رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران

برند‌ها ساماندهی می‌شوند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، با اشاره به ساماندهی در حوزه برند‌ها و برنامه‌ریزی برای معرفی آنها، گفت: اقداماتی در این زمینه در اتاق بازرگانی آغاز شده است. به گزارش مناقصه‌مزایده، صمد حسن‌زاده؛ در نخستین نشست هم‌اندیشی برندهای برتر تجاری اتاق بازرگانی ایران، اظهار داشت: اتاق ایران به دنبال شناسایی و معرفی […]

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، با اشاره به ساماندهی در حوزه برند‌ها و برنامه‌ریزی برای معرفی آنها، گفت: اقداماتی در این زمینه در اتاق بازرگانی آغاز شده است. به گزارش مناقصه‌مزایده، صمد حسن‌زاده؛ در نخستین نشست هم‌اندیشی برندهای برتر تجاری اتاق بازرگانی ایران، اظهار داشت: اتاق ایران به دنبال شناسایی و معرفی برندهاست و در همین زمینه شورای مشورتی در حوزه برند تشکیل می‌شود. وی افزود: برند، سرمایه ملی است که برای آن سرمایه‌گذاری می‌شود و کار کوچکی نیست. رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، با اشاره به امکانات برندسازی در کشور، گفت: در همه مسائل کشور با حمایت‌های منطقی و اجرای مقررات کشور، بزرگ‌‌ترین مشکلات را می‌توان حل کرد. وی بیان ‌داشت: با اینکه ایران سهم کمی از وسعت جهان را دارد، اما امکانات زیرساختی و معدنی ۱۵ درصد کل دنیا در اختیار ماست و امکانات بسیار زیادی داریم. رئیس اتاق ایران، تصریح کرد: اقتصاد و بنگاه‌های اقتصادی با حمایت منطقی دولت می‌تواند در جایگاه واقعی خود قرار گیرد. ما امکانات و سرمایه معنوی و زیرساختی بالایی داریم و باید شایستگی خود را در دنیا به نمایش بگذاریم. فعالان و سیاست‌گذاران اقتصادی به حوزه برندینگ توجه کنند. به وضعیت برند سامسونگ و آل‌جی توجه کنید. این برند‌ها در بازار ایران و جهان جایگاه بالایی دارند. ما باید بتوانیم از تجربه این برند‌ها استفاده کنیم و برند ایران را در جایگاه متناسب قرار دهیم. حسن‌زاده؛ ابراز امیدواری کرد تا دولت به‌منظور توسعه صادرات و تجارت ایران با دیگر کشور‌ها اقدام به برنامه‌ریزی و حل مشکلات کند. وی تصریح ‌کرد: امروز تجار برای انتقال پول و تبادلات مالی ۲۰ درصد بالاتر از سایر کشور‌ها هزینه کرده فعالان اقتصادی در این شرایط سخت اقدام به تولید و صادرات می‌کنند.

هیچ شاخصی برای ارزش‌گذاری برند در کشور وجود ندارد

در ادامه، امیرحسین اسدی؛ مدیرکل دفتر کسب‌وکار وزارت صنعت،معدن‌وتجارت، گفت: هیچ شاخصی برای ارزش‌گذاری برند در کشور وجود ندارد در حالی که باید براساس ارزش برند‌ها از آن‌ها حمایت کرد. اسدی؛ اظهار داشت: ایران نتوانسته در میان شاخص‌های برندینگ بین‌المللی جایگاهی در میان ۶۰ کشور برتر داشته باشد؛ ما مصوبه هیئت وزیران داریم که ارزش برند به‌عنوان وثیقه بانکی قرار بگیرد. اسدی؛ با بیان اینکه باید در حوزه برندسازی هزینه و سرمایه‌گذاری شود، گفت: مجموع بودجه‌ای که شرکت‌های آمریکا به تبلیغات اختصاص می‌دهند ۴۲۲ میلیارد دلار است. مدیرکل دفتر کسب‌وکار وزارت صنعت،معدن‌وتجارت، عنوان کرد: هیچ صنعتگر ایرانی از زعفران برای برندسازی استفاده نمی‌کند، براساس آمارهای جهانی، ۷۵۴ میلیارد دلار ارزش تبلیغات دنیاست و ۵۹ درصد این تبلیغات در فضای مجازی صورت می‌گیرد. وی خاطرنشان کرد: سامسونگ امسال تنها در آمریکا بیش از ۴۰۰ میلیون دلار هزینه تبلیغات کرده است در حالی که رقم اختصاص داده شده این شرکت به تبلیغات در سال گذشته ۱۲ میلیارد دلار بود. اسدی؛ ابراز داشت: در ایران مجموع اکوسیستم تبلیغات به‌عنوان یک شاخص اثرگذار در برندینگ دو میلیارد دلار است همچنین ۹ مورد از ۱۰ برند برتر دنیا بالا‌ترین بودجه فناوری را دارد. وی با اشاره به حمایت و ارتقای برندسازی در کشور، گفت: باید هزینه تبلیغات برند در قیمت تمام شده لحاظ شود اما سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان این موضوع را قبول نمی‌کند در حالی که معتقدم رفتار با برند باید علمی باشد نه اینکه احساسی برخورد شود. در پایان عنوان شد که با حمایت بخش‌خصوصی، شورای‌عالی برندینگ در اتاق ایران تأسیس می‌شود تا مشکلات این حوزه بررسی و در ادامه نقشه‌راهی برای توسعه برندینگ تدوین شود.