هزینه ۱۰ هزار میلیارد تومانی نگهداری از راه های کشور

یک کارشناس حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، گفت: هزینه نگهداری از راه‌های کشور به ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده که می‌توان آن را کاهش داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران‌جوان، مهدی میرزایی؛ با بیان اینکه طبق برنامه هفتم باید میزان نوسازی و نگهداری راه‌های کشور رشد قابل‌توجهی داشته باشد، افزود: یکی از اصلی‌‌ترین برنامه‌ها برای تحقق این هدف […]

یک کارشناس حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، گفت: هزینه نگهداری از راه‌های کشور به ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده که می‌توان آن را کاهش داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران‌جوان، مهدی میرزایی؛ با بیان اینکه طبق برنامه هفتم باید میزان نوسازی و نگهداری راه‌های کشور رشد قابل‌توجهی داشته باشد، افزود: یکی از اصلی‌‌ترین برنامه‌ها برای تحقق این هدف استفاده از قیر باکیفیت است که در این زمینه تاکنون تحقیقات گسترده و قابلتوجهی صورت گرفته است. وی با بیان اینکه استفاده از قیر و ماشین‌آلات باکیفیت در این بخش نقش مؤثری دارد، گفت: در طول سال‌های گذشته یکی از مشکلات اصلی در حوزه قیر، بحث عدم قطعیت است و این عدم قطعیت در موضوعات مربوط به قیر و آسفالت باعث شده که روند اجرا در برخی از موارد با کندی صورت گیرد. میرزایی؛ با بیان اینکه در حال‌حاضر هزینه نگهداری راه‌های کشور حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان است، گفت: هزینه نگهداری از راه‌های کشور بسیار زیاد است که باید در این بخش بتوانیم با استفاده از قیر باکیفیت زمینه را برای کاهش خسارت فراهم کنیم. وی با بیان اینکه اختصاص قیر به‌ویژه برای مصارف دولتی باید تداوم داشته باشد؛ گفت: اگر بتوان برای این روند، قانون و مقررات ثابتی ایجاد کرد، شرایط را بیش از قبل بهبود خواهد بخشید. کارشناس حمل‌ونقل جاده‌ای، با اشاره به اینکه در حوزه صادرات قیر و نیاز به صادر کردن بخشی از قیر تولیدی کشور، باید ضوابط خاصی وجود داشته باشد تا خسارت وارد نشود، گفت: تدوین مقررات ثابت در حوزه صادرات و تجارت از دیگر ضروریات حال‌حاضر کشور در بخش قیر است. وی در پایان، خاطرنشان کرد: مدیریت مصرف قیر در جهت ارتقای کیفیت آسفالت، توجه ویژه به نوسازی تجهیزات بخش آسفالت و آموزش عوامل اجرایی باید در اولویت قرار بگیرد.