رئیس ستاد نوسازی ناوگان حملونقل کشور، با بیان اینکه سال گذشته ۷۲ هزار دستگاه خودروی حملونقل عمومی فرسوده را اسقاط کردیم که ۸۰۰۰ دستگاه آن تاکسی بوده است، گفت: در سالجاری ۱۶۸ هزار خودروی غیرتاکسی اسقاط شده است. به گزارش مناقصهمزایده، مهران سالاریه؛ در اولین مجمع عمومی اتحادیه سازمانهای مدیریت حملونقل شهرداریهای کشور، با اشاره […]
رئیس ستاد نوسازی ناوگان حملونقل کشور، با بیان اینکه سال گذشته ۷۲ هزار دستگاه خودروی حملونقل عمومی فرسوده را اسقاط کردیم که ۸۰۰۰ دستگاه آن تاکسی بوده است، گفت: در سالجاری ۱۶۸ هزار خودروی غیرتاکسی اسقاط شده است. به گزارش مناقصهمزایده، مهران سالاریه؛ در اولین مجمع عمومی اتحادیه سازمانهای مدیریت حملونقل شهرداریهای کشور، با اشاره به اینکه این ستاد در دل وزارت صنعت،معدنوتجارت برای اولینبار ایجاد شد، اظهار کرد: نوسازی تاکسیهای فرسوده از سال ۱۴۰۲ و اواخر خردادماه سال گذشته استارت مجدد خورد و تا پایان سال عملکرد قابلتوجهی داشتیم و ۸۰۹۸ دستگاه خودرو در ناوگان حملونقل عمومی سال قبل نوسازی شدند که از این تعداد بالغ بر ۹۰ درصد تاکسیهای شهری و ۷۱۲ دستگاه نیز مربوط به تاکسیهای برونشهری بوده است. وی ادامه داد: در راستای نوسازی ناوگان حملونقل عمومی و به ویژه تاکسیها ۶۳ میلیون لیتر بنابر بررسی کارشناسان در مصرف سوخت صرفهجویی صورت گرفت و ۶۲ میلیون دلار برای کشور این نوسازیها آورده داشته است. رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، ضمن اشاره به اینکه نوسازی ناوگان حملونقل عمومی برای سالجاری یکی از دغدغههای این ستاد است به ورود جدی اتحادیه سازمانهای مدیریت حملونقل شهرداریهای کشور در این بخش تأکید کرد و گفت: ۲۲۰۶ دستگاه حملونقل عمومی تاکنون نوسازی شده که قابل قبول نبوده و توقع بیشتری در این زمینه برای نوسازی ناوگان حملونقل وجود دارد. البته نسبت به سالهای قبل روند روبه جلویی را شاهد هستیم بهطوری که ۵۷ هزار دستگاه خودرو از سال ۱۳۹۸ تا سال ۱۴۰۱ برای نوسازی اسقاط شده بودند، این در حالی است که فقط سال گذشته ۷۲ هزار دستگاه خودروی حملونقل عمومی فرسوده اسقاط کردیم که ۸۰۰۰ دستگاه آن تاکسی بوده است. سالاریه؛ با بیان اینکه در حوزه خودروهای غیرتاکسی ۱۶۸ هزار دستگاه از ابتدای سال تاکنون اسقاط شدهاند، اظهار کرد: باید در این حوزه اقدامات بیشتری صورت گیرد و آسیبشناسی کنیم که چرا در این مدت نسبت به سال گذشته با کاهش نوسازی در این حوزه روبهرو بودهایم. وی یکی دیگر از دلایل کاهش نوسازی در حملونقل عمومی را بدقولی و تأخیر در تحویل وعدههای خودروسازان برای تحویل خودروهای تولید شده عنوان کرد و گفت: از وزارت کشور درخواست داریم تا پیگیریهای لازم در این زمینه را انجام دهند. رئیس ستاد نوسازی ناوگان حملونقل کشور، همچنین به تخصیص منابع صندوقی که برای نوسازی ناوگان حملونقل در نظر گرفته شده، اشاره کرد و گفت: برای نوسازی ناوگان (از محل عوارض خودروهای تولید شده برای نوسازی ناوگان حملونقل باید خودروسازان به حساب صندوق ۱٫۵ درصد پرداخت کنند که تاکنون بالغ بر هشت تا ۱۰ همت جمعآوری شده) منابعی از این صندوق تخصیص داده شده است. سالاریه؛ ادامه داد: متأسفانه طی یکسالونیم گذشته با وجود اینکه این تسهیلات وارد خزانه شده و طبق قانون باید صددرصد تخصیص یابد، هنوز این امر محقق نشده و مطالبه ماست تا با مکاتبه با خزانهداری و رایزنی با بانکها شماره حسابی ( صندوق که زیرمجموعه وزارت صنعت،معدنوتجارت است) هرچه زودتر برای تخصیص منابع اعلام شود. به گفته وی سال گذشته شهرداریها خود برای نوسازی ناوگان حملونقل ورود کرده و با بانکها رایزنیهای لازم را برای ارائه تسهیلات انجام دادهاند که توقع داریم این خودروسازان با عمل به تکلیف خود هرچه سریعتر برای رفع مشکل نوسازی ناوگان اقدام کنند.
دیدگاه بسته شده است.