معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل

۵ کیلومتر دیگر از محور هراز تا پایان سال تکمیل می‌شود

معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، گفت:‌ تاکنون ۷۴ کیلومتر از چهار بانده‌سازی محور هراز به صورت پیوسته تکمیل شده است و تا پایان سال‌جاری پنج کیلومتر دیگر نیز آماده بهره‌برداری می‌شود. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، محمدرضا کدخدازاده؛ پیشرفت فیزیکی […]

معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، گفت:‌ تاکنون ۷۴ کیلومتر از چهار بانده‌سازی محور هراز به صورت پیوسته تکمیل شده است و تا پایان سال‌جاری پنج کیلومتر دیگر نیز آماده بهره‌برداری می‌شود. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، محمدرضا کدخدازاده؛ پیشرفت فیزیکی بزرگراه هراز در بخش باقیمانده از چهار باند شدن این بزرگراه را ۷۵ درصد اعلام کرد و گفت:‌ تاکنون ۷۴ کیلومتر از محور هراز از آمل تا پلیس راه «بایجان» و چهار کیلومتر در محدوده تونل «آبشار» تا ورودی شهر «لاسم» به صورت پیوسته چهار خطه شده است. وی از تکمیل پنج کیلومتر دیگر از این بزرگراه تا پایان سال‌جاری خبر داد و اظهار داشت: این بخش در محدوده پلیس راه بایجان تا تونل «وانا» است که با پیشرفت فیزیکی ۸۸ درصدی در حال اجراست. معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، ادامه ‌داد: ‌در این محدوده یک تونل به طول ۷۰۰ متر، یک پل به طول ۵۰ متر و یک پل ۲۰۰ متری احداث می‌شود که این پل با توجه به محدودیت‌های عرضی مسیر با نصب ۳۵ شمع در حاشیه رودخانه هراز احداث می‌شود و از این نظر یک سازه ویژه به حساب‌ می‌آید. کدخدازاده؛ اعلام ‌کرد: ۲۷ کیلومتر از عملیات اجرایی دو باند کردن محور هراز باقی مانده است که اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آن پنج‌هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود. وی، اعتبار مصوب سال‌جاری این پروژه را ۱۰۴ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تخصیص‌ ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار از طریق اوراق و موافقت نامه با بانک‌ها در سال‌جاری نیز در حال پیگیری است. این مسئول، با تأکید بر اهمیت این محور شریانی، اظهار داشت: جاده هراز یکی از مهم‌ترین مسیرهای ارتباطی بین دو استان پرجمعیت تهران و مازندران و کوتاه‌‌ترین مسیر تردد میان دو شهر تهران و آمل است و به دلیل اهمیت این محور مواصلاتی از نظر اقتصادی و گردشگری برای کشور، چهار خطه کردن آن در اولویت قرار دارد.