الکترونیکی کردن تمام فرایندهای مزایده اموال منقول و غیرمنقول

رییس اداره اموال تملیکی خراسان‌جنوبی خبرداد الکترونیکی کردن تمام فرایندهای مزایده اموال منقول و غیرمنقول رییس اداره اموال تملیکی خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای امسال سازمان املاک تملیکی استان اقدام به تحویل و تشکیل یک هزار و ۲۰۶ فقره پرونده قاچاق کرده است. به گزارش تسنیم، غلامحسین مهری اظهار کرد: از ابتدای امسال یک هزار و […]

رییس اداره اموال تملیکی خراسان‌جنوبی خبرداد

الکترونیکی کردن تمام فرایندهای مزایده اموال منقول و غیرمنقول

رییس اداره اموال تملیکی خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای امسال سازمان املاک تملیکی استان اقدام به تحویل و تشکیل یک هزار و ۲۰۶ فقره پرونده قاچاق کرده است.

به گزارش تسنیم، غلامحسین مهری اظهار کرد: از ابتدای امسال یک هزار و ۲۰۶ فقره پرونده قاچاق در استان تشکیل شده که ارزش ریالی این پرونده‌ها ۵۱ میلیارد و ۲۲ میلیون ریال است.

وی افزود: در این مدت ۱۳ فقره پرونده قضایی به ارزش ۷۳۳ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال تشکیل شده است که در این راستا املاک وثیقه‌ای ۲۲ فقره پرونده از سوی مراجع قضایی جهت فروش تحویل شد.

رییس اداره اموال تملیکی خراسان‌جنوبی بیان‌ کرد: در بخش اموال منقول در بحث انهدام کالاهای قاچاق و ضبطی که از سوی مراجع بهداشتی و استانداردی غیرقابل مصرف و غیراستاندار تشخیص داده شده است تعداد ۲۹۴ فقره پرونده قاچاق به ارزش ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال طی ۱۳ جلسه انهدام امحاء شده است.

مهری، تصریح‌ کرد: در این مدت تعداد ۵۵ فقره پرونده قاچاق از سوی مراجع قضایی به ارزش ۱۵ میلیارد و ۶۱۲ میلیون ریال حکم برائت صادر شده است و به صاحبان کالا برگردانده شده است.

وی جمع کل فروش اموال منقول و غیرمنقول را از ابتدای امسال ۲۰ میلیارد و ۸۴۵ میلیون ریال عنوان ‌کرد و افزود: از این تعداد در بحث فروش اموال منقول چه به صورت مذاکره‌ای و چه مزایده‌ای تعداد ۵۲۵ فقره پرونده به ارزش ۱۷ میلیارد و ۴۰۸ میلیون ریال فروش داشته و کسب درآمد شده است.

رییس اداره اموال تملیکی خراسان‌جنوبی یادآور ‌شد: در بحث اموال غیرمنقول نیز تعداد ۴ فقره به ارزش ۳ میلیارد و ۴۰۸ میلیون ریال فروش داشته‌ایم.

مهری، با اشاره به وظایف سازمان املاک تکمیلی اظهار کرد: در این راستا تمام کالاهای قاچاق مکشوفه به استثنای کالای معمول از سراسر شهرستان‌های استان تحویل سازمان‌های اموال تملیکی استان در مرکز استان می‌شود و سازمان نسبت به نگهداری این کالا‌ها اقدام می‌کند و پس از مشخص شدن وضعیت کالا اعم از حکم قطعی ضبط و یا حکم برائت نسبت به تحویل آن به صاحبان کالا و یا تعیین و تکلیف کالاهای ضبط قطعی شده اعم از انهدام کالا و یا فروش آن اقدام می‌کند.

وی افزود: از ابتدای امسال به خصوص از مرداد ماه امسال آیین‌نامه اجرایی ماده ۵۵ و ۵۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا ابلاغ شده و سازمان اموال تملیکی نیز در اجرای همین آیین‌نامه اولویت را بر انهدام کالاهای قاچاق گذاشته مگر این‌که برخی کالا‌ها در همین آیین‌نامه استثنا شده باشد.

رییس اداره اموال تملیکی خراسان‌جنوبی گفت: سازمان املاک تملیکی مجری قانون است و هرجا قانون بخشنامه و آیین‌نامه‌ای در راستای نحوه تعیین و تکلیف کالای قاچاق ابلاغ کند مجری قانون است.

مهری، با بیان این‌که در بخش حمایتی عمده حمایتی که از ارباب رجوع داریم حمایت از اقشار ضعیفی است که ملک وثیقه‌ای آنان به نفع دولت ضبط می‌شود، بیان‌کرد: سازمان املاک تملیکی فروش این املاک را در اولویت اول، به خود وثیقه‌گذاران واگذار می‌کند و به صورت اقساط بلند مدت از میزان فروش اموال غیرمنقول اکثر پرونده‌ها به این شکل تعیین تکلیف شده و هم برای دولت و هم برای صاحبان ملک از هزینه‌های مضاعف نیز جلوگیری می‌شود.

وی خاطرنشان‌ کرد: در بخش واگذاری کالاهای مصرفی براساس بخشنامه ابلاغی از سازمان مرکزی واگذاری کالاهای مصرفی اعم از برنج و چای و کالای دیگر به‌کارکنان دولت و ارگان‌‌ها با قیمت کارشناسی انجام می‌شود.

 

رییس اداره اموال تملیکی خراسان‌جنوبی گفت: در مجموع در زمینه فروش اموال منقول و غیرمنقول، الکترونیکی کردن تمام فرایندهای مزایده اموال منقول و غیرمنقول و تصحیح شرکت در مزایدات را برای عموم مردم در سراسر کشور و از طریق واگذاری به بخش خصوصی انجام داده‌ایم.