مدیرکل بهره‌برداری آزادراه‌های کشور

عوارض ۱۲۰ هزار تومانی آزادراه اصفهان- شیراز منطقی است

مدیرکل بهره‌برداری آزادراه‌های کشور، گفت: مبلغ ۱۲۰ هزار تومان عوارض برای آزادراه اصفهان- شیراز براساس هزینه‌های تمام‌شده این طرح تعیین شده و با توجه به سرمایه‌گذاری کلان و طول ۲۱۲ کیلومتری این آزادراه رقمی منطقی است. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت راه‌وشهرسازی، محمد جورابچی؛ افزود: عوارض دریافت شده در این آزادراه به دست […]

مدیرکل بهره‌برداری آزادراه‌های کشور، گفت: مبلغ ۱۲۰ هزار تومان عوارض برای آزادراه اصفهان- شیراز براساس هزینه‌های تمام‌شده این طرح تعیین شده و با توجه به سرمایه‌گذاری کلان و طول ۲۱۲ کیلومتری این آزادراه رقمی منطقی است. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت راه‌وشهرسازی، محمد جورابچی؛ افزود: عوارض دریافت شده در این آزادراه به دست بخش‌خصوصی سرمایه‌گذار می‌رسد و نمی‌توان گفت؛ دولت و وزارت راه‌وشهرسازی این مبلغ را دریافت می‌کند. وی بیان ‌داشت: سرمایه‌گذار بخش‌خصوصی پروژه آزادراه اصفهان- شیراز به دلیل این که هزینه‌های کلانی برای احداث این پروژه انجام داده و ۲۱۲ کیلومتر طول این آزادراه است، تقاضای خود را به ستاد ماده ۳۷ آیین‌نامه اجرایی قانون مشارکت ارائه کرد. جورابچی؛ ادامه ‌داد: پیشنهاد شرکت سازنده بیشتر از عدد تصویب شده بوده و این عدد در کمیسیون تعدیل شد و بر مبنای هزینه‌های تمام شده پروژه و طول قابل توجه این آزادراه، هزینه ۱۲۰ هزار تومان برای خودروهای سواری در نظر گرفته شد. مدیرکل بهره‌برداری آزادراه‌های کشور، در ادامه توضیح ‌داد: زمانی که مبلغ کل پروژه و زمان استهلاک آن را در نظر بگیریم، متوجه خواهیم شد که این مبلغ کاملاً منطقی و قانونی و به صورت کارشناسی در نظر گرفته شده است.