مدیرعامل شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران، گفت: باید در بخش باری و مسافری تغییراتی ایجاد کنیم و راه برونرفت از وضعیت فعلی، بازنگری در فرآیندهاست. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از راهآهن، جبارعلی ذاکری؛ طی دیدار با اعضای هیئتمدیره انجمن صنایع ریلی ایران، افزود: سلسله نشستهایی با فعالان بخشهای مختلف صنعت ریلی در حال برگزاری […]
مدیرعامل شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران، گفت: باید در بخش باری و مسافری تغییراتی ایجاد کنیم و راه برونرفت از وضعیت فعلی، بازنگری در فرآیندهاست. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از راهآهن، جبارعلی ذاکری؛ طی دیدار با اعضای هیئتمدیره انجمن صنایع ریلی ایران، افزود: سلسله نشستهایی با فعالان بخشهای مختلف صنعت ریلی در حال برگزاری است تا با همفکری با آنها رویکردهای جدیدی در حوزههای مختلف راهآهن از جمله زیرساخت و ناوگان، تبیین کنیم. وی ادامه داد: برای اینکه صنایع مرتبط با بخش ریلی را به گردش در بیاوریم باید جایگاه راهآهن را ارتقاء دهیم. معاون وزیر راهوشهرسازی، با بیان اینکه برخی از فرایندهای توسعه ناوگان، نیاز به اصلاح دارد، افزود: باید طرحی نو دراندازیم و چشمانداز و ویترین مناسبی برای راهآهن داشته باشیم تا عملکرد خوبی از راهآهن به مردم نشان داده شود. وی تصریح کرد: ضرورت دارد که در بخش مسافری، خدمات با کیفیت بالا، مستمر و منظم به مردم عزیز ارائه کنیم. مدیرعامل راهآهن، با اشاره به اینکه نرخگذاری بلیت قطارها باید متعادل شود، گفت: لازم است در بخش باری و مسافری تغییراتی ایجاد کنیم؛ زیرا راه برونرفت از وضعیت فعلی راهآهن، بازنگری در فرآیندها و نگرش جدید به این صنعت است. وی ابراز امیدواری کرد: گروه صنایع ریلی فعال شود تا بتوانیم با استفاده از توان داخل، بخشی نیازهای راهآهن را رفع کنیم. اعضای انجمن صنایع ریلی ایران نیز، در این نشست، با بیان اینکه برای پیشبرد اهداف صنعت ریلی، صادقانه و تمامقد در کنار راهآهن هستیم به بیان چالشهای این بخش پرداختند. رکود خط تولید کارخانههای تولیدکننده ناوگان ریلی، جذابیت اندک سرمایهگذاری در بخش ریلی به دلیل قیمت پایین بلیت قطارها و هزینه بالای تأمین و نگهداشت ناوگان ریلی، عدم تخصیص سهمیه ارزی به بخش ریلی و محدودیت در اجرای فرایند تأمین منابع ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر، از مواردی بود که اعضای این انجمن به آن اشاره کردند. اعضای این انجمن همچنین خواستار اهمیت دادن به صنایع ریلی و تولید داخل شدند. مدیرعامل راهآهن برای موارد ذکر شده، راهکارهایی اعلام و اظهار کرد: با همفکری با بخشهای مختلف صنعت حملونقل ریلی راهبردهایی تدوین خواهد شد تا این محدودیتها به حداقل ممکن برسد.
مدیرعامل راهآهن جمهوری اسلامی ایران، گفت: پایین بودن نرخ بهرهوری ناوگان و شبکه ریلی کشور، تمرکز ویژه بر نگهداشت و استفاده از تکنولوژیهای روز را در این صنعت میطلبد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از راهآهن، جبارعلی ذاکری؛ افزود: امروز با توجه به شرایط اقتصادی موجود، سازمانها و صنایع ایرانی ناچار هستند برای رسیدن به […]
راهآهن ایران یکی از مهمترین زیرساختهای حملونقل کشور محسوب میشود که در زمینه جابجایی مسافر و بار نقش بسزایی دارد. با این حال، در سالهای اخیر این سیستم با چالشها و معضلات جدی همچون: مشکلات مالی و بودجهای، عدم توسعه و بهروزرسانی زیرساختها، فرسودگی وکمبود ناوگان و تجهیزات، ایمنی، و… مواجه شده است که تأثیرات […]
گروه راهوشهرسازی -در بین بخشهای مختلف حملونقل، حوزه ریلی به دلایل مختلف ازجمله؛ حمل انبوه با قیمت مناسب، افزایش نظم و ایمنی، کاهش تصادفات، قابلیت افزایش سرعت مطمئن، کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی زیستمحیطی بسیار مورد توجه کشورهاست، با این حال، در ایران بهرغم صرف تلاش و هزینه بسیار در این زمینه، به دلیل […]
محمد قرهداغلی -رئیس انجمن شرکتهای ریلی، گفت: با توجه به آمار در حالحاضر شاهد سقوط صنعت ریلی هستیم؛ زیرا بخش حملونقل ریلی در حال روند نزولی است. به گزارش مناقصهمزایده، سبحان نظری؛ در نشست خبری در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بینالمللی حملونقل ریلی، با بیان اینکه طبق آمار، بخش حملونقل ریلی کشور افت داشته است، گفت: […]
دیدگاه بسته شده است.