گروه خودرو- جلسه کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر تهران، درخصوص آخرین وضعیت تهیه سامانه تاکسی برخط با حضور سید جعفر تشکریهاشمی؛ رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر تهران و شادی مالکی؛ مدیرعامل سازمان تاکسیرانی برگزار شد. به گزارش مناقصهمزایده، شادی مالکی؛ در مورد حل مشکلات رانندگان تاکسی برقی در پی تحقق […]
گروه خودرو- جلسه کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر تهران، درخصوص آخرین وضعیت تهیه سامانه تاکسی برخط با حضور سید جعفر تشکریهاشمی؛ رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر تهران و شادی مالکی؛ مدیرعامل سازمان تاکسیرانی برگزار شد. به گزارش مناقصهمزایده، شادی مالکی؛ در مورد حل مشکلات رانندگان تاکسی برقی در پی تحقق ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر از طریق دولت، با بیان اینکه در دولت شهید رئیسی، مکاتبهای برای تحقق ماده ۱۲ با سازمان برنامه و بودجه و حتی پیشنهاداتی برای مصوبه شورای اقتصاد داشتیم چراکه مقرر شده بود به ۱۰ هزار خودروی برقی مابهازای صرفهجویی که در مصرف سوخت صورت گرفته، در قالب یارانه به راننده کمک داده شود. وی با بیان اینکه در دولت جدید نیز مکاتبهای مجدداً با ریاستجمهور از طریق شهرداری تهران در این زمینه صورت گرفت، افزود: در پی نشست شهردار تهران و معاون اول رئیسجمهور نیز مقرر شد که کمیتهای بابت شناسایی و رفع موانع برقیسازی برقرار شود که البته این کمیته هنوز فعالیتی نداشته است. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه قیمت خودروی برقی نسبت به خودروی غیربرقی متفاوت است، اظهار کرد: اگر بخواهیم استفاده از خودروهایی با سوخت پاک اعم از خودروی برقی و یا هیبریدی رواج پیدا کند و علاوه بر خودروهای حملونقل عمومی و پرپیمایش، خودروهای شخصی نیز به سمت برقی شدن گرایش داشته باشند، حتماً نیازمند حمایت خاص و ویژه هستند تا خریداران اینگونه خودروها تشویق و ترغیب شوند که به این سمت حرکت کنند. وی با تأکید بر اینکه برقیسازی یکی از گامهای مهم است و اگر میخواهیم که راننده را تشویق کرده تا به جای استفاده از خودروی آلاینده و بنزینی از خودروی پاک استفاده کند، حتماً باید در قالب کمک بلاعوض به او کمک شود، در مورد اجرای پیشینی یا پسینی ماده ۱۲ افزود: در اجرای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر از طریق دولت به مسئله پایش خودروها نیز تأکید شده است که در شیوهنامه کمک بلاعوض آمده است که براساس نصب جیپیاس این مسئله رصد شود که در شهرداری تهران موضوع پایش و رصد برخط را دنبال میکنیم که در این طرح فعالیت تاکسیها نیز پایش میشود. مالکی؛ ادامه داد: به منظور تسهیل ارائه خدمت به رانندگان تاکسی و همچنین نوسازی ناوگان تاکسیرانی پایتخت ارائه وام کمبهره هشت درصد به مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت پنج ساله به تاکسیرانان دارای خودروی برقی ارائه شد. مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، درباره ایستگاههای شارژ خوروهای برقی نیز، گفت: در حالحاضر علاوه بر دستگاههای شارژ آرام، فقط ۱۷ نازل برای شارژ خودروها از مدل شارژ سریع (DC) در سطح شهر وجود دارد که به راحتی پاسخگوی نیاز خودروهای برقی موجود هست؛ و تا پایان سال به تعداد قابلملاحظهای افزایش خواهد یافت. وی با اشاره به برگزاری جلسات منظم با تاکسیرانان در سازمان تاکسیرانی، افزود: به منظور ارائه خدمت هرچه بهتر به رانندگان تاکسی دارای خودروی برقی جلسات متعددی با نمایندگان تاکسیرانان برگزار شد و در ادامه جلسات و مذاکراتی با شرکت خودروساز برای ایجاد زیرساخت شارژ خودروهای برقی برگزار شد و تعیین اولویت براساس نیاز تاکسیرانان دارای خودروی برقی تعیین شد؛ البته