روایت یک نماینده از دلایل ناکام ماندن اصولگرایان در انتخابات مجلس

  یک عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با تأکید بر این‌که جامعه اصولگرایی باید به این نتیجه برسد که در شیوه عملش باید دقت داشته باشد گفت که یکی از دلایل ناکامی اصولگرایان در انتخابات را می‌توان تمکین نکردن برخی از آن‌‌ها به لیست واحد دانست. حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد سالک در گفت‌وگو با ایسنا‌ […]

 

یک عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با تأکید بر این‌که جامعه اصولگرایی باید به این نتیجه برسد که در شیوه عملش باید دقت داشته باشد گفت که یکی از دلایل ناکامی اصولگرایان در انتخابات را می‌توان تمکین نکردن برخی از آن‌‌ها به لیست واحد دانست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد سالک در گفت‌وگو با ایسنا‌ در تبیین دلایل شکست اصولگرایان در برخی از شهرستان‌ها همچون تهران در انتخابات مجلس دهم، گفت: در این خصوص چند نکته قابل توجه است که در وهله اول اصول مشترکی است که از متن اسلام ناب به ما می‌رسد، این اصول عبارتند از حفظ کرامت و احترام متقابل و مسایل و ارزش‌های انسانی که اگر این موارد ضربه بخورد گرفتاری‌های متعددی پیدا خواهیم کرد.

به گفته وی باید به ۳ چیز توجه شود اول این‌که در سیاست مجتهد هستیم اجتهاد بالاتر را بپذیریم دوم این‌که اگر تشکیلات پذیر نیستیم مانع از تشکیلات‌پذیری دیگران نشویم و سوم این‌که اگر فصل‌الخطابی را قبول کردیم برای تحقق حرف آن فصل‌الخطاب ارزش قائل شویم.

این نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی توضیح داد: اگر این ۳ مسأله رعایت نشود ضربه‌های سنگینی می‌خوریم که در این خصوص رودربایستی نیز نداریم. از این رو باید شیوه عمل را اصلاح کنیم تا این اتفاقات نیفتد، فکر می‌کنم جامعه اصولگرایان باید به این نتیجه برسد که در بحث شیوه عمل دقت بیش‌تری کند.

وی با بیان این‌که برخوردهای ناهمگون در جریان انتخابات نگران کننده است، گفت: اگر لیست واحدی داده شد همه باید متعهد پای آن لیست باشند چرا که اگر کنار آن لیست‌‌های متعدد دیگری منتشر شود، میدان به رقیب داده می‌شود که این یک واقعیت است.

منتخت مردم اصفهان با بیان این‌که اصولگرایان در شیوه عمل آن چیزی که باید اعلام می‌کردند را اجرا نکردند، گفت: یکی از دلایلی که اصولگرایان به خصوص در تهران نتوانستند نتیجه مطلوب را به دست آورند و ناکام ماندند، تمکین کردن به لیست واحد بود. طبیعی است وقتی در جلسه‌ای قول می‌دهند و بعد از آن اجتهاد می‌کنند و تشکیلاتی راه می‌اندازند ضررش آن می‌شود که لیست واقعی رأی نیاورد. نگاهی به فاصله رأی‌های حدود ۱۰ تا ۳۰ هزارتایی این را نشان می‌دهد که باید کار جدی انجام می‌شد که صورت نگرفت.

 

سالک در واکنش به برخی اظهارنظر‌ها مبنی بر این‌که نداشتن رهبر واحد در بین اصولگرایان بعد از فوت آیت‌ا… مهدوی کنی و عسگر اولادی باعث شکست آن‌‌ها شده است گفت: این طور نیست، خوشبختانه امروز حضرات و آیات عظام موحدی کرمانی، یزدی و مصباح‌یزدی محور حرکت است و مشکلی نیست.