رئال مادرید می‌تواند لیگ قهرمانان اروپا را فتح کند؟

  احتمال قهرمانی ر‌ئال‌ ماد‌رید در لیگ قهرمانان اروپا با توجه به ناکامی این تیم در کورس لالیگا وجود دارد. به‌ گزارش ‌ایسنا‌، لالیگا روی کاغذ برای ر‌ئال‌ ماد‌رید تمام شده است و سفیدپوشان تنها فرصت فتح یک جام را دارند. هنوز لیگ قهرمانان باقی‌ مانده است و مادرید عادت دارد که لالیگا را بد […]

 

احتمال قهرمانی ر‌ئال‌ ماد‌رید در لیگ قهرمانان اروپا با توجه به ناکامی این تیم در کورس لالیگا وجود دارد.

به‌ گزارش ‌ایسنا‌، لالیگا روی کاغذ برای ر‌ئال‌ ماد‌رید تمام شده است و سفیدپوشان تنها فرصت فتح یک جام را دارند. هنوز لیگ قهرمانان باقی‌ مانده است و مادرید عادت دارد که لالیگا را بد به پایان برساند و سپس فاتح لیگ قهرمانان شود. تاریخ این موضوع را نشان می‌دهد. رئال مادرید تاکنون ۱۰ عنوان قهرمانی در اروپا دارد اما تنها دو بار در همان سال، لالیگا را نیز فتح کردند. این اتفاق در سال‌های ۵۷–۱۹۵۶ و ۵۸-۱۹۵۷ رخ داده است.

مسایلی همچون امکان حفظ روند پیروزی در هر دو ر‌قا‌بت یا نگهداشتن تمرکز روی یک ر‌قا‌بت، پس از ناکامی در یکی از آن‌ها باعث شده است که از قهرمانی همزمان مادرید در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا، ۵۷ سال بگذرد. زین‌الدین زیدان هنگام حضورش در مادرید این شرایط را دو بار تجربه کرد. نخستین بار، سال ۲۰۰۲ و فینال گلاسکو بود. در لالیگا برای قهرمانی با والنسیا در ر‌قا‌بت بود و یک امتیاز از این تیم کم‌تر داشت ولی مادرید به جایگاه سوم سقوط کرد و سپس در فینال لیگ قهرمانان اروپا، بایرلورکوزن را دو بر یک شکست داد و قهرمان شد. لالیگا را با ۹ امتیاز کم‌تر نسبت به والنسیا رافائل بنیتس به پایان رساند.

دومین‌بار زیدان به عنوان دستیار کارلو آنچلوتی، لیگ قهرمانان اروپا را فتح کرد. در فصل ۱۴–۲۰۱۳، مادرید برای دهمین بار در لیون در اروپا قهرمان شد اما نتوانست در لالیگا قهرمان شود. مادرید در ابتدا صدرنشین اما در نهایت لیگ را در جایگاه سوم به پایان رساند.

مادریدِ زیدان که در این فصل فرصت قهرمانی در لالیگا را از دست داده است، با توجه به پیروزی دو بر صفر برابر رم در دو بازی رفت و برگشت، در مجموع با حساب ۴ بر صفر این تیم ایتالیایی را از لیگ قهرمانان اروپا کنار زد تا به یک چهارم نهایی صعود کند.

 

باید صبر کرد و دید حالا که اختلاف امتیازی رئال مادرید و بارسلونا درصدر جدول رده‌بندی لالیگا به ۱۲ رسیده است، رئال مادرید فصل را با قهرمانی یازدهم در اروپا تمام می‌کند یا نه.