نبود فضای مناسب، فرصت رقابت از خودروسازان بزرگ کشور را سلب کرده است

مدیرعامل اسبق سایپا، بر ضرورت بهبود فضای کسب‌وکار، اصلاح ارتباطات جهانی، حل مسئله قیمت‌گذاری و انتصاب مدیران خودروسازی مطابق با قانون تجارت تأکید کرد. به گزارش خبرخودرو، سعید مدنی؛ با انتقاد از فضای کسب‌وکار در صنعت خودروسازی کشور، عنوان کرد: صنعت خودرو متشکل از سه شرکت خودروساز بزرگ ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو است و به‌رغم […]

مدیرعامل اسبق سایپا، بر ضرورت بهبود فضای کسب‌وکار، اصلاح ارتباطات جهانی، حل مسئله قیمت‌گذاری و انتصاب مدیران خودروسازی مطابق با قانون تجارت تأکید کرد. به گزارش خبرخودرو، سعید مدنی؛ با انتقاد از فضای کسب‌وکار در صنعت خودروسازی کشور، عنوان کرد: صنعت خودرو متشکل از سه شرکت خودروساز بزرگ ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو است و به‌رغم اینکه ۷۵ درصد تولیدات خودرو در کشور توسط این سه شرکت طراحی و تولید می‌شود، اما عملاً نبود فضای کسب‌وکار مناسب، فرصت رقابت از خودروسازان بزرگ کشور را سلب کرده است. وی ادامه داد: این در حالی است که با بهبود فضای کسب‌وکار و قرارگیری این سه شرکت خودروساز در فضای رقابتی، مسیر ورود صنعت خودرو کشور به بازار‌های بین‌المللی نیز هموار خواهد شد. این کارشناس صنعت خودرو، دخالت‌های دولت و قیمت‌گذاری دستوری را مشکل عمده خودروسازان بزرگ عنوان و بیان کرد: دولت‌های قبلی بنا به سیاست‌های پوپولیستی خود قیمت خود را ثابت نگه داشته‌اند غافل از اینکه این سیاست عمدتاً به نفع بازار سوداگری است تا مصرف کننده واقعی و عملاً ۲۴۰ همت زیان خودروسازان نصیب دلالان و واسطه‌گران که هیچ نقشی در امر تولید و بازار مصرف ندارند، شده و به رشد تورم در کشور دامن زده است. مدنی؛ تصریح کرد: مهم نیست شرکت‌های خودروسازی دولتی یا خصوصی باشند و حتی اگر دولت تمایلی به واگذاری سهام خود به بخش‌خصوصی نداشته باشد، با ایجاد فضای رقابتی و مدیریت شرکت‌های خودروسازی توسط افراد توانمند و کاردان می‌توان به رشد و شکوفایی صنعت خودروسازی کشور کمک کرد. وی تأکید کرد: چنانچه دولت دخالتی در انتصاب مدیران خودروسازی نداشته باشد و مدیران خودروسازی طبق قانون تجارت از بین سهامداران شرکت‌ها انتخاب شوند و اجازه ایجاد فضای رقابتی و تابعیت بازار خودرو از عرضه و تقاضا نیز داده شود، تحولی عظیم را در خودروسازی کشور شاهد خواهیم بود.  مدیرعامل اسبق سایپا، در پایان گفت: با اصلاح فضای کسب‌وکار، ارتباطات جهانی، حل مسئله قیمت‌گذاری، انتصاب مدیران خودروسازی براساس قانون تجارت، قطعاً خودروسازان روی پای خود ایستاده و با خودروسازان دنیا رقابت خواهند کرد.