حل معضل اشتغال با فاوا؛ برنامه‌ریزی برای ایجاد ۱۲۰ هزار شغل ICT در سال۹۶

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از بهره‌مندی و اتصال بیش از ۲۳ هزار روستای کشور به اینترنت پرسرعت خبر داد. به گزارش ایسنا، محمودواعظی در محل فرمانداری گرمسار، اظهار کرد: یکی از مطالبات و تأکیدات مقام‌معظم‌رهبری در سال‌های گذشته راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات برای کشور بوده است. وی تصریح کرد: گذشته از تأکیدات مقام‌معظم‌رهبری در […]

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از بهره‌مندی و اتصال بیش از ۲۳ هزار روستای کشور به اینترنت پرسرعت خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمودواعظی در محل فرمانداری گرمسار، اظهار کرد: یکی از مطالبات و تأکیدات مقام‌معظم‌رهبری در سال‌های گذشته راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات برای کشور بوده است.

وی تصریح کرد: گذشته از تأکیدات مقام‌معظم‌رهبری در خصوص لزوم راه‌اندازی شبکه ملی ارتباطات، هم در برنامه پنجم و هم در برنامه ششم این مهم جزو تکالیف وزارت ارتباطات بوده است، از این رو این مهم جزو اولویت‌های دولت تدبیر و امید بوده است.

این عضو کابینه یازدهم ادامه داد: با شبکه ملی اطلاعات تلاش می‌شود همه چیز از تولید محتوا تا انجام خدمات در داخل کشور انجام شود و به این ترتیب هم امنیت شبکه در اختیار خود ما است و هم توأمان از حقوق شهروندی نیز صیانت شده است.

وی با اشاره به مزایای شبکه ملی اطلاعات خاطرنشان کرد: ایجاد این شبکه علاوه بر صیانت از داده‌ها، شکاف دیجیتالی که در داخل کشور به وجود آمده را نیز مرتفع خواهد کرد.

واعظی بر توزیع متوازن امکانات، خدمات و زیرساخت‌های ارتباطی تأکید و تصریح کرد: دولت معتقد است که همه امکانات و تجهیزات زیرساختی نباید محدود به تهران و مراکز استان‌ها شود و از قضا نقاطی که از مراکز دورتر هستند نیازمند امکانات بیش‌تری هستند.

وی با اشاره به برنامه‌های سفر دو روزه خود به استان سمنان، گفت: در سفر به استان سمنان پروژه‌هایی به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال در سمنان و شاهرود به بهره‌برداری می‌رسد.

واعظی با بیان این‌که در دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به ارتباطات شده است، خاطرنشان کرد: ظرفیت شبکه انتقال شهرستان گرمسار در دولت تدبیر و امید ۳ برابر شده و پهنای باند نیز به همین میزان افزایش یافته است.

وزیر ارتباطات با اشاره به وجود مراکز دانشگاهی متعدد در گرمسار گفت: شبکه ارتباطی در گرمسار با توجه به زیرساخت‌های ارتباطی موجود و مراکز دانشگاهی متعدد، می‌تواند در ایجاد اشتغال و درآمدزایی از طریق آی‌سی‌تی و‌ آی‌تی مثمر ثمر باشد.

ایجاد ۱۰۰ هزار فرصت شغلی در سال ۹۵

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از برنامه‌ریزی دولت برای ایجاد سالانه بیش از ۱۰۰هزار اشتغال جدید در حوزه‌های مرتبط با فناوری‌های نوین خبر داد.

همچنین در ادامه سفر مقام عالی ICT به استان سمنان؛ در آیین افتتاح ساختمان پست شهرستان شاهرود، محمودواعظی با بیان این‌که پست نقشی کلیدی در کارآفرینی از طریق فناوری‌های نوین و ارتباطی دارد، اظهار کرد: فناوری‌های نوین بستر مناسبی برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید است و دولت برای این بخش برنامه‌ریزی کرده است.

وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید برای ایجاد ۱۰۰ هزار فرصت شغلی در حوزه فناوری‌های نوین ارتباطی در امسال و ۱۲۰ هزار شغل در سال آتی خیز برداشته است.

این عضو کابینه یازدهم با اشاره به زیان‌ده بودن پست در آغاز به‌کار دولت دکتر روحانی، تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش همکاران ما پست امروز به سوددهی رسیده است.

وی با اشاره به پیشینه کهن‌پست، از این دستگاه به عنوان امین مردم نام برد و گفت: یکی از مشکلات ما و دغدغه‌های همکارانمان در پست، میزان پایین دریافتی آنها است که تلاش ما بر این است که فاصله و تفاوت دریافتی بین کارکنان پست و دیگر دستگاه‌ها را کم‌تر کنیم.

واعظی با بیان این‌که پست ظرفیت زیادی برای تولید ثروت دارد، خاطرنشان کرد: پست باید برای مردم کسب و کار ایجاد کند.

وی بر لزوم هوشمندسازی پست در کشور تأکید و اضافه کرد: در حال حاضر تمامی ظرفیت‌ها و بستر‌‌ها برای هوشمند‌سازی پست فراهم شده است.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت تدبیر و امید، با اذعان به این‌که پست امروزه در دنیا نقشی مهم در کارآفرینی دارد، افزود: پست جمهوری اسلامی نیز باید با وقوف به این ظرفیت‌ها به ایجاد اشتغال در کشور کمک کند.