رئیس هیئتمدیره قطعهسازان و مجموعهسازان موتورسیکلت، گفت: سال گذشته ۶۱۵ هزار موتورسیکلت تولید شد که پیشبینی میکنیم تا پایان امسال به تولید حدود ۷۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برسیم. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از صداوسیما، محمدتقی زردوز؛ درباره تولید قطعات موتورسیکلت در ایران، افزود: در این خصوص ما در سه حالت قرار داریم، در برخی […]
رئیس هیئتمدیره قطعهسازان و مجموعهسازان موتورسیکلت، گفت: سال گذشته ۶۱۵ هزار موتورسیکلت تولید شد که پیشبینی میکنیم تا پایان امسال به تولید حدود ۷۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برسیم. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از صداوسیما، محمدتقی زردوز؛ درباره تولید قطعات موتورسیکلت در ایران، افزود: در این خصوص ما در سه حالت قرار داریم، در برخی زمینهها بیش از ظرفیت تقاضا تولید داریم، در برخی زمینهها برابری میکنیم و در برخی زمینهها نیز عقب هستیم. وی گفت: باید یک تراز درستی از وضع قطعهسازی نسبت به موتورسیکلتسازی داشته باشیم و بر آن اساس حرکت کنیم تا بتوانیم در بخشهایی که عقب هستیم و نیازها بیش از توان قطعهسازی کشور است، آن بخشها توسعه پیدا کند تا بتوانیم براساس نیاز یک ساله حداقل بالای ۵۰ درصد قطعات را بهطور کامل در داخل کشور هم به لحاظ کیفی و رقابت و قیمت تأمین کنیم. رئیس هیئت مدیره قطعهسازان و مجموعهسازان موتورسیکلت، درباره عمق داخلیسازی نیز، افزود: اکنون داخلیسازی در برخی موتورها ۱۰ درصد، در برخی ۲۰ درصد و نهایت روی موتورسیکلتهای سیدیای که سالهاست تولید میشود، ۵۰ درصد بومیسازی داریم. وی درباره واردات موتورسیکلتها نیز، گفت: متأسفانه موتورسیکلت طی سالهای گذشته عمدتاً وارد کشور شده است، اکنون با توجه به شرایطی که در بومیسازی و داخلیسازی قطعات مورد نیاز موتورسیکلت پیش آمده، الزامی را برای صنعت ایجاد میکند که آنچه در داخل قابل تولید است دیگر واردات نشود. زردوز؛ با بیان اینکه در بسیاری از شاخههای صنعت موتورسیکلت، مزیتهای رقابتی بسیار جدی داریم، گفت: متأسفانه تاکنون به این مزیتهای رقابتی توجهی نشده است. ما در زمینه انرژی، نیروی کار، حقوق و دستمزد و مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و حتی آلومینیوم مزیت رقابتی در مقایسه با چین داریم. رئیس هیئت مدیره قطعهسازان و مجموعهسازان موتورسیکلت، افزود: ما اگر از این مزیتهای رقابتی بتوانیم به درستی استفاده کنیم به خوبی میتوانیم در بسیاری از قطعات با کشورهای مدعی این صنعت رقابت کنیم و در نهایت صنعت موتور را از وابستگی به واردات و ارزبری خارج کنیم. زردوز؛ درباره صادرات قطعات موتورسیکلت نیز، گفت: اکنون صادرات به صورت غیرسازماندهی شده انجام میشود، هم قطعهسازان و هم موتورسیکلتسازان صادرات دارند، اما اکنون تولید قطعات در کشور با رویکرد صادراتمحور انجام نمیشود. رئیس هیئت مدیره قطعهسازان و مجموعهسازان موتورسیکلت، درباره اینکه چه میزان تولید داریم، افزود: در سال گذشته ۶۱۵ هزار موتورسیکلت در کشور تولید شد که امسال هدفگذاری برای تولید یک میلیون تولید بود، پیشبینی ما این است که تا پایان امسال به حدود ۷۰۰ هزار موتورسیکلت برسیم. وی درباره سهم موتورسیکلت برقی از این میزان تولید نیز، گفت: متأسفانه موتورسیکلت برقی تاکنون سهم مناسبی از تولید نداشته است، دلیل آن نیز این است که استفاده از موتورسیکلت برقی، زیرساختهایی مانند قطعات با کیفیت، باطری و امکان شارژ میخواهد و تا این زیرساختها ایجاد نشود، امکان استفاده از موتورسیکلت برقی فراهم نیست. وی ادامه داد: اکنون طبق آمار میزان تولید موتورسیکلتهای برقی زیر ۳۰ هزار تا در سال است. زردوز؛ درباره تأمین مواد اولیه نیز، گفت: با توجه به مزیتی که در تولید لاستیک و پلاستیک داریم و یا در تولید آلومینیوم مورد نیاز، کمبودی در این خصوص نداریم و در بخش فولاد نیز کمبودها طی سالهای گذشته کم شده و وابستگیها به واردات مواد اولیه بسیار کاهش پیدا کرده است طوری که اکنون در هیچ ماده اولیهای کمبود نداریم حتی مزیت هم نسبت به چین داریم. وی درباره تأمین ارز مورد نیاز، افزود: اگر بخواهیم همه موتورسیکلتها را مانند سالهای قبل وارد کنیم همیشه کمبود داریم، اما اگر بخواهیم به سمت داخلیسازی برویم و فقط آن بخشی را که از لحاظ فنی و اقتصادی نیاز داریم وارد کنیم، کمبود نخواهیم داشت. رئیس هیئت مدیره قطعهسازان و مجموعهسازان موتورسیکلت، با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد قعطات مورد نیاز موتورسیکلتها، قابل ساخت در داخل است، گفت: واردات در این صنعت میتواند به حداقل کاهش پیدا کند تا آن قطعاتی که از نظر اقتصادی صرفه تولید ندارد، وارد شود که این عدد در صنعت موتورسیکلت زیر پنج درصد است. وی درباره اسقاط موتور سیکلتهای فرسوده نیز، افزود: یک طرف موضوع نوسازی ناوگان حملونقل شهری، تولیدکنندگان صنعت هستند که باید موتورسیکلت باکیفت تولید کنند، طرف دیگرش دستگاههای دولتی هستند که شرایط را طوری فراهم کنند تا امکان نوسازی فراهم شود. بانکها کمک کنند و تسهیلات کمبهره بدهند تا مردم بتوانند موتورسیکلتهای فرسوده خود را با موتورسیکلتهای نو تعویض کنند.
رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت و لوازم یدکی، گفت: شرکتهای تولیدی موتورسیکلت و دوچرخه، در مورد نبود نیروی کار متخصص مشکل دارند، که ما از مراکز دانشگاهی تقاضا داشتهایم دورههای کارشناسی و کارشناسی ارشد برای شاغلین در صنف موتورسیکلت اجرایی شود، بهخصوص برای کارخانههای بزرگ. به گزارش ایلنا، اصغر فرضیپورقرهلر؛ رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه […]
دیدگاه بسته شده است.