معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور

۱۸۰۰ کیلومتر خط‌آهن با تمرکز بر تکمیل کریدورهای ریلی ساخته می‌شود

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، گفت: در راستای تحقق سیاست‌های برنامه هفتم توسعه کشور در بخش ریلی، احداث یک‌هزار و ۸۰۰ کیلومتر خط‌ آهن با تمرکز بر تکمیل کریدورهای ریلی جزء تکالیف شرکت ساخت و توسعه است. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت ساخت […]

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، گفت: در راستای تحقق سیاست‌های برنامه هفتم توسعه کشور در بخش ریلی، احداث یک‌هزار و ۸۰۰ کیلومتر خط‌ آهن با تمرکز بر تکمیل کریدورهای ریلی جزء تکالیف شرکت ساخت و توسعه است. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، عباس خطیبی؛ تکمیل شبکه ریلی مطابق با برنامه هفتم توسعه کشور را مهم‌‌ترین سیاست راهبردی شرکت ساخت و توسعه اعلام کرد و افزود: به منظور اجرای بندهای ۱۰ و ۱۱ سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه بر مبنای ماده ۵۶ از فصل ۱۲، تکالیفی برای هر سازمانی معین شده است. وی ادامه داد: احداث سه‌هزار و ۲۰۰ کیلومتر خط ریلی در این قانون تکلیف شده است که شامل یک‌هزار کیلومتر دوخطه کردن خطوط موجود و برقی کردن، ۴۰۰ کیلومتر خطوط فرعی برای اتصال به مبادی بار و مراکز صنعتی و تجاری و ساخت یک‌هزار و ۸۰۰ کیلومتر خط ریلی جدید است و وظیفه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور محسوب می‌شود. این مسئول از سیاست‌گذاری این شرکت مطابق برنامه هفتم توسعه خبر داد و گفت:‌ احداث و تکمیل کریدورهای ترانزیتی ریلی در طرح‌هایی چون راه‌آهن چابهار- زاهدان، راه‌آهن کرمانشاه‌ـ خسروی، راه‌آهن رشت- آستارا، خط دوم بندرامام(ره)- تهران یا همان راه‌آهن درود- خرم‌آباد- اندیمشک، راه‌آهن شیراز- بوشهر و راه‌آهن زاهدان- یونسی در راستای تحقق این تکالیف انجام می‌شود. خطیبی؛ با اشاره به بند (۱- الف) ماده ۴۸ قانون برنامه هفتم توسعه کشور، اظهار داشت: طبق این قانون، سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه‌وشهرسازی موظف به اجرای طرح‌های عظیم اقتصادی ملی، پیشران، روزآمد و مبتنی بر آینده‌نگری و تکمیل زنجیره‌ ارزش و جهش اقتصادی هستند که موجب ایجاد و تکمیل کریدورهای ترانزیتی شود. وی افزود: با استناد به همین ماده، تکمیل کریدورهای ترانزیتی ریلی کشور که اغلب موجب تحول در حمل‌ونقل ملی و بین‌المللی در نتیجه، توسعه اقتصادی کشور هستند، در برنامه‌های این شرکت در نظر گرفته شده است. خطیبی؛ این اقدام را موجب تکمیل حلقه‌های مفقوده کریدورهای ترانزیتی کشور دانست و گفت: اجرایی شدن برنامه هفتم توسعه کشور جهش قابل‌توجهی در ایجاد و بهبود زیرساخت‌های ریلی و توسعه شبکه ریلی کشور به همراه خواهد داشت.