دکتر محسن بهزادفر ۱- دریافت مطلوب خدمات سلامت، حق بیمار است. ۲- ارایه خدمات سلامت باید: *شایسته شأن و منزلت انسان و با احترام به ارزشها، اعتقادات فرهنگی و مذهبی باشد *بر پایه صداقت، انصاف، ادب و همراه با مهربانی باشد *براساس دانش روز باشد *مبتنی بر برتری منافع بیمار باشد *در سریعترین زمان […]
دکتر محسن بهزادفر
۱- دریافت مطلوب خدمات سلامت، حق بیمار است.
۲- ارایه خدمات سلامت باید:
*شایسته شأن و منزلت انسان و با احترام به ارزشها، اعتقادات فرهنگی و مذهبی باشد
*بر پایه صداقت، انصاف، ادب و همراه با مهربانی باشد
*براساس دانش روز باشد
*مبتنی بر برتری منافع بیمار باشد
*در سریعترین زمان ممکن و با احترام به وقت بیمار باشد
*در مراقبتهای ضروری و فوری (اورژانس)، بدون توجه به تأمین هزینه آن صورت گیرد
*در مراحل پایانی حیات که وضعیت بیماری غیرقابل برگشت و مرگ بیمار قریبالوقوع میباشد با هدف حفظ آسایش وی ارایه شود. منظور از آسایش کاهش درد و رنج بیمار، توجه به نیازهای روانی، اجتماعی، معنوی و عاطفی وی و خانوادهاش در زمان احتضار میباشد. بیمار در حال احتضار حق دارد در آخرین لحظات زندگی خویش با فردی که میخواهد همراه شود.
۳- اطلاعات باید به نحو مطلوب و به میزان کافی در اختیار بیمار قرار گیرد. (ضوابط و هزینههای قابل پیشبینی بیمارستان/نام، مسؤولیت و رتبه حرفهای اعضای گروه پزشکی/روشهای تشخیصی و درمانی و نقاط ضعف و قوت آنها/نحوه دسترسی به کادر پزشکی/ارایه آموزشهای ضروری برای استمرار درمان)
۴- اطلاعات باید در زمان مناسب و متناسب با شرایط بیمار از جمله اضطراب و درد و ویژگیهای فردی وی از جمله زبان، تحصیلات و توان درک در اختیار وی قرار گیرد، مگر اینکه تأخیر در شروع درمان به واسطه ارایه اطلاعات فوق سبب آسیب به بیمار گردد. همچنین بیمار میتواند به کلیه اطلاعات ثبت شده در پرونده بالینی خود دسترسی داشته باشد و تصویر آن را دریافت نموده و تصحیح اشتباهات مندرج در آن را درخواست نماید.
۵- حق انتخاب و تصمیمگیری آزادانه بیمار در دریافت خدمات سلامت باید محترم شمرده شود.
۶- ارایه خدمات سلامت باید مبتنی بر احترام به حریم خصوصی بیمار (حق خلوت) و رعایت اصل رازداری باشد.
۷- بیمار حق دارد در مراحل تشخیصی از جمله معاینات، فرد معتمد خود را همراه داشته باشد. همراهی یکی از والدین کودک در تمام مراحل درمان حق کودک میباشد مگر اینکه این امر برخلاف ضرورتهای پزشکی باشد.
۸- دسترسی به نظام کارآمد رسیدگی به شکایات، حق بیمار است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.