یک کارشناس بازارسرمایه، درباره ورود برندهای جدید به بازار خودرو و تأثیر آن بر رشد سهامهای خودرویی در بورس، بیان کرد: واردات برندهای جدید از طریق خودروسازان، منجر به اضافه شدن یکسری محصولات جدید به سبد محصولاتشان شده و میتواند در رشد سهام خودرویی ثمربخش باشد، اما اگر این اقدام منجر به ناتوانی کارخانههای خودروسازی […]
یک کارشناس بازارسرمایه، درباره ورود برندهای جدید به بازار خودرو و تأثیر آن بر رشد سهامهای خودرویی در بورس، بیان کرد: واردات برندهای جدید از طریق خودروسازان، منجر به اضافه شدن یکسری محصولات جدید به سبد محصولاتشان شده و میتواند در رشد سهام خودرویی ثمربخش باشد، اما اگر این اقدام منجر به ناتوانی کارخانههای خودروسازی در ارائه محصولات داخلی جدید و یا پافشاری روی محصولات بیکیفیت قدیمی آنها شود؛ قاعدتاً به ضرر و زیان خودروسازان و سهامداران تمام خواهد شد. به گزارش خبرخودرو، علیرضا ملکشاد؛ درخصوص وضعیت سرمایهگذاری در سهام خودرویی با توجه به شرایط بازار خودرو و سیاستهای اقتصادی اخیر، عنوان کرد: مصرفکنندگان با وجود ورود برندهای جدید خودرو به بازار و تنوع خودروها بیشتر تمایل به خرید خودروهای با ظاهر بهتر و تکنولوژی بالاتری دارند. وی ضمن اشاره به پیشرفت صنعت خودروسازی چین در چند سال گذشته یادآور شد: آپشنهایی که شرکتهای غیربورسی روی محصولات وارداتی خود دارند چندان برای ورود به سرمایهگذاری در سهام شرکتهای خودرویی برای سرمایهگذاران جالب و جذاب نیست. این کارشناس بازارسرمایه، درباره عوامل کلیدی تأثیرگذار بر آینده سهام شرکتهای خودروسازی، اظهار کرد: واگذاری سهام به بخشخصوصی و شرکتهای توانمند بخشخصوصی فعال در این زمینه، میتواند ثمربخش باشد. ملکشاد؛ خاطرنشان کرد: افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دو شرکت بزرگ ایرانخودرو و سایپا، که حدود پنج سال از تجدید ارزیابی آنها گذشته است، میتواند منجر به جذب سرمایهگذاران در بازار بورس شود.
ماراتن ثبتنام خودرو در ایران که سالها به دلیل قیمتگذاری دستوری و ممنوعیت واردات خودرو رواج داشت، این روزها با افت شدید تقاضا مواجه شده است. روندی که خودرو را از یک کالای مصرفی به یک کالای سرمایهای تبدیل کرده بود، اکنون با کاهش جدی روبهرو شده و بسیاری از متقاضیان، دیگر تمایلی به شرکت […]
دیدگاه بسته شده است.