یک کارشناس بازارسرمایه، درباره ورود برندهای جدید به بازار خودرو و تأثیر آن بر رشد سهامهای خودرویی در بورس، بیان کرد: واردات برندهای جدید از طریق خودروسازان، منجر به اضافه شدن یکسری محصولات جدید به سبد محصولاتشان شده و میتواند در رشد سهام خودرویی ثمربخش باشد، اما اگر این اقدام منجر به ناتوانی کارخانههای خودروسازی […]
یک کارشناس بازارسرمایه، درباره ورود برندهای جدید به بازار خودرو و تأثیر آن بر رشد سهامهای خودرویی در بورس، بیان کرد: واردات برندهای جدید از طریق خودروسازان، منجر به اضافه شدن یکسری محصولات جدید به سبد محصولاتشان شده و میتواند در رشد سهام خودرویی ثمربخش باشد، اما اگر این اقدام منجر به ناتوانی کارخانههای خودروسازی در ارائه محصولات داخلی جدید و یا پافشاری روی محصولات بیکیفیت قدیمی آنها شود؛ قاعدتاً به ضرر و زیان خودروسازان و سهامداران تمام خواهد شد. به گزارش خبرخودرو، علیرضا ملکشاد؛ درخصوص وضعیت سرمایهگذاری در سهام خودرویی با توجه به شرایط بازار خودرو و سیاستهای اقتصادی اخیر، عنوان کرد: مصرفکنندگان با وجود ورود برندهای جدید خودرو به بازار و تنوع خودروها بیشتر تمایل به خرید خودروهای با ظاهر بهتر و تکنولوژی بالاتری دارند. وی ضمن اشاره به پیشرفت صنعت خودروسازی چین در چند سال گذشته یادآور شد: آپشنهایی که شرکتهای غیربورسی روی محصولات وارداتی خود دارند چندان برای ورود به سرمایهگذاری در سهام شرکتهای خودرویی برای سرمایهگذاران جالب و جذاب نیست. این کارشناس بازارسرمایه، درباره عوامل کلیدی تأثیرگذار بر آینده سهام شرکتهای خودروسازی، اظهار کرد: واگذاری سهام به بخشخصوصی و شرکتهای توانمند بخشخصوصی فعال در این زمینه، میتواند ثمربخش باشد. ملکشاد؛ خاطرنشان کرد: افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دو شرکت بزرگ ایرانخودرو و سایپا، که حدود پنج سال از تجدید ارزیابی آنها گذشته است، میتواند منجر به جذب سرمایهگذاران در بازار بورس شود.
دیدگاه بسته شده است.