نگرش سنتی ۸۰ درصد اصناف را طی ۱۰ سال آینده ورشکست می‌کند

عضو هیأت رییسه اتاق اصناف ایران‌ نگرش سنتی ۸۰ درصد اصناف را طی ۱۰ سال آینده ورشکست می‌کند بازاریابی شبکه‌ای نوعی تهدید برای اصناف است صدیقی عضو هیأت رییسه اتاق اصناف ایران هشدار داد: با تداوم نگرش سنتی ۸۰ درصد از جامعه صنفی ظرف ۱۰ سال آینده ورشکست می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف […]

عضو هیأت رییسه اتاق اصناف ایران‌

نگرش سنتی ۸۰ درصد اصناف را طی ۱۰ سال آینده ورشکست می‌کند

بازاریابی شبکه‌ای نوعی تهدید برای اصناف است

صدیقی عضو هیأت رییسه اتاق اصناف ایران هشدار داد: با تداوم نگرش سنتی ۸۰ درصد از جامعه صنفی ظرف ۱۰ سال آینده ورشکست می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، محمدعلی صدیقی‌علاء ضمن تقدیر از همت رؤسای اتحادیه‌های صنفی کیف ‌و کفش‌چرم برای حل معضلات صنفی، به جلسه اخیر هیأت عالی نظارت اشاره و اظهار کرد: به رغم آن‌که ۶ وزیر عضو هیأت عالی نظارت هستند اما معمولاً معاونان وزرا در جلسات هیأت عالی نظارت حضور دارند.

وی اضافه‌ کرد: اگرچه جلسه هیأت عالی نظارت باید به صورت ماهانه تشکیل جلسه داشته باشد اما متأسفانه از ابتدای سال تا‌کنون هیأت عالی نظارت فقط دو بار تشکیل جلسه داده است.

نایب رییس دوم اتاق اصناف ایران در ادامه به طرح مبحث بازاریابی شبکه‌ای و تجارت الکترونیک در جلسه اخیر هیأت عالی نظارت اشاره کرد و ضمن اعلام آن‌که بازاریابی شبکه‌ای نوعی تهدید برای اصناف کشور به شمار می‌رود، تصریح‌‌کرد: فرصت‌هایی که در اختیار اصناف کشور وجود دارد، در میان بازاریابی شبکه‌ای تکثیر می‌شود و آنها به تدریج بازار هدف اصناف را در دست می‌گیرند.

وی متذکر ‌شد: اگرچه دنیا به سمت بازاریابی شبکه‌ای و تجارت الکترونیک حرکت می‌کند اما برای این‌که دیگران بازار اصناف را در دست نگیرند، باید به سرعت خود را با شرایط جدید تطبیق دهیم و گرنه اوضاع و شرایط به گونه‌ای پیش خواهد رفت که رو به افول برویم.

*با نگرش سنتی ۸۰ درصد اصناف طی ۱۰ سال آینده ورشکست می‌شوند

خزانه‌دار اتاق اصناف ایران هشدار‌ داد: با تداوم نگرش سنتی ۸۰ درصد از جامعه صنفی طی ۱۰ سال آینده ورشکست می‌شود.

وی در عین حال موضوع الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی را نیز در افول جامعه اصناف تأثیرگذار دانست و گفت: در پی افزایش هزینه‌های تولید، توزیع و فروش و همچنین نابودی بازار انحصاری و حذف تعرفه‌های گمرکی به تدریج اصناف بازار خود را از دست می‌دهند.

صدیقی‌علاء در ادامه با اشاره به گستردگی فروشگاه‌های اینترنتی تأکید ‌کرد: تمامی واحدهای صنفی باید به سوی دنیای مجازی حرکت کنند؛ هم اکنون ضرورت در این است که فروشگاه‌های فیزیکی نیز برای بازاریابی و فروش در فضای مجازی اقدام کنند.

وی همچنین ضمن اشاره به رشد بخش تولید و صنعت رقبای منطقه‌ای ایران به ویژه ترکیه در دهه‌های اخیر، این نکته را مورد تأکید قرارداد که باید هرچه سریع‌تر به بررسی و آسیب‌شناسی پیرامون چگونگی بهره‌گیری از فرصت‌‌‌ها توسط کشورهای همسایه و فرصت‌سوزی‌‌‌ها در ایران پرداخت.

عضو هیأت رییسه اتاق اصناف ایران، نبود برنامه‌ریزی بلند مدت را یکی از ضعف‌های اساسی در نظام سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری ایران برشمرد و گفت: باید نیاز سنجی دقیقی از وضعیت بازار کشورهای منطقه و همسایه به منظور تقویت تولید و صادرات کشور داشته باشیم.

 

وی در پایان با تأکید بر تسریع در رفع موانع تولید، بهره‌گیری از دانشگاهیان کشور برای تقویت بدنه تولید کشور را متذکر شد و در خصوص صادرات کیف و کفش چرم ایران نیز گفت: صادرات کیف ‌و کفش چرم گردش مالی بالایی برای اقتصاد کشور به همراه دارد.