کمبود ۱۰۰ هزار پرستار در سطح کشور

کمبود ۱۰۰ هزار پرستار در سطح کشور معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در سالیان اخیر ۲۵ دوره فوق‌تخصصی، ۷۴ دوره تخصصی و ۱۰۱ دوره PHD جدید راه‌اندازی شده است که در نوبه خود حرکت وسیعی است. به گزارش فارس، باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت در نشست خبری گفت: در اسفند ماه آموزش الکترونیک برای […]

کمبود ۱۰۰ هزار پرستار در سطح کشور

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در سالیان اخیر ۲۵ دوره فوق‌تخصصی، ۷۴ دوره تخصصی و ۱۰۱ دوره PHD جدید راه‌اندازی شده است که در نوبه خود حرکت وسیعی است.

به گزارش فارس، باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت در نشست خبری گفت: در اسفند ماه آموزش الکترونیک برای تمام کسانی که در زمینه پزشک خانواده فعالیت می‌کنند راه‌اندازی خواهد شد و امیدواریم تا پایان سال ۹۳ چندین هزار نفر آموزش کوتاه مدت ببینند.

وی افزود: اکنون آزمون عملی صلاحیت بالینی در ۳۵ دانشگاه در حال انجام است و مراکز امتحانات الکترونیک در ۲۵ دانشگاه به صورت جامع برگزار می‌شود.

لاریجانی ادامه داد: تمام بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی براساس راهنمای ارزشیابی به صورت درونی مورد اعتباربخشی قرار می‌گیرند و امیدواریم تا سال آینده اعتباربخشی بیرونی برای این مراکز صورت پذیرد.

 

وی در خصوص برگزاری دوره‌های آموزشی مجازی گفت: تاکنون ۷۰۰ عضو هیأت علمی در این آموزش‌ها شرکت کرده‌اند و ۱۷ آزمون بین‌المللی در دانشگاه مجازی برگزار شده است. همچنین ۱۷ هزار دانشجو با این دانشگاه ارتباط مستقیم دارند و بستر ارتباط ۱۱ هزار دانشجو برای تبادل اطلاعات فراهم شده است.