرد: هر چند این حکم بدوی است و موضوع تجدیدنظر آن هم مطرح است، اما نباید از این مسأله اصلی غفلت کنیم.

نماینده مردم بروجن در مجلس درباره وضعیت اموال بابک زنجانی و ضبط آن برای جبران خسارت، اظهار داشت: بخشی از اموال وی از طریق قوه‌قضاییه تحویل وزارت نفت شده و البته برخی از آن‌ها معارض دارد که از جمله این معارضین می‌توان به بانک‌ها یا حتی اقوام بابک زنجانی اشاره کرد که مدعی اموال وی هستند.

سلطانی ادامه داد: این ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموالی که بابک زنجانی دارد، خالی از اشکال نیست؛ به همین دلیل، تا این اموال بخواهد برای وزارت نفت پول بشود، زمان زیادی خواهد گذشت.

 

وی همچنین درباره وضعیت بازگشت پول‌هایی که توسط این متهم نفتی جابه‌جا شده است، گفت: در این رابطه قوه‌ قضاییه و وزارت امور خارجه باید به‌طور جدی ورود می‌کردند که تا جایی که ما اطلاع داریم، تاکنون ورود نکرده‌اند؛ در ترکیه، تاجیکستان و مالزی باید ورود می‌شد که تا الان به‌طور جدی اتفاقی نیفتاده است.