رییس اتحادیه فروشگاههای زنجیرهای فروشگاههای زنجیرهای اقتصاد ایران را از رکود خارج میکند فخریان، رییس اتحادیه فروشگاههای زنجیرهای بر توسعه فروشگاههای زنجیرهای به منظور رشد اشتغالزایی در کشور تأکید کرد و گفت: هم اکنون در بخش فروشگاههای زنجیرهای ۲۰ هزار نفر به صورت مستقیم شاغل هستند. به گزارش اتاق اصناف ایران، امیرخسرو فخریان ضمن اشاره […]
رییس اتحادیه فروشگاههای زنجیرهای
فروشگاههای زنجیرهای اقتصاد ایران را از رکود خارج میکند
فخریان، رییس اتحادیه فروشگاههای زنجیرهای بر توسعه فروشگاههای زنجیرهای به منظور رشد اشتغالزایی در کشور تأکید کرد و گفت: هم اکنون در بخش فروشگاههای زنجیرهای ۲۰ هزار نفر به صورت مستقیم شاغل هستند.
به گزارش اتاق اصناف ایران، امیرخسرو فخریان ضمن اشاره به افزایش سهم فروشگاههای زنجیرهای در برنامه ششم توسعه اظهارکرد: هدف از تشکیل و احداث فروشگاههای زنجیرهای در کشور اصلاح، بهبود و بهرهوری نظام توزیع کشور به منظور ارایه خدمات بهتر به مردم است.
وی با بیان اینکه سهم فروشگاههای زنجیرهای در ایران بین ۷ تا ۱۰ درصد است، افزود: سهم فروشگاههای زنجیرهای در دنیا بیش از ۵۰ درصد است و بعضاً در کشورهای پیشرفته سهم فروشگاههای زنجیرهای به بیش از ۸۰ درصد میرسد.
رییس اتحادیه فروشگاههای زنجیرهای به تنوع کالا در فروشگاههای زنجیرهای اشاره کرد و گفت: درصد تخفیفهایی که روی کالاهای موجود در فروشگاههای زنجیرهای اعمال میشود، متفاوت است اما معمولاً میانگین تخفیفات سبد کالا در فروشگاههای زنجیرهای از ۵ تا ۲۰ درصد است.
وی به چگونگی افزایش بهرهوری در فروشگاههای زنجیرهای با رعایت حقوق مصرفکنندگان و همچنین تنوع بالای کالا و ارایه اجناس با کیفیت اشاره کرد و گفت: مالیات بر درآمد، مستغلات، ارزشافزوده در فروشگاههای زنجیرهای رعایت میشود.
فخریان در ادامه یکی از معضلات بازار خرده فروشی را ریسک وصول مطالبات برای فروش کالا عنوان کرد و ضمن اعلام آنکه ریسک وصول مطالبات فروش کالا در فروشگاههای زنجیرهای نیست، گفت: تولیدکنندگان در زمان ارایه کالا به فروشگاههای زنجیرهای دیگر نگران ریسک وصول مطالبات نیستند و نسبت به فروشگاههای زنجیرهای اطمینان خاطر بیشتری دارند.
وی همچنین کاهش هزینههای انبارداری کالا و تخلیه بار و فاصله تولید و مصرف را از دیگر مزیتهای فروشگاههای زنجیرهای عنوانکرد و افزود: در سیستم سنتی کالا برای آنکه به دست مصرفکننده برسد، مسیر طولانی را از تولیدکننده گرفته تا شرکت پخش، بنکدار و خرده فروشی طی میکند و در چنین شرایطی کالا باید چندین بار تخلیه و بارگیری شود و در انبارهای بنکدار، مغازهدار، شرکت پخش بماند و همین مسأله موجب میشود که تولیدکننده دیرتر به پول خود برسد اما در فروشگاه زنجیرهای کالا در کوتاهترین زمان ممکن از تولیدکننده به مصرفکننده میرسد.
وی در ادامه اعمال تخفیفات روی کالاهای موجود در فروشگاههای زنجیرهای را مورد اشاره قرارداد و با بیان اینکه در گذشته تخفیفات تولیدکنندگان به دست مصرفکننده نمیرسید اما هم اکنون تولیدکنندگان در فواصل زمانی مختلف، تخفیفاتی را بر روی کالاهای موجود در فروشگاههای زنجیرهای اعمال میکنند.
رییس اتحادیه فروشگاههای زنجیرهای همچنین افزایش قدرت خرید مردم و تقویت سبد خانوار را از دیگر نتایج ورود فروشگاههای زنجیرهای به اقتصاد کشور ذکر کرد و گفت: اکثر کارخانههای ما پایینتر از ظرفیت اسمی خود تولید میکنند، مسلماً با فروش بیشتر محصولات تولیدکننده، حجم تولیدات تولیدکننده نیز بالا میرود و به این ترتیب اشتغالزایی در کشور نیز رشد و توسعه پیدا میکند.
فخریان بر توسعه فروشگاههای زنجیرهای به منظور رشد اشتغالزایی در کشور تأکید کرد و افزود: هم اکنون در بحث فروشگاههای زنجیرهای ۲۰ هزار نفر به صورت مستقیم شاغل هستند.
وی در ادامه ضمن تقدیر از حمایتهای وزارت صنعت و اتاق اصناف ایران برای شکلگیری و افزایش سهم فروشگاههای زنجیرهای در کشور افزود: افزایش سهم فروشگاههای زنجیرهای میتواند اقتصاد کشور را از رکود خارج کند.
رییس اتحادیه فروشگاههای زنجیرهای ضمن اعلام آنکه۶۰ برند از اتحادیه فروشگاههای زنجیرهای مجوز گرفتند و هم اکنون در بازار فعال هستند، درباره پیوستن واحدهای صنفی خرده فروشی به مجموعه فروشگاههای زنجیرهای، گفت: واحدهای صنفی میتوانند با اعمال تغییرات لازم در ساختار خود و دارا بودن حداقل مساحت برای احداث فروشگاه زنجیرهای و همچنین گذراندن دورههای آموزشی به مجموعه فروشگاههای زنجیرهای بپیوندند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.