۱۴۰۰ میلیارد تومان بدهی برقی روی دست دولت ماند

یک مقام مسؤول در توانیر از افزایش حجم بدهی‌های برق شرکت‌های توزیع کشور به حدود یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان خبر داد. به گزارش مهر، محمودرضا حقی فام با بیان این‌که در حال حاضر بخش توزیع برق توانیر یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد، گفت: مجموعه توزیع باید به گونه‌ای تلاش کند که به […]

یک مقام مسؤول در توانیر از افزایش حجم بدهی‌های برق شرکت‌های توزیع کشور به حدود یکهزار و ۴۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش مهر، محمودرضا حقی فام با بیان این‌که در حال حاضر بخش توزیع برق توانیر یکهزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد، گفت: مجموعه توزیع باید به گونه‌ای تلاش کند که به تمام جزییات کارهای روی شبکه‌های توزیع مسلط باشیم.

معاون هماهنگی توزیع توانیر با اعلام این‌که گستردگی حوزه جفرافیایی شبکه‌های توزیع برق کشور، سیستم نظارتی قوی‌تری را می‌طلبد، تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های موجود مالی باید انضباط مالی سرلوحه کار‌ها به ویژه در سطح شبکه توزیع برق کشور قرار بگیرد.

این مقام مسؤول با تأکید بر این‌که در شرایط فعلی مالی در قبال تزریق بودجه بهره‌وری صددرصدی نیاز است، اظهار داشت: هم اکنون کاهش تلفات، میزان خاموشی و وصول مطالبات و مدیریت مصرف برق از جمله اولویت‌های شرکت‌های توزیع برق در کشور به شمار می‌رود.

به گفته وی، علاوه بر این حفظ، توسعه و پایداری شبکه توزیع برق و بهره‌برداری اصولی، مشکلات عدم تأمین برق متقاضیان فاقد پروانه، کنتورهای معیوب شرکت‌های کنتورسازی، تأمین نقدینگی و وصول مطالبات، ضرورت اصلاح تعرفه‌ها، توجه به تعمیرات و نگهداری از دیگر مسایلی بوده که در سطح شبکه توزیع برق کشور به عنوان اولویت باید در دستور کار قرار بگیرد.

 

معاون هماهنگی توزیع توانیر با اعلام این‌که میزان تلفات بالا، هزینه‌های سرمایه‌گذاری را افزایش و بهره‌وری را در سطح شبکه انتقال و توزیع برق کشور را به شدت کاهش می‌دهد، خاطرنشان کرد: کاهش تلفات برق یکی از راهکارهای کاهش هزینه برای مردم بوده و به منظور کاهش هدررفت و خدمات بهتر به مردم تصمیم گرفتیم با برگزاری مانورهای عملیاتی و گروهی با استفاده از ظرفیت‌های موجود مشکلات شبکه‌های توزیع و لوازم اندازه‌گیری را برطرف کنیم.