رییس هیأت مدیره مخابرات ایران:بازگرداندن سیم مسی مخابرات مغایر قانون است

  توسعه به شرط تعدیل تعرفه‌ها!! سید مصطفی سیدهاشمی گفت: بحث بازگرداندن سیم مسی و حوضچه‌های مخابراتی که در ماده ۱۷ قانون برنامه ششم توسعه مطرح شده، مغایر قانون است و امیدواریم در لایحه نهایی دولت اصلاح شود. به گزارش تسنیم، رییس هیأت مدیره مخابرات ایران با بیان این‌که امیدواریم دولت و وزارت ارتباطات در […]

 

توسعه به شرط تعدیل تعرفه‌ها!!

سید مصطفی سیدهاشمی گفت: بحث بازگرداندن سیم مسی و حوضچه‌های مخابراتی که در ماده ۱۷ قانون برنامه ششم توسعه مطرح شده، مغایر قانون است و امیدواریم در لایحه نهایی دولت اصلاح شود.

به گزارش تسنیم، رییس هیأت مدیره مخابرات ایران با بیان این‌که امیدواریم دولت و وزارت ارتباطات در سال جدید با توجه به شرایط مساعد ایجاد شده در پساتحریم و در راستای پیاده‌سازی و اجرای کامل اصل ۴۴ قانون اساسی از خصوصی‌سازی و بخش خصوصی به‌ویژه در بخش مهم و حساسی مانند مخابرات حمایت بیش‌تری به عمل آورند، اظهار کرد: البته انتظار ما فراتر از قانون نیست.

وی با اشاره به این‌که در سال‌های اخیر تعرفه‌های مخابراتی افزایش نیافته و در مقابل، پرداختی‌‌ها به دولت افزایش یافته است، گفت: ما به دنبال توسعه مخابرات و استفاده از فن‌آوری نوین ارتباطی در شبکه هستیم لذا باید تعرفه‌ها طوری باشد که بتوانیم به سرعت از فن‌آوری‌های جدید استفاده کنیم.

رییس هیأت مدیره مخابرات ایران افزود: شرکت مخابرات ایران همه درآمد خود را صرف توسعه و پرداختی به‌کارکنان می‌کند و در آینده با تعدیل تعرفه‌ها می‌توانیم در هر دو بخش سرمایه‌گذاری مناسب‌تری داشته باشیم.

او درباره طرح‌های وزارت ارتباطات برای باز پس‌گیری بخشی از مخابرات گفت: بحث بازگرداندن سیم مسی و حوضچه‌های مخابراتی که در ماده ۱۷ قانون برنامه ششم توسعه مطرح شده، مغایر قانون است و امیدواریم در لایحه نهایی دولت اصلاح شود.

سید هاشمی با بیان این‌که طرح ادعاهای غیرمستدل در مورد واگذاری مخابرات فاقد وجاهت قانونی است، گفت: برابر اصول و مقررات مسلم حقوقی هرگاه کسی ادعایی را طرح نماید، باید دلایل و مستندات آن را نیز در جهت اثبات ادعای مذکور ارایه نماید؛ لذا طرح هرگونه ادعای بدون دلیل و مدرک در مورد واگذاری مخابرات یا باز پس‌گیری آن، فاقد هرگونه ارزش و وجاهت قانونی است.

وی در ادامه گفت: با توجه به آینده فن‌آوری در جهان و نیاز کشور به توسعه، برنامه‌های مختلفی برای توسعه در نظر گرفته شده است که طی ۴ سال آینده مبلغی بالغ بر ۷۲۰۰ میلیارد تومان را در بخش‌های تلفن ثابت، همراه و دیتا شامل می‌شود.

 

او با تأکید بر امنیت شبکه و افزایش ضریب ایمنی در آن اظهار داشت: پروژه‌های مخابراتی که با تلاش همکاران و متخصصان فنی مخابرات در حوزه‌های مختلف به بهره‌برداری می‌رسد، از نظر امنیتی به تأیید کامل مسؤولان ذی‌ربط رسیده و امنیت شبکه در آن‌ها تأمین شده است.