مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان خبر داد

برگزاری مناقصه فاز دوم بهسازی و آسفالت آزادراه زنجان-‌تبریز و آغاز عملیات اجرایی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان، با اشاره به برگزاری مناقصه فاز دوم بهسازی و روکش آسفالت آزادراه زنجان‌-تبریز، گفت: عملیات اجرای این محور از اول مهرماه آغاز شده است. به گزارش مناقصه‌مزایده، اصغر اسماعیلی؛ امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به خواسته‌های مردمی و با پیگیری‌های انجام‌شده، مناقصه قرارداد آسفالت این […]

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان، با اشاره به برگزاری مناقصه فاز دوم بهسازی و روکش آسفالت آزادراه زنجان‌-تبریز، گفت: عملیات اجرای این محور از اول مهرماه آغاز شده است. به گزارش مناقصه‌مزایده، اصغر اسماعیلی؛ امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به خواسته‌های مردمی و با پیگیری‌های انجام‌شده، مناقصه قرارداد آسفالت این محور برگزار و عملیات راهبردی در آزادراه آغاز شده است که امیدواریم اقدامات انجام‌شده در این محور به سرعت پیش رود و از مسئولان شهرستان‌هایی که در این مسیر قرار دارند، انتظار می‌رود مقاطع بحرانی را در اولویت قرار دهند. وی با اشاره به اینکه آسفالت آزادراه زنجان‌-تبریز در کل مسیر دچار مشکل است، بیان کرد: ترمیم کل مسیر به‌دلیل محدودیت زمانی ممکن نیست. بنابراین با اولویت‌بندی نسبت به ترمیم مقاطعی که تخریب بالاتری در سطح جاده‌ دارند، اقدام شود تا در فصل زمستان مشکل کاربران جاده‌ای کاهش یابد. اسماعیلی؛ از رؤسای اداره‌های شهرستان درخواست کرد که قبل از پایان فصل کاری، هر روز این پروژه را رصد کنند و نسبت به حل مشکلاتی که در محل پروژه قابل برطرف شدن است، اقدام کنند. مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان، ادامه داد: وضعیت آسفالت آزادراه زنجان‌-‌قزوین به تازگی بهبود پیدا کرده و نگرانی به‌دلیل استفاده از ماسه و نمک برای یخ‌زدایی در فصل زمستان وجود دارد، چون با این اقدام آسفالتی که به زحمت در این مسیر بهسازی شده است، تخریب می‌شود. اسماعیلی؛ بر لزوم تغییر فرهنگ رانندگی مردم در فصول سرد سال تأکید کرد و گفت: در کشور ما معمولاً بعد از بارش برف با هدف یخ‌زدایی و جلوگیری از لغزندگی سطح معابر و بروز مخاطرات مربوط به آن، روش پاشیدن نمک یا مخلوطی از شن و نمک را به کار می‌برند. این راهکاری ساده و ارزان برای کاهش اثرات یخ‌زدگی گذرگاه‌هاست، در حالی که روشی معمول است که خسارت‌های ناشی از آن به محیط‌زیست و جاده جبران‌ناپذیر خواهد بود. در این راستا همراهی مردم با راهداری بسیار اثر بخش خواهد بود. وی با اشاره به شرایط کنونی در استفاده از ترکیب ماسه و نمک در برف‌روبی زمستانی، ادامه داد: در حال‌حاضر از ترکیب سه به یک ماسه و نمک استفاده می‌شود و در شرایط اضطراری حتی به سمت استفاده از ترکیب یک به یک ماسه و نمک پیش می‌رویم که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی مناسبی درباره بازگشایی محور‌ها انجام شود تا توقع‌های عام مردم تعدیل شود. در غیر این صورت هرچه در دو سال گذشته برای بهسازی آسفالت آزادراه‌ها تلاش کرده‌ایم، در کمتر از دو سال آینده از بین خواهد رفت. مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان، از پخش نزدیک به ۳۰۰ هزار تن آسفالت در سال ۱۴۰۳ در محورهای استان خبر داد و افزود: وقتی با وجود مشکلات مالی کشور، این حجم آسفالت‌ریزی انجام می‌شود نباید با استفاده از نمک‌پاشی بدون در نظر گرفتن استاندارد‌ها روی مسیرهای تازه آسفالت‌شده عملاً آن‌ها را تخریب کنیم.