شناسایی اموال بدهکاران بانکی و به مزایده گذاشتن آن‌ها

رییس ثبت اسناد و املاک مطرح‌کرد شناسایی اموال بدهکاران بانکی و به مزایده گذاشتن آن‌ها رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: حدود ۵ هزار میلیارد تومان از مطالبات معوق بانک‌ها از سوی این سازمان تاکنون وصول و بازگردانده شده است. احمد تویسرکانی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: تلاش داریم با سازوکارهای فراهم […]

رییس ثبت اسناد و املاک مطرح‌کرد

شناسایی اموال بدهکاران بانکی و به مزایده گذاشتن آن‌ها

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: حدود ۵ هزار میلیارد تومان از مطالبات معوق بانک‌ها از سوی این سازمان تاکنون وصول و بازگردانده شده است.

احمد تویسرکانی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: تلاش داریم با سازوکارهای فراهم شده در سال آینده این کار را حتماً توسعه دهیم.

معاون قوه قضاییه افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در رابطه با معوقاتی می‌تواند اقدام کند که تضمین‌‌‌ها و وثیقه‌های لازم اخذ شده باشد، این سازمان در زمینه معوقات، با شناسایی اموال بدهکاران و به مزایده گذاشتن آنها، نسبت به وصول معوقات اقدام می‌کند.

تویسرکانی با تأکید بر دریافت وثیقه‌های لازم از بدهکاران کلان بانکی، ادامه‌داد: سازمان ثبت اسناد در مواردی در معوقات کلان که وثیقه‌ای گرفته نشده است یا اموالی برای شناسایی وجود ندارد، نمی‌تواند اقدامی انجام دهد.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطرنشان‌کرد: اگر افراد، اموالی داشته باشند که قابل شناسایی باشد به‌طور طبیعی این سازمان با جدیت، موضوع را پیگیری می‌کند و اموال را بازمی‌گرداند.

معاون قوه قضاییه درباره این‌که آیا سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پرونده بدهکاران کلان بانکی که اخیراً بازداشت شده‌اند، ورود کرده است یا نه؟ گفت: دستگاه قضایی و دادسرا‌‌ها در حال رسیدگی به این پرونده‌ها هستند اما سازمان ثبت مواردی را که بانک‌ها اعم از ممنوع‌المعامله شدن، ممنوع‌الخروج شدن و شناسایی اموال این بدهکاران و به دنبال آن توقیف اموال اعلام کنند، اجرا می‌کند.

 

به گزارش ایرنا، تویسرکانی وصول معوقات بانکی در سال ۹۳ را ۴ هزار میلیارد تومان و در سال ۹۴ هم ۴ هزار میلیارد و یک‌صد میلیون تومان عنوان کرده بود.