مدیرعامل راهآهن جمهوری اسلامی ایران، گفت: پایین بودن نرخ بهرهوری ناوگان و شبکه ریلی کشور، تمرکز ویژه بر نگهداشت و استفاده از تکنولوژیهای روز را در این صنعت میطلبد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از راهآهن، جبارعلی ذاکری؛ افزود: امروز با توجه به شرایط اقتصادی موجود، سازمانها و صنایع ایرانی ناچار هستند برای رسیدن به […]
مدیرعامل راهآهن جمهوری اسلامی ایران، گفت: پایین بودن نرخ بهرهوری ناوگان و شبکه ریلی کشور، تمرکز ویژه بر نگهداشت و استفاده از تکنولوژیهای روز را در این صنعت میطلبد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از راهآهن، جبارعلی ذاکری؛ افزود: امروز با توجه به شرایط اقتصادی موجود، سازمانها و صنایع ایرانی ناچار هستند برای رسیدن به اهداف کسبوکار خود با سرمایهگذاری بیشتری اقدام به خرید، نصب و راهاندازی خطوط تولید کنند. معاون وزیر راهوشهرسازی، ادامه داد: به همین منظور و جهت پاسخگویی به مطالبات سهامداران، مدیران ارشد تصمیم به افزایش سرعت تولید گرفته و انتظار ثبت رکوردهای جدید در تولید را مطالبه میکنند. وی اظهار داشت: بالاتر رفتن رکورد تولید، اثر مستقیمی بر افزایش نرخ خرابی و توقفات تجهیزات داشته و در نتیجه با توجه به وضعیت عمر تجهیزات منجر به کاهش ارزش داراییهای موجود و الزام به صرف هزینههای هنگفت درخصوص بازسازی، نوسازی و تعمیرات اساسی خواهد داشت؛ بنابراین توجه و تمرکز ویژه بر علم روز مهندسی نگهداشت برای تعیین تناسب عمر دارایی با کارکرد، سرعت و نرخ عملیات نگهداشت، امری ضروری و اجتنابناپذیر است. رئیس هیئت مدیره انجمن نگهداری و تعمیرات ایران، بیان داشت: امروزه پیادهسازی درست و اصولی نگهداشت داراییها در کشور تبدیل به یک دغدغه مهم برای همه صنایع ایرانی شده است که این امر مستلزم برنامهریزی صحیح و اصولی و الزام به استفاده از تکنولوژیهایی مانند اتوماسیون در خطوط تولید است تا عیبیابی تجهیزات و وضعیت عملکرد آنها به صورت مکانیزه و برخط انجام شده و زمان کاری تیمهای تعمیراتی صرف رفع این عیوب و تعمیرات درست و اصولی آنها با اتکا بر سطح مهارت تیمهای اجرایی نگهداشت شود. وی اضافه کرد: در کشور با شکلگیری جوایز بهرهوری مانند جایزه ملی تعالی، نگهداشت و مدیریت داراییهای فیزیکی، به دنبال ایجاد یک محرک و پیشران در سازمانها برای خلق ارزش از حوزه نگهداشت و افزایش توسعه ثروت در کشور هستیم تا سازمانها بتوانند نقاط قوت و زمینههای قابل بهبود خود را در حوزه مهندسی نگهداشت به درستی شناسایی کنند و در عرصه ملی ضمن بهبود عملکرد خود، در یک فضای سالم و پویا جهت تعالی و رشد به رقابت با دیگر سازمانها بپردازند. رئیس کمیته عملی جایزه ملی تعالی نگهداشت و مدیریت داراییهای فیزیکی ایران، تصریح کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای برگزاری جوایز ملی، دانش افزایی و ایجاد زمینه الگوبرداری مشترک برای سازمانها و صنایع ایرانی است تا بتوانند با استفاده از تجارب و درسآموختههای خود نسبت به رفع چالشهای سازمانی اقدام کنند. ذاکری؛ ادامه داد: انتظار داریم خروجی جایزه ملی تعالی نگهداشت و مدیریت داراییهای فیزیکی ایران منجر به بهبود عملکرد تیمهای نگهداشت و استمرار تولید و سودآوری برای سازمانها و صنایع ایرانی شده و امکان جلوگیری از ارزبری در کشور را با فرصتهای بومی سازی، خودکفایی و ساخت داخل با استفاده از ظرفیتهای شرکتهای دانشبنیان فراهم کند. وی اضافه کرد: امروزه همچنان فرهنگسازی صحیح و اصولی در سطح کشور یک دغدغه مهم و ضروری است؛ اگر بتوانیم مقوله مهندسی نگهداشت را در سطح کشور فرهنگسازی کنیم، صنایع میتوانند همچنان از داراییهای خود بیشترین ارزش را خلق کنند. مدیرعامل راهآهن جمهوری اسلامی، عنوان کرد: این چالش در صنایع مختلف از جمله صنایع ریلی نیز وجود دارد؛ پایین بودن نرخ بهرهوری ناوگان و شبکه ریلی همچنین دغدغه افزایش سرعت ناوگان با توجه به وضعیت فرسودگی و عمر آنها، تمرکز ویژه بر امر نگهداشت و استفاده از تکنولوژیهای روز را میطلبد تا منجر به ارتقای بهرهوری و شکل گیری بهرهوری نوآور در صنعت ریلی کشور شود.
مدیرعامل شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران، گفت: باید در بخش باری و مسافری تغییراتی ایجاد کنیم و راه برونرفت از وضعیت فعلی، بازنگری در فرآیندهاست. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از راهآهن، جبارعلی ذاکری؛ طی دیدار با اعضای هیئتمدیره انجمن صنایع ریلی ایران، افزود: سلسله نشستهایی با فعالان بخشهای مختلف صنعت ریلی در حال برگزاری […]
راهآهن ایران یکی از مهمترین زیرساختهای حملونقل کشور محسوب میشود که در زمینه جابجایی مسافر و بار نقش بسزایی دارد. با این حال، در سالهای اخیر این سیستم با چالشها و معضلات جدی همچون: مشکلات مالی و بودجهای، عدم توسعه و بهروزرسانی زیرساختها، فرسودگی وکمبود ناوگان و تجهیزات، ایمنی، و… مواجه شده است که تأثیرات […]
گروه راهوشهرسازی -در بین بخشهای مختلف حملونقل، حوزه ریلی به دلایل مختلف ازجمله؛ حمل انبوه با قیمت مناسب، افزایش نظم و ایمنی، کاهش تصادفات، قابلیت افزایش سرعت مطمئن، کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی زیستمحیطی بسیار مورد توجه کشورهاست، با این حال، در ایران بهرغم صرف تلاش و هزینه بسیار در این زمینه، به دلیل […]
محمد قرهداغلی -رئیس انجمن شرکتهای ریلی، گفت: با توجه به آمار در حالحاضر شاهد سقوط صنعت ریلی هستیم؛ زیرا بخش حملونقل ریلی در حال روند نزولی است. به گزارش مناقصهمزایده، سبحان نظری؛ در نشست خبری در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بینالمللی حملونقل ریلی، با بیان اینکه طبق آمار، بخش حملونقل ریلی کشور افت داشته است، گفت: […]
دیدگاه بسته شده است.