اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی فعلاً منحل نشد؛ انتخابات به دور دوم کشید!

انتخابات اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی ۳۰مهرماه برگزار شد و به دلیل به حدنصاب نرسیدن به دور دوم کشیده شد؛ در این دور از انتخابات چهار درصد واجدین شرایط تقریباً ۵۰۰ نفر در انتخابات شرکت کردند. به گزارش پیوست، برای شرکت در این انتخابات بیش از هفت هزار نفر واجد شرایط برآورد شده بودند که این […]

انتخابات اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی ۳۰مهرماه برگزار شد و به دلیل به حدنصاب نرسیدن به دور دوم کشیده شد؛ در این دور از انتخابات چهار درصد واجدین شرایط تقریباً ۵۰۰ نفر در انتخابات شرکت کردند. به گزارش پیوست، برای شرکت در این انتخابات بیش از هفت هزار نفر واجد شرایط برآورد شده بودند که این افراد، صاحبان کسب‌وکارهای مجازی‌اند که به صورت رسمی از اتحادیه جواز فعالیت اخذ کرده‌اند. منحل نشدن و پابرجا ماندن اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی مستلزم ثبت حدود ۲۳۰۰ رأی از سراسر کشور بود. اعضای انجمن و فعلان این حوزه از واجدان شرایط می‌خواهند تا جهت جلوگیری از انحلال اتحادیه در دور بعدی انتخابات که دو هفته آینده به صورت مجازی برگزار شود حضور بیابند. علاوه‌بر شهر تهران، انتخابات در سایر شهر‌‌ها به صورت مراجعه حضوری و با احراز هویت الکترونیکی در ادارات صمت مراکز استان‌‌‌ها پیگیری شده است. رضا الفت‌نسب؛ عضو ائتلاف تاد، در رابطه با شیوه برگزاری انتخابات گفت: انتظار می‌رفت انتخابات اتحادیه دور نخست کسب‌وکارهای مجازی نیز به صورت آنلاین برگزار شود. او نسبت به دور دوم و سوم کشیده شدن انتخابات افزود: حد نصاب حدود ۲۳۰۰ نفر است که اگر تعداد آراء به این عدد نرسد انتخابات به دور دوم خواهد رفت. دور دوم نیز دو هفته آینده با الزام حضور شرکت‌کنندگان ۱۸۰۰ الی ۱۹۰۰ نفر برگزار می‌شود. دور سوم نیز با یک‌چهارم عدد کلی باید برگزار شود. در صورتی که در دور آخر تعداد شرکت‌کنندگان به حد نصاب نرسد متأسفانه اتحادیه منحل می‌شود. او انحلال اتحادیه را در صورتی که اتفاق بیفتد یک عقب‌رفت بزرگ خواند و موجب از بین رفتن دستاوردهای اتحادیه به ویژه در حوزه صنفی دانست. تعامل با اصناف آنلاین، فعالیت پلتفرم‌‌‌ها در کشور، به رسمیت شناختن تاکسی‌های اینترنتی از جمله دستاوردهای بزرگ اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی در این چندسال است که الفت‌نسب؛ به آن‌‌ها اشاره کرد. آوا فریدونی؛ کاندیدای بازرسی، در رابطه به دور دوم کشیده شدن این انتخابات، گفت: همه همکاران و فعالان این حوزه باید تلاش خود را برای حفظ این نهاد باید انجام دهند. او در رابطه با مسئولیت کاندیدای بازرسی، گفت: وظیه بازرسی این است که تصمیمات هیئت مدیره را بررسی و تائید کند تا به یک نقطه اشتراک برسند. من تمام تلاشم را می‌کنم تا از همه جوانب تصمیمات و شرایط را بسنجم تا با هیئت مدیره در حیطه قوانین بهترین تصمیم را اتخاذ کنیم. پشوتن پورپزشک؛ عضو ائتلاف تاد، وجود اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی را به‌عنوان یک تشکل صنفی، نقش مهم و مؤثری در مطالبه‌گری حق و حقوق کسب‌وکارهای فعال در این حوزه دانست. او با ابراز امیدواری نسبت به پابرجا ماندن اتحادیه، رسیدن به دور دوم و سوم انتخابات را مراحل دشواری دانست که به وقوع خواهد پیوست. پورپزشک؛ اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی را با توجه به اینکه اکنون دو ردوم انتخابات هیئت مدیره آن در حال انجام است و نزدیک به سه سال فعالیت حداقلی داشت، اتحادیه جوانی خواند. پورپزشک؛ معتقد است: اگر هیئت مدیره قوی برای این اتحادیه تشکیل شود این اتحادیه می‌تواند به‌عنوان بازوی حمایتی در بسیاری از بخش‌‌‌ها مؤثر باشد. صادق محمدی؛ مدیرعامل مدیانا، همکاری و همراهی اصناف، رسانه‌ها و فعلان این حوزه را برای شرکت حداکثری در رأی‌گیری انتخابات هیئت مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی عاملی در جهت جلوگیری از انحلال این اتحادیه دانست. او با مؤثر خواندن ائتلاف تاد و رفاه برای کسب‌وکارهای مجازی، گفت: اتحادیه شبیه به انجمن‌ها نیست و به تجربه، شناخت قانون نظام صنفی، مذاکره با مقامات و مسئولان نیاز دارد. افرادی که نام آن‌‌ها در لیست تاد دیده می‌شود افرادی هستند که از تجربه صنفی و کسب‌وکاری که یکی از ارکان مهم فعالیت در اتحادیه است برخوردار هستند. مهدی نصیبی؛ عضو ائتلاف رفاه، گفت: ائتلاف رفاه با هدف حمایت از کسب‌وکارهای نوپا و انحصارزدایی شکل گرفته است. ما گرد هم آمدیم تا یک مشکل از هر کسب‌وکار را حل کنیم. درخواست ما از کسب‌وکارها، مشارکت در انتخابات دور اول و اگر به دور دوم رسید، حضور در دورهای بعدی انتخابات است که به صورت آنلاین قرار است برگزار شود. در حال‌حاضر مشکل ما رقابت نیست، مشکل ما مشارکت است. کمیل اکبرنژاد؛ عضو ائتلاف رفاه رشد سریع‌تر قانون‌گذاری کسب‌وکارهای مجازی را موردی دانست که باید در اتحادیه به آن رسیدگی و توجه شود. او در رابطه با نقش بزرگ کسب وکارهای مجازی، گفت: به‌نظر من اتحادیه باید حتماً یکی از اعضای شورای‌عالی فاضی مجاز باشد تا حرف و کرسی برای گفتن داشته و صدای رسای کسب‌وکارهای مجازی به ویژه کوچک باشد. در همه کشورهای جهان از کسب‌وکارهای مجازی در راستای توسعه آن‌‌ها و همچنین ارائه خدمات به شهروندان به خصوص در موقعیت‌های مختلف مانند همه‌گیری بیماری‌ها، ترافیک‌‌‌ها و آلودگی شهری و… حمایت می‌شود. این رویکردی است که اکبرنژاد آن را برای رشد و توسعه کلی کسب‌وکارهای مجازی و در نگاه‌ کلی‌تر اقتصاد کشور مفید دانست. او همچنین هدف همه ائتلاف‌‌‌ها را توسعه و رشد کسب‌وکار‌‌ها قلمداد کرد.