مهدی قرهداغلی – مدیرعامل گروه مپنا، در جمع خبرنگاران، درخصوص اقدامات مپنا برای توسعه خودروهای برقی و ایستگاههای شارژ، اظهار کرد: ساخت خودرو برعهده خودروسازان است و در این حوزه نیز اقداماتی صورت گرفته در تهران، تعداد خودروهای برقی در حال افزایش است و پیشبینی میشود که تا آخر امسال ۱۰ هزار خودرو در خیابانها […]
مهدی قرهداغلی – مدیرعامل گروه مپنا، در جمع خبرنگاران، درخصوص اقدامات مپنا برای توسعه خودروهای برقی و ایستگاههای شارژ، اظهار کرد: ساخت خودرو برعهده خودروسازان است و در این حوزه نیز اقداماتی صورت گرفته در تهران، تعداد خودروهای برقی در حال افزایش است و پیشبینی میشود که تا آخر امسال ۱۰ هزار خودرو در خیابانها فعال باشند، تعداد زیادی از این خودروها از طریق واردات و بخشی نیز از تولید داخل خواهد بود. به گزارش مناقصهمزایده، محمد اولیا؛ با بیان اینکه مپنا خودروساز نیست اما شریک ساخت داخل و تأمینکننده زیرساختهای شارژ برای خودروهای برقی هستیم، گفت: دو قرارداد برای این موضوع در دستور کار داریم، یک قرارداد با کرمانموتور داریم، اکنون خودرو ایگل در حال ساخت است، این خودرو به صورت مشترک توسط گروه مپنا و خودروساز ساخته میشود. مدیرعامل گروه مپنا، با بیان اینکه ۱۰۰۰ مورد از این خودرو در حال ساخت است که تا آخر سال تحویل میشود، اظهار کرد: تعداد زیادی از ایستگاههای شارژ در حال ساخت و تحویل بوده، دو موضوع را باید در نظر گرفت، وسعت کشور زیاد است و پوشش دادن این وسعت زمانبر خواهد بود، مسئله بعدی تأمین مواد و قطعات لازم از نظر مسائل مالی، اختصاص ارز و حل مشکلات حمل و گمرک است تا کار ساخت داخل با توجه به اینکه برخی قطعات وارداتی است، به پایان برسد. اولیا؛ افزود: این فرآیند در شرایط فعلی کشور طولانی است، بنابراین فرآیند کار مقداری زمانبر میشود اما اصل خط تولید شارژها در دو کارخانه مپنا خیلی پر رونق فعال است تا نیازهای فعلی را پاسخگو باشیم. وی با بیان اینکه در مسئله تأمین برق وزارت نیرو همکاری زیادی دارد و عرضه صورت میگیرد و باید توجه داشت تأمین برق خودروها در ابعادی که وجود دارد خیلی ناچیز است و در برخی نقاط میتواند با ذخیرهسازی به تأمین برق کشور کمک کند، گفت: در زمان پیک زمانی که تعداد خودروهای برقی زیاد باشد، میتوان در طول شب خودرو را شارژ کرد در طول روز نهتنها در حملونقل خودرو مورد استفاده قرار بگیرد، بلکه میتوان در نقاطی که مشکل برق دارند نیز از برق ذخیره شده در خودرو استفاده کرد. به گفته مدیرعامل گروه مپنا، خودروهای برقی به شرط توسعه میتوانند چند مزیت در بخش حملونقل، محیطزیست و تأمین برق داشته باشند. همچنین در این مراسم که در حضور وزیر نیرو، مدیران عامل گروه مپنا و شرکت برق و کنترل مپنا، از شارژرهای سریع ۲۴۰ کیلوواتی مکو در بیستوچهارمین نمایشگاه بینالمللی برق رونمایی شد. این شارژرها توانایی شارژ همزمان چهار خودروی سواری یا اتوبوس برقی را دارند و از پروتکلهای متنوع شارژ با کانکتورهای CCS و GB/T پشتیبانی میکنند. شارژرهای جدید مکو با طراحی بهینه و ابعاد مناسب، امکان نصب در فضاهای شهری و پرجمعیت را فراهم کردهاند و به دلیل قابلیت اطمینان بالا، گزینهای ایدهآل برای استفاده در مراکز شهری به حساب میآیند. از دیگر ویژگیهای مهم این دستگاهها، امکان اتصال به اینترنت از طریق GSM، Wi-Fi و LAN است که به اپراتورها اجازه میدهد بهراحتی وضعیت شارژرها را کنترل و مدیریت کنند. این شارژرها همچنین مجهز به نمایشگر LCD و قابلیت شناسایی از طریق کارتهای RFID هستند که تجربه کاربری آسان و سریعی را برای کاربران به ارمغان میآورد.
دیدگاه بسته شده است.