کاهش نگرانی بانک‌های خارجی برای مراوده با ایران

  معاون نظارتی بانک مرکزی با اشاره به تأیید لایحه مبارزه با تأمین مالی تروریسم در شورای نگهبان گفت: این امر تأثیر زیادی در ارتقای رتبه بانکی ایران در سطح بین‌المللی دارد. به گزارش مهر، حمید تهرانفر افزود: با این‌که در مبارزه با تأمین مالی تروریسم کارهای زیادی در کشورمان شده بود اما تاکنون قانون […]

 

معاون نظارتی بانک مرکزی با اشاره به تأیید لایحه مبارزه با تأمین مالی تروریسم در شورای نگهبان گفت: این امر تأثیر زیادی در ارتقای رتبه بانکی ایران در سطح بین‌المللی دارد.

به گزارش مهر، حمید تهرانفر افزود: با این‌که در مبارزه با تأمین مالی تروریسم کارهای زیادی در کشورمان شده بود اما تاکنون قانون مدونی نداشتیم و منتظر بودیم تا با تصویب این قانون مراحل مبارزه با تأمین مالی تروریسم تجمیع شود.

معاون نظارتی بانک مرکزی با اشاره به این‌که برای اجرای این قانون باید آیین‌نامه و دستورالعمل آن را تهیه کنیم، گفت: در اولین فرصت همچنین این قانون را به زبان‌های انگلیسی و چند زبان دیگر ترجمه و در اختیار مراجع بین‌المللی می‌گذاریم تا مراودات بانکی ایران بهتر و دقیق تر انجام شود.

وی با بیان این‌که اجرای این قانون در کم شدن نگرانی بانک‌های دنیا برای افزایش همکاری‌ها با بانک‌های ایرانی بسیار مؤثر است، افزود: اجرای این قانون خیلی از نگرانی‌ها را برطرف خواهد کرد.

معاون نظارتی بانک مرکزی با بیان این‌که متأسفانه در اقدامی غیرمنصفانه ایران در یکی از پایین‌‌ترین رتبه‌های ریسک بانکی قرار دارد، گفت: اجرای این قانون در ارتقای رتبه ایران در این زمینه بسیار تأثیرگذار است و مطمئن هستیم که رتبه ما را به جایگاه حقیقی خود می‌رساند.

این مقام مسؤول در بانک مرکزی از ارایه داوطلبانه قانون مبارزه با پولشویی به صندوق بین‌المللی پول خبر داد و گفت: با تصویب و تأیید نهایی این قانون، بسیاری از نگرانی‌های بانک‌های خارجی برای مراوده با ایران رفع می‌شود.

 

وی افزود: بانک‌ها و مؤسسه‌های بین‌المللی برای ارزیابی بانک‌های داخلی به قوانین و مقررات داخلی کشور در زمینه مقابله با پولشویی و موارد مشابه توجه می‌کنند. برای مقابله با پولشویی، مقررات جامعی مانند قانون مبارزه با پولشویی و آیین‌نامه آن داریم.