معاون پژوهشی وزیر علوم، در نشست مجمع پژوهشگاههای ملی کشور بر لزوم استفاده حداکثری پژوهشگاهها از قانون جهش تولید دانشبنیان تأکید کرد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از مؤسسه پژوهش و برنامهریزی آموزشعالی، در سیویکمین جلسه مجمع پژوهشگاههای ملی کشور که در روز سهشنبه ۲۴ مهرماه با حضور رؤسای مؤسسات عضو برگزار شد، پیمان صالحی؛ […]
معاون پژوهشی وزیر علوم، در نشست مجمع پژوهشگاههای ملی کشور بر لزوم استفاده حداکثری پژوهشگاهها از قانون جهش تولید دانشبنیان تأکید کرد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از مؤسسه پژوهش و برنامهریزی آموزشعالی، در سیویکمین جلسه مجمع پژوهشگاههای ملی کشور که در روز سهشنبه ۲۴ مهرماه با حضور رؤسای مؤسسات عضو برگزار شد، پیمان صالحی؛ ضمن تشریح ماده ۱۳ قانون فوق جهش تولید دانشبنیان، گفت: توجیه صنایع درباره این قانون بسیار مهم است و نیاز است تا پژوهشگاهها خود نیز نسبت به معرفی ظرفیتهای این قانون به صنایع اهتمام جدی کنند. وی نظاممند، نوآورانه و فناورانه بودن را معیارهای تأیید پروژه تحقیق و توسعه دانست و تولید محصول یا خدمت جدید، ارتقای محصولات یا خدمات فعلی، بهبود فرآیندهای تولید و عملیات را خروجیهای پروژه تحقیق و توسعه خواند. معاون پژوهشی وزیر علوم، همچنین سرفصلهای هزینهکرد مورد پذیرش براساس دستورالعمل بند (ب) ماده ۱۱ قانون جهش تولید دانشبنیان، نحوه ثبت درخواست و ارزیابی و فراخوانهای دریافت طرح تحقیق و توسعه و همچنین فرآیند ارزیابی و تأیید طرحهای پژوهشی را برای حاضرین تشریح کرد. (ماده۱۱– قراردادهای تحقیق و توسعه موضوع ماده (۱۳) قانون در چهارچوب ضوابط این آییننامه مشمول بهرهمندی از اعتبار مالیاتی میباشد.) در این جلسه همچنین علیباقر طاهرینیا؛ معاون وزیر علوم و رئیس مؤسسه نیز، به تشریح مهمترین اقدامات صورت گرفته در دوره سه ساله مدیریت خود پرداخت. دبیر مجمع پژوهشگاههای ملی کشور، ضمن خوشآمدگویی به اعضا، گفت: مؤسسه پژوهش و برنامهریزی آموزشعالی با پیشینهای با بیش از ۵۰ سال و بهواسطه برخورداری از ظرفیت علمی و کارشناسی ارزشمند، بهعنوان کانون تفکر نظام آموزشعالی، فعالیتهای خود را در راستای رسالت، مأموریت، اسناد بالادستی، اهداف و وظایف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ساماندهی کرده است. وی تهیه و تدوین ۱۰ گزارش عملکرد وزارت علوم و ارائه به دفتر هیئت دولت، تاسیس شبکه متخصصین آموزشعالی (شماع) با عضویت ۱۸۰۰ نفر، ایجاد واحد سنجش نگرش دانشگاهیان (پسند)، ایجاد اندیشکده حکمرانی آموزشعالی، انجام مطالعات و تدوین احکام پیشنهادی برنامه هفتم توسعه، تدوین الگوی گزارشنویسی ازما و همچنین اصلاح نسبت هیئت علمی و کارمندان را و جذب اعضای هیئت علمی جدید و ارتقای سایر اعضاء را از اقدامات انجام شده در سه ساله اخیر دانست. طاهرینیا؛ در حوزه بروندادهای پژوهشی از ساماندهی انجام طرحهای پژوهشی و موظف در راستای مأموریت مؤسسه خبر داد و همچنین به ارتقای رتبه فصلنامه پژوهش و برنامهریزی آموزشعالی اشاره و از نمایهسازی فصلنامه در پایگاه بینالمللی DOAJ خبر داد. معاون وزیر علوم، یکی دیگر از مأموریتهای مؤسسه را ترویج آموزشعالی دانست و برگزاری نشست و پنلهای تخصصی و همچنین نشستهای مطبوعاتی را از اقدامات صورت گرفته در این حوزه بیان کرد و ایجاد هیئت اجرایی جذب جاسب، استقرار دبیرخانه مجمع پژوهشگاههای ملی کشور بهعنوان دو اقدامی که در این سه ساله به مؤسسه منتقل شده است دانست. طاهرینیا؛ همچنین تدوین اسناد آموزشعالی از ابتدا تاکنون و تدوین مسائل آموزشعالی را از برنامههای دردست اقدام دانست.
معاون حقوقی و امور مجلس معاونت علمی، گفت: شرکتهای بخشخصوصی با تصویب قانون جهش تولید جان دوباره گرفتند و در نتیجه مشارکت مردم در عرصه اقتصاد، ملموس شد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاستجمهوری، به گفته رضا محمودیلموکی؛ قانون جهش تولید دانشبنیان نیز یکی از اولین قوانینی بود […]
دیدگاه بسته شده است.