۱۸ درصد دانشجویان در معرض خطر آسیب‌های اجتماعی

۱۸ درصد دانشجویان در معرض خطر آسیب‌های اجتماعی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به این‌که ۱۸ درصد دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در معرض خطر آسیب‌های اجتماعی قرار دارند، گفت: دو درصد دانشجویان نیز دارای آسیب جدی سلامت روان‌ هستند. به گزارش فارس، محمدرضافراهانی در نشست خبری که در ارتباط با […]

۱۸ درصد دانشجویان در معرض خطر آسیب‌های اجتماعی

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به این‌که ۱۸ درصد دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در معرض خطر آسیب‌های اجتماعی قرار دارند، گفت: دو درصد دانشجویان نیز دارای آسیب جدی سلامت روان‌ هستند.

به گزارش فارس، محمدرضافراهانی در نشست خبری که در ارتباط با دستاوردهای این معاونت به مناسبت گرامیداشت دهه فجر برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اهداف ما در دولت جدید توسعه و عمق‌بخشیدن به‌کارهای فرهنگی در دانشگاه‌های علوم پزشکی بود و سعی کردیم تحول کیفی در جشنواره‌های دانشجویی ایجاد کنیم.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های مختلف توسط معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت افزود: در جشنواره‌های قبلی فقط دانشجوهای پزشکی می‌توانستند در این جشنواره‌ها شرکت کنند ولی در حاضر کارکنان دانشگاه‌ها و اعضای جامعه پزشکی نیز در ذیل شرکت‌کنندگان قرار گرفته‌اند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت اضافه کرد: فرهنگ سلامت به یک عنصر مهم در جشنواره‌های ما تبدیل شده و این مسأله مدنظر ما قرار گرفته است.

فراهانی اضافه کرد: در اسفند ماه امسال دومین المپیاد ورزش همگانی با حضور ۱۴۰۰ نفر از دختران ورزشکار در قزل‌آباد ساری برگزار می‌شود، همچنین برای دومین بار وزارت بهداشت میزبان جشنواره ملی نشریات دانشجویی است.

وی ادامه داد: دانشجویان همه مراکز عالی کشور می‌توانند در این جشنواره که در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود شرکت کنند، البته تا ۱۶ بهمن امسال ۱۵ هزار اثر تا کنون به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که میزان آن نسبت به گذشته افزایش یافته است.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت بیان داشت: تا کنون بیش از ۱۹ هزار اثر در سامانه جشنواره فرهنگی معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت ثبت شده و در حوزه فرهنگ سلامت نیز ۱۶۰۳ اثر ثبت شده داریم.

فراهانی اضافه کرد: در مهر ماه امسال بیست‌ویکمین جشنواره قرآن و عترت از سمت وزارت بهداشت برگزار شد که سال آینده در مرداد ماه بیست‌ودومین جشنواره قرآن و عترت نیز اجرایی خواهد شد. همچنین در چند ماه آینده میزبان ملی همه این جشنواره‌ها هستیم.

 

وی با اشاره به این‌که در جامعه پزشکی هنرمندان زیادی همچون افشین‌یدالاهی و محمداصفهانی فعالیت می‌کنند، گفت: در تلاش هستیم که بانک جامع اطلاعات در این زمینه راه‌اندازی کنیم.