مدیرکل بازرسی خدمات سازمان حمایت اعلام کرد؛

گران‌فروشی در صدر تخلفات ناوگان حمل‌ونقل در ۶ ماهه نخست امسال

مدیرکل بازرسی خدمات سازمان حمایت، گفت: از کل تخلفات ثبتی طی نیمه نخست امسال در حوزه حمل‌ونقل، ۷۴ درصد مربوط به گران‌فروشی و ۱۸ درصد مربوط به عدم درج قیمت و نصب نرخ‌نامه است. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از سازمان حمایت، رضا زرین‌گل؛ اظهار کرد: در شش ماه نخست امسال تعداد یک‌هزار و دو […]

مدیرکل بازرسی خدمات سازمان حمایت، گفت: از کل تخلفات ثبتی طی نیمه نخست امسال در حوزه حمل‌ونقل، ۷۴ درصد مربوط به گران‌فروشی و ۱۸ درصد مربوط به عدم درج قیمت و نصب نرخ‌نامه است. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از سازمان حمایت، رضا زرین‌گل؛ اظهار کرد: در شش ماه نخست امسال تعداد یکهزار و دو فقره پرونده در دو بخش کالا و مسافر تشکیل و همچنین ارزش تخلفات کشف شده ۱۹۴ میلیارد و ۷۰۹ میلیون و ۴۶۳ هزار و ۱۵۱ ریال است. وی افزود: از این تعداد پرونده، ۶۱۱ مورد مربوط به گران‌فروشی (با ۵۷ درصد)، ۳۶۸ مورد مربوط به عدم درج قیمت و نصب نرخ‌نامه (با ۳۵ درصد) و ۸۵ مورد (با ۸ درصد) مربوط به سایر تخلفات در این حوزه است. این مقام مسئول، خاطرنشان کرد: تمام پرونده‌ها برای رسیدگی به ادارات کل تعزیرات حکومتی استان‌‌ها ارجاع شده تا پس از بررسی مطابق دستورالعمل‌‌ها رأی لازم صادر شود. مدیر کل بازرسی خدمات سازمان حمایت، تصریح کرد: بازرسان این سازمان و ادارات کل صمت در سراسر کشور نحوه فعالیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی درون و برون‌شهری مسافر و بار را رصد کرده و در صورت اثبات تخلف از سوی شرکت‌های مذکور با آنان طبق موازین قانونی برخورد خواهند کرد. این مقام مسئول، ضمن تأکید بر نظارت مستمر بر عملکرد ناوگان حمل‌ونقل درون و برون‌شهری کالا و مسافر، از بازرسان خواست، با پیگیری و رسیدگی دقیق به گزارش‌‌ها و شکایت‌های مردمی، شاکیان را نسبت به برخورد قاطع با متخلفان اقتصادی مطمئن سازند. ضمناً از مردم تقاضا کرد با انعکاس هرگونه سوءاستفاده‌های احتمالی در این زمینه از طریق تماس با تلفن ۱۲۴ و یا مراجعه حضوری به ادارات کل صنعت،‌معدن‌وتجارت استان‌ها، بازرسان را در این نظارت‌‌ها یاری