معاون برنامهریزی و مدیریت منابع وزیر راهوشهرسازی، گفت: ظرفیتهایی که برای حوزه حملونقل در برنامه هفتم توسعه فراهم شده، بیسابقه است. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از وزارت راه وشهرسازی، امیرمحمود غفاری؛ اظهار داشت: امروز حملونقل ستون فقرات جهانی است و طبق آمار ۱۱ درصد تولید ناخالص داخلی را حملونقل به خود اختصاص میدهد و […]
معاون برنامهریزی و مدیریت منابع وزیر راهوشهرسازی، گفت: ظرفیتهایی که برای حوزه حملونقل در برنامه هفتم توسعه فراهم شده، بیسابقه است. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از وزارت راه وشهرسازی، امیرمحمود غفاری؛ اظهار داشت: امروز حملونقل ستون فقرات جهانی است و طبق آمار ۱۱ درصد تولید ناخالص داخلی را حملونقل به خود اختصاص میدهد و اگر مباحث اجتماعی و سیاسی آن را هم محاسبه کنیم، حملونقل یکی از ستونهای مدیریت جهانی است. وی با اشاره به برخورداری ایران از چهار شقوق حملونقل، افزود: شبکه مسیرهای هوایی ایران وسیع است و کشور ما حدود ۲۷۰۰ کیلومتر مرز دریایی، ۱۷ هزار کیلومتر خطوط ریلی و شبکه جادهای گسترده دارد که استفاده حداکثری از این شبکه عظیم حملونقلی نشده است و جای کار دارد. معاون وزیر راهوشهرسازی، با بیان اینکه نیازی نیست که همه موارد را به بودجه عمرانی کشور گره بزنیم، گفت: بالغ بر دو سال است که روی برنامه هفتم توسعه کار شده و بستر پیشرفت خوبی نیز فراهم شده است. ظرفیتهایی که برای حوزه حملونقل در برنامه هفتم توسعه فراهم شده است بیسابقه است. غفاری؛ افزود: هماکنون در حال تهیه آییننامههای برنامه هفتم توسعه هستیم تا با همکاری منسجم با شرکتها و سازمانهای تابعه در حوزه حملونقل، وضعیت متحول شدهای داشته باشیم. وی با اشاره به هدفگذاری برای ترانزیت ۴۰ میلیون تن از فراهم بودن ظرفیت آن خبر داد و تأکید کرد: در برنامه هفتم توسعه این ظرفیت با رویکرد عدالت محوری تنظیم شده است و البته باید بار را به روی ریل منتقل کنیم. حملونقل در کشوری که به صورت شایسته تعریف شود میتواند امنیت ملی و منطقهای را فراهم کند. معاون برنامهریزی و مدیریت منابع وزیر راهوشهرسازی، به مبحث TWOD اشاره کرد و گفت: امروز مباحث از توسعه مبتنی بر حملونقل عمومی (TOD) فراتر رفته است و توسعه جهانی مبتنی بر حملونقل مطرح است که بیانگر مسئولیت مهم ما است.
دیدگاه بسته شده است.