پیش‌بینی افزایش تقاضای فولاد در سال ۹۵

  دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد پیش‌بینی کرد: با توجه به فعال شدن طرح‌های عمرانی و ساخت و ساز، تقاضای مصرف فولاد در کشور طی سال ۹۵ افزایش می‌یابد.  به گزارش مناقصه‌مزایده به روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، سید رسول خلیفه‌سلطانی با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به […]

 

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد پیش‌بینی کرد: با توجه به فعال شدن طرح‌های عمرانی و ساخت و ساز، تقاضای مصرف فولاد در کشور طی سال ۹۵ افزایش می‌یابد.

 به گزارش مناقصه‌مزایده به روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، سید رسول خلیفه‌سلطانی با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به خارج شدن طرح‌های عمرانی و ساخت و ساز در فضای پسابرجام از حالت انتظار و فعال شدن آن‌‌ها در سال آینده، پیش‌بینی می‌شود تقاضای خفته برای فولاد کشور در سال ۹۵ بیدار شود.

وی ادامه داد: همگام با این شرایط، فولادسازان باید آمادگی پاسخگویی به افزایش تقاضای بازار و تأمین نیاز مصرف کنندگان فولاد را داشته باشند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد با بیان این‌که قیمت شمش و محصولات فولادی طی ماه‌های گذشته به دلیل رکود بازار، از نقطه سر به سر تولیدکنندگان نیز عبور کرده بود و حتی برخی کارخانه‌ها مجبور به تعطیلی شدند، تصریح کرد: با توجه به برگزاری جلسات هماهنگی بین تولیدکنندگان در انجمن و عزم جدی آن‌‌ها برای خروج از رکود، به نظر می‌رسد دوران زیان دهی تولیدکنندگان فولاد رو به اتمام است و در ماه‌های آتی، شاهد انسجام بیش‌تر کارخانه‌های فولادی و هماهنگی بیش‌تر آن‌‌ها در راستای مدیریت بازار داخلی و صادراتی فولاد باشیم.

وی افزود: به دلیل تصمیمات دولت چین برای کاهش ظرفیت مازاد تولید فولاد خود، روند نزولی قیمت شمش و محصولات فولادی طی چند هفته اخیر متوقف و نشانه‌هایی از بهبود بازار در روزهای اخیر نمایان شده و در برخی محصولات، این روند حرکت صعودی داشته است.

 

خلیفه سلطانی اعلام کرد: تأثیر این اتفاق در بازارهای داخلی ایران هم مشهود شده است به‌طوری که بازار فولاد کشور در حال آغاز یک روند با ثبات در راستای روندهای قیمتی جهانی است.