مراجعه ۱۵ میلیون نفر به کلانتری‌ها طی۱۱ ماه!

  رییس پلیس پیشگیری ناجا از مراجعه ۱۵ میلیون نفر به کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در ۱۱ ماهه امسال خبر داد. به گزارش تسنیم، محمد شرفی در نشست خبری خود درباره طرح نوروزی پلیس، اظهار کرد: مأموران پلیس پیشگیری در ۹۰۰ نقطه از سراسر کشور در قالب چادر‌ها و پایگاه‌های پلیس در ایام نوروز مستقر خواهند […]

 

رییس پلیس پیشگیری ناجا از مراجعه ۱۵ میلیون نفر به کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در ۱۱ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش تسنیم، محمد شرفی در نشست خبری خود درباره طرح نوروزی پلیس، اظهار کرد: مأموران پلیس پیشگیری در ۹۰۰ نقطه از سراسر کشور در قالب چادر‌ها و پایگاه‌های پلیس در ایام نوروز مستقر خواهند شد و این استقرار تا ۱۵ فروردین‌ ماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این‌که بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مأموران پلیس پیشگیری در ایام نوروز به‌کار گرفته می‌شوند، گفت: در پلیس پیشگیری وسیع‌‌ترین مجموعه نیروی انتظامی و در بسیاری از حوزه‌ها مسؤولیت دارد.

رییس پلیس پیشگیری ناجا در پاسخ به سؤالی درباره تعداد مراجعه‌کنندگان به کلانتری‌ها در سال جاری گفت: ۱۵ میلیون نفر در ۱۱ ماهه امسال به کلانتری‌ها و پاسگاه‌های پلیس پیشگیری مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۴۰۰ هزار نفر به خدمات مشاوره ارجاع شده است.۷۰ درصد این فردا منجر به صلح و سازش شده است.

وی با بیان این‌که ۸۶ درصد کل دستگیری‌ها مربوط به حوزه پیشگیری بوده است، به تشریح گزارش عملکرد پلیس پیشگیری در سال جاری پرداخت و گفت: در سال ۹۴ سرقت از منزل، خودروی سواری، خودروی باری، لوازم خودرو و موتورسیکلت به ترتیب یک، پنج، یک، ۱۹٫۶ درصد کاهش داشته است. شرفی با بیان این‌که سرقت از اماکن دولتی و خصوصی نیز۱۷ و ۵ درصد کاهش داشته است، اظهار کرد: هرچه یگان‌های حفاظت سازمان‌ها تشکیل شده، آمار سرقت از این اماکن نیز کاهش داشته است.

وی افزود: در سرقت مغازه یک درصد، سرقت دوچرخه ۴۵ درصد، کیف‌قاپی ۶ درصد و سرقت احشام نیز ۲۲ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۱۶ درصدی نزاع و درگیری

شرفی همچنین از افزایش نزاع و درگیری در سال جاری خبر داد و گفت: ۴۳ درصد از سرقت‌های کشف شده در کل ناجا مربوط به حوزه پلیس پیشگیری است. همچنین ۲۲ درصد از موادمخدر مکشوفه، ۷۵ درصد از دستگیری سارقان، ۶۶ درصد کشف قاچاق کالا و ۵۳ درصد از دستگیری افراد شرور نیز مربوط به حوزه پلیس پیشگیری بوده و از سوی مأموران این پلیس انجام شده است.

به گفته وی، در مجموع کل ۸۶ درصد از کل دستگیری‌ها در حوزه ناجا، از سوی مأموران پلیس پیشگیری انجام شده است.

رییس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به اجرای طرح مکنا در ۵۳۳ واحد پلیس پیشگیری افزود: از این میان ۳۴۱ کلانتری نمره قبولی گرفته‌اند.

شرفی با اشاره به آمار مراجعه ۱۵ میلیون نفر به کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در طول ۱۱ ماهه امسال نیز اظهار کرد: این افراد با مراجعه به کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها، خدمات قضایی، انتظامی، مشاوره، مددکاری، ترافیکی و… دریافت کرده‌اند.

وی همچنین از فعالیت ۱۸۷۹ دوربین پلیس پیشگیری در ۱۳۳ شهرستان کشور خبر داد و گفت: این دوربین‌‌ها متعلق به پلیس پیشگیری و به صورت آنلاین محدوده‌های اطراف آن رصد می‌شود.

رییس پلیس پیشگیری ناجا در ادامه به تشریح میزان رضایتمندی شهروندان از عملکرد پلیس پیشگیری پرداخت و گفت: عمده نارضایتی شهروندان از کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها، نارضایتی آنان از امکانات موجود در کلانتری‌هاست.

شرفی ادامه داد: میزان شکایت از عملکرد ما نیز ۸ درصد کاهش داشته و تقدیر از عملکرد پلیس پیشگیری نیز افزایشی ۲۲ درصدی داشته است. ضمن این‌که در ۱۱ ماهه امسال، میزان جرایم کارکنان پلیس پیشگیری ۱۶ درصد کاهش