با شرکت خودروساز برقی جلساتی داشتیم و مقرر شد تعویق پرداخت اولین چک اقساط تاکسیرانان صورت گیرد. مالکی؛ خاطرنشان کرد: همچنین جلسات منظم با حضور تاکسیرانان دارای خودروی برقی در شرکت خودروساز برای رفع نواقص احتمالی خودرو برقی و تحویل رایگان دستگاههای شارژ خانگی و پیگیری خدمات پس از فروش خودرو توسط شرکت خودروساز از سوی سازمان تاکسیرانی شهر تهران صورت گرفت. وی در تشریح سایر موانع برقیسازی، با بیان اینکه میتوان به شارژ این خودروها در منازل اشاره کرد و گفت: در کشورهای پیشرو در امر برقیسازی شرایطی ایجاد شده است که امکان شارژ در منزل نیز فراهم است. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی، با بیان اینکه تنها مسیر نظارت و ساماندهی تاکسیها ارائه خدمات برخط است، گفت: برای اولینبار میخواهیم با استفاده از جیپیاس ۸۰ هزار تاکسی را به صورت سیستمی رصد کنیم و در بستر این سامانه شهروندان بتوانند از سازمان تاکسیرانی تقاضای خودرو آنلاین داشته باشند. همچنین سیدجعفر تشکریهاشمی؛ رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای شهر تهران، با بیان اینکه از زمان حضور مدیرعامل سازمان شاهد تلاش قابلقبولی در رفع نقایص هستیم، افزود هنوز از ابعاد بستهای که مطرح کردید اطلاعات کافی نداریم. وی افزود: شورای شهر دو تکلیف برای سازمان تاکسیرانی تعیین کرده یکی آنکه در سه ماهه اول سال پرداختها بهصورت الکترونیک شود و دوم اینکه خدمات تاکسیهای گردشی بهصورت برخط شوند. وی ادامه داد: باید توجه داشت که جز تاکسیهای خطی که دارای قیمت مصوب هستند، درخصوص سایر تاکسیها نمیتوان از طریق کیوآر کد پرداخت الکترونیکی را انجام داد. تشکریهاشمی؛ افزود آنچه در سطح شهر دیده میشود نگرانکننده است. بخشی از تاکسیها در اختیار ادارات و شرکتها هستند و خدماتی به عموم مردم نمیدهند. بخشی دیگر در جابهجایی بار و کالا خصوصاً در محدوده بازار فعال هستند که هر دو واجد ایراد هستند. وی در بیان اهمیت برخط شدن تاکسیها، افزود: توجه به رقابتی کردن نرخ، خدمات تاکسیهای موجود و رضایت رانندگان در مقابل سبک کارکرد شرکتهای تاکسی برخط موجود واجد اهمیت بالایی است و سازمان تاکسیرانی موظف به پیشنهاد نرخ کرایهها مبتنی بر مدل رقابتی با استفاده از هوشمصنوعی برای تعیین کرایه تاکسیهای آنلاین است. تشکریهاشمی؛ درخصوص تاکسیهای فعال، گفت: سازمان تاکسیرانی میگوید؛ ۸۰ هزار تاکسی فعال در تهران وجود دارد اما اکنون بخشی از سرویس تاکسیها در اختیار دستگاههای مختلف است و بخشی دیگر نیز در خطوط فعال هستند و بر همین اساس عملاً ۸۰ هزار تاکسی برای سرویسدهی آنلاین و برخط وجود نخواهد داشت. وی بیان کرد: باید تاکسیرانی توضیح دهد چه مشوقها و چه بسترهای ویژهای برای اجرای این سیاستها دارد. رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر تهران، تصریح کرد: علاوه بر موارد یاد شده، باید به دنبال نوسازی ناوگان فرسوده و ناکارآمد تاکسیرانی از طریق شرکتهای سازنده داخلی باشیم. حق مردم استفاده از خودروهای باکیفیت و راحت است. در این جلسه مقرر شد؛ سازمان تاکسیرانی با بررسیهای دقیقتر، پیشنهادات خود را به شورا ارائه نماید، خصوصاً با توجه ورود تعدادی خودرو برقی و شکایات متعدد مالکان این خودروها، راهحلهای کارشناسی و شدنی را ارائه دهد.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران، درباره آخرین اقدامات انجام شده در حوزه توسعه حملونقل عمومی، گفت: اتوبوسرانی موضوع پرچالشی است. به گزارش مناقصهمزایده، محسن هرمزی؛ معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران، درباره آخرین اقدامات انجام شده در حوزه توسعه حملونقل عمومی، افزود: اتوبوسرانی موضوع پرچالشی است. وی یادآور شد: امسال قرارداد دو هزار و […]
دیدگاه بسته شده است.