چه چیزی به پرسپولیس سکته داده است؟

  درحالی که آمار‌ها به سود پرسپولیس پیشرفت می‌کرد، این تیم با افت شدیدی مواجه شد تا جایی که از ۵ دیدار اخیر خود تنها یک برد به دست آورده است. پرسش این است؛ چه چیزی به تیم برانکو سکته داده است؟ به گزارش مهر، آمار حرف از سقوط امپراتوری پرسپولیس می‌زند، این تیم از […]

 

درحالی که آمار‌ها به سود پرسپولیس پیشرفت می‌کرد، این تیم با افت شدیدی مواجه شد تا جایی که از ۵ دیدار اخیر خود تنها یک برد به دست آورده است. پرسش این است؛ چه چیزی به تیم برانکو سکته داده است؟

به گزارش مهر، آمار حرف از سقوط امپراتوری پرسپولیس می‌زند، این تیم از هفته هجدهم تاکنون تنها فولاد خوزستان را شکست داده، تیمی پایین جدولی که البته بسیار هم به پرسپولیس فشار وارد کرد و در نیم فصل دوم احیا شد.

تیم برانکو در ۵ هفته اخیر ۴ بار مساوی کرده و برابر ذوب آهن، سایپا، تراکتورسازی و سپاهان به پیروزی نرسیده است. پرسش از برانکو این است: بر سر پرسپولیس چه آمده که آن تیم هجومی که چون قو دلبری می‌کرد، حالا برای یک بازی بردن ۵ هفته زمان لازم دارد؟

شاید پاسخ برانکو اشاره به تعطیلات داشته باشد، تعطیلاتی که مدام به حرکت پرسپولیس سکته می‌دهد. شاید هم تیم ایوانکوویچ به دلیل جوانی و نداشتن چند بزرگتر که جام را بالا برده باشند، احساس سیری زودرس پس از تشویق‌های رسانه‌ای و سکویی پیدا کرده باشد. شاید هم توان بدنی این تیم دیگر ۹۰ دقیقه‌ای نیست که در نیمه دوم‌ها مثل نیمه اول نمی‌تواند عالی کار کند.

هرچه هست برانکو مسؤول مستقیم آن است. همان‌طور که سرعت بازی پرسپولیس برانکو همه را وادار به تحسین این مربی کرد حالا هم مسؤول این سقوط خود اوست. ایوانکوویچ هفته گذشته کوشید تا با قول قهرمانی دادن «اتفاقی که ذات درونگرای ایوانکوویچ با آن بیگانه است» هیجان را به تیمش بازگرداند.

اگر این حرف که با خمیر مایه برانکو عجیب است را واکاوی کنیم باید به این نقطه برسیم که برانکو یک هفته قبل متوجه سقوط انگیزه بازیکنانش شده بود یعنی با ۳ هفته تأخیر و البته همچنان زودتر از دیگران.

پرسپولیس هنوز و حتی مقابل تراکتور‌سازی هم نسبت به حریف خود بیش‌تر موقعیت گل ایجاد کرد و بیش‌تر پاس صحیح داد اما موضوع اصلی این است که این برتری عددی خیلی معنا دار نبود. ۷ موقعیت گل در برابر ۴ موقعیتی که به تراکتورسازی داد.

 

شاگردان برانکو روزهای سختی را پیش رو دارند و اگر می‌خواهند همچنان یکی از مدعیان قهرمانی در لیگ پانزدهم باشند باید اشتباهات دیدارهای اخیر را به حداقل برسانند و از موقعیت‌هایی که ایجاد می‌کنند به گل برسند تا جزو بالانشینان باقی بمانند